Τρίτη ἀπορία εἶναι, διατὶ δὲν ἐπῆγαν ἄλλοι τινὲς πρὸς τὸν Πιλᾶτον, ἀλλὰ μόνον οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι; Τοῦτο ἐγένετο, διότι τῶν μὲν ἄλλων Ἰουδαίων ὁ θυμὸς ἔπαυσεν, ἀποθανόντος τοῦ Χριστοῦ· μᾶλλον δὲ ἐπειδὴ οὔτε εἰς τὴν ἀρχὴν ἦσαν αἴτιοι τῆς ἀναιρέσεως τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ καταπεισθέντες ὑπὸ τῶν ἀρχιερέων καὶ πρεσβυτέρων, τὸν μὲν Βαραββᾶν ἐζήτησαν νὰ ἀφεθῇ, τὸν δὲ Χριστὸν νὰ σταυρωθῇ, καθὼς καὶ ὁ Εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος ἐν τῷ εἰκοστῷ ἑβδόμῳ κεφαλαίῳ λέγει· «Οἱ δὲ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ πρεσβύτεροι ἔπεισαν τοὺς ὄχλους, ἵνα αἰτήσωνται τὸν Βαραββᾶν, τὸν δὲ Ἰησοῦν ἀπολέσωσι» (Ματθ. κζ’ 20). Διὰ τοῦτο ὕστερον, σταυρωθέντος τοῦ Χριστοῦ καὶ ἀποθανόντος, μετενόησαν δι’ ὅσα ἔπραξαν. Δηλοποιεῖ τοῦτο ὁ θεῖος Λουκᾶς ἐν τῷ εἰκοστῷ τρίτῳ κεφαλαίῳ λέγων· «Καὶ πάντες οἱ συμπαραγενόμενοι ὄχλοι ἐπὶ τὴν θεωρίαν ταύτην, θεωροῦντες τὰ γενόμενα τύπτοντες ἑαυτῶν τὰ στήθη ὑπέστρεφον» (Λουκ. κγ’ 48). Ἐπειδὴ λοιπὸν οἱ πλείοντες ἐκ τοῦ ὄχλου, ὡς εἶπον, μετενόησαν δι’ ὅσα ἔπραξαν, διὰ τοῦτο οὔτε καὶ τώρα ὑπάγουσι πρὸς τὸν Πιλᾶτον· μόνον δὲ οἱ ἀρχιερεῖς, ὁ Ἄννας δηλαδή, ὁ Καϊάφας, ὁ Ἰωάννης, ὁ Ἀλέξανδρος καὶ ὅσοι ἦσαν ἐκ γένους ἀρχιερατικοῦ, καθὼς λέγει ὁ Ἀπόστολος Λουκᾶς ἐν τῷ τετάρτῳ κεφαλαίῳ τῶν Ἀποστολικῶν Πράξεων (Πράξ. δ’ 5-6), ὡς πρωταίτιοι τῆς κατακρίσεως τοῦ Χριστοῦ, λαβόντες καὶ τοὺς συνεργοὺς αὐτῶν Φαρισαίους μετέβησαν πρὸς τὸν Πιλᾶτον. Ἐπῆραν δὲ καὶ τοὺς Φαρισαίους, διότι καὶ αὐτοὶ εἶχον φθόνον πολὺν κατὰ τοῦ Χριστοῦ ἀπ’ ἀρχῆς, ἐπειδὴ τοὺς ἤλεγχεν ἀναφανδὸν λέγων· «Οὐαὶ ὑμῖν γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί!» (Ματθ. κγ’ 13).
Τετάρτην ἀπορίαν ἔχομεν, ὅτι, πότε εἶπεν ὁ Χριστὸς εἰς τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ εἰς τοὺς Φαρισαίους, μετὰ τρεῖς ἡμέρας θέλω ἀναστηθῆ καὶ τοῦτο ἐνθυμηθέντες, ἀπῆλθον πρὸς τὸν Πιλᾶτον; Διότι, πρὸς μὲν τοὺς Μαθητὰς αὐτοῦ εὑρίσκομεν, ὅτι προεῖπε κατὰ μόνας, ὅτι μέλλει νὰ παραδοθῇ καὶ νὰ σταυρωθῇ καὶ νὰ ἀποθάνῃ καὶ μετὰ τρεῖς ἡμέρας νὰ ἀναστηθῇ, καθὼς τὸ λέγουν οἱ ἱεροὶ Εὐγγελισταί, ὁ μὲν Ματθαῖος εἰς τὸ δέκατον ἕκτον κεφάλαιον (ιϛ’ 21), ὁ δὲ Μάρκος εἰς τὸ δέκατον (ι’ 33-34) καὶ ὁ Λουκᾶς εἰς τὸ δέκατον ὄγδοον (ιη’ 31-33). Πρὸς δὲ τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ Φαρισαίους, ὅτι μέλλει νὰ πάθῃ ταῦτα, δὲν δυνάμεθα νὰ εὕρωμεν πότε εἶπε φανερῶς τὸν λόγον τοῦτον. Φρονοῦμεν δέ, ὅτι οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι, δὲν ἠννόησαν ἀλλαχόθεν ὅτι μέλλει ὁ Χριστὸς μετὰ τρεῖς ἡμέρας νὰ ἀναστηθῇ, παρὰ μόνον ἀπὸ τὰ ἑξῆς δύο ρητά, τὰ ὁποῖα εἶπε πρὸς αὐτοὺς ὁ Κύριος αἰνιγματωδῶς·