Ἰουνίου ΚΕ’ (25η)

Τῇ ΚΕ’ (25ῃ) τοῦ αὐτοῦ μηνὸς μνήμη τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος ΦΕΒΡΩΝΙΑΣ.

Προὶξ τῇ γυναικῶν καλλονῇ Φεβρωνίᾳ
Τομὴ κεφαλῆς· ὡς καλή σοι προίξ, γύναι!
Δῶκε δὲ Φεβρωνίη ξίφει αὐχένα εἰκάδι πέμπτῃ.

Ὁ Ἑλληνικὸς βίος αὐτῆς σώζεται ἐν τῇ Μεγίστῃ Λαύρᾳ, ἐν τῇ τῶν Ἰβήρων καὶ ἐν ἄλλαις, οὗ ἡ ἀρχή· «Ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Διοκλητιανοῦ». Μεταφρασμένος περιέχεται καὶ ἐν τῇ «Καλοκαιρινῇ». Ἐνταῦθα καταχωρίζεται ἐλαφρῶς διεσκευασμένος κατὰ τὸ λεκτικόν. Τὴν ἀκολουθίαν ταύτης συνεπλήρωσεν ὁ Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

    

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος ΟΡΕΝΤΙΟΥ καὶ τῶν ἓξ γνησίων αὐτοῦ ἀδελφῶν ΦΑΡΜΑΚΙΟΥ, ΕΡΩΤΟΣ, ΦΙΡΜΟΥ, ΦΙΡΜΙΝΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΟΥ καὶ ΛΟΓΓΙΝΟΥ.

Εἰς τὸν Ὀρέντιον·

Ἐκδὺς θαλάσσης ζῶν Ὀρέντιος βάθους,
Ἐν γῇ τελευτᾷ καὶ πρὸς οὐρανὸν τρέχει.

Εἰς τὸν Φαρνάκιον·

Ἄρας ὁ Φαρνάκιος ἐκ γῆς πηλίνης,
Ἀνῆλθεν εἰς ἔδαφος οἴκου Κυρίου.

Εἰς τὸν Ἔρωτα·

Ἐρῶν ὑπῆρχεν οὐρανῶν κάλλους Ἔρως,
Πρὸς οὓς μεταστάς, ὥσπερ ἦρα, χαιρέτω.

Εἰς τὸν Φίρμον καὶ Φιρμῖνον·

Θρόνοι νοητοὶ Φιρμῖνος τε καὶ Φίρμος,
Οἷς ἐγκάθηται Βασιλεὺς τῶν Ἀγγέλων.

Εἰς τὸν Κυριακὸν καὶ Λογγῖνον·

Κυριακὸν καὶ Λογγῖνον, ὡς ἰσαγγέλους,
Θεὸς τίθησιν ἰσοτίμους Ἀγγέλοις.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

   

Ἡ ἀνάμνησις τῆς ὑπὲρ πᾶσαν ἐλπίδα καὶ διὰ πρεσβειῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἀπαλλαγῆς τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τῆς τῶν ἀθέων Σαρακηνῶν ἐπιδρομῆς.

Πόλιν Σήν, Χριστέ, πρεσβείαις τῆς Μητρός Σου
Βαρβαρικῆς ἔσωσας πανωλεθρίας.

Βλέπε περὶ τούτου τῇ ιεʹ (15ῃ) τοῦ μηνὸς Αὐγούστου ἐν τόμῳ Ηʹ τοῦ ἡμετέρου «Μεγάλου Συναξαριστοῦ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας» καὶ ἐν τόμῳ Εʹ, τῇ ιαʹ (11ῃ) τοῦ μηνὸς Μαΐου ἐν τῇ ὑποσημειώσει τῶν γενεθλίων τῆς Κωνσταντινουπόλεως.

  

Μνήμη τῶν Ἁγίων Ὁσιομαρτύρων ΛΕΩΝΙΔΟΣ,  ΛΙΒΥΗΣ καὶ ΕΥΤΡΟΠΙΑΣ, τῆς μὲν διὰ πυρός, τῶν δὲ διὰ ξίφους τελειωθεισῶν.

Εἰς τὴν Λεωνίδα·

Πηδᾷ Λεωνὶς εἰς τὸ πῦρ τῆς καμίνου,
Ὡς εἰς τροφὴν λέαινα πεινῶσα σφόδρα.

Εἰς τὴν Λιβύην·

Κομμωτικόν τι βάμμα νύμφη Κυρίου,
Βάπτῃ, Λιβύη, δοῦσα τὴν δέριν ξίφει.

Εἰς τὴν Εὐτροπίαν·

Ὁ κόσμον αὐχῶν νοσσιᾶς συσχεῖν δίκην,
Ὑπ’ Εὐτροπίας παίζεται τετμημένης.

  

Ὁ Ὅσιος ΣΙΜΩΝ ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Σορὸς Σίμωνι σαρκός ἐστιν ἑστία,
Πόλος δὲ τούτῳ πνεύματος κατοικία.

Ὁ Ὅσιος οὗτος Σίμων δὲν ἠγάπα νὰ ἀποκτήσῃ φιλίας τῶν μεγάλων ἀνθρώπων, ἀλλὰ ἐποίει πάντα τρόπον ἵνα ἐξουθενωθῇ ὑπ’ αὐτῶν. Ὅθεν γράφει περὶ αὐτοῦ ὁ Εὐεργετινὸς (Βιβλίον Γʹ, Ὑπόθεσις ΚΖʹ, ἡμετέρα ἔκδοσις Τόμος Γʹ), ὅτι προσῆλθε ποτὲ πρὸς αὐτὸν ὁ τοῦ τόπου ἄρχων θέλων νὰ τὸν ἴδῃ. Ὁ δὲ Σίμων, μαθων ὅτι ὁ ἄρχων ἔρχεται, ἔλαβε τὴν ζώνην του καὶ μετέβη νὰ καθαρίσῃ ἕνα φοίνικα. Οἱ δὲ ἄνθρωποι τοῦ ἄρχοντος, βλέποντες αὐτὸν καθαρίζοντα τὸν φοίνικα, εἶπον αὐτῷ· «Γέρον, ποῦ εἶναι ὁ ἀναχωρητής;». Ὁ Ὅσιος ἀπεκρίθη· «δὲν εἶναι ἐδῶ ὁ ἀναχωρητής» οἱ δὲ ἀκούσαντες, ἀνεχώρησαν.

Ἄλλοτε πάλιν ἦλθεν ἄλλος ἄρχων ἵνα ἴδῃ αὐτόν, ἐπρόφθασαν δὲ οἱ κληρικοὶ καὶ εἶπον αὐτῷ· «Ἀββᾶ, ἑτοίμασον, ὅτι ὁ ἄρχων, ἀκούων περὶ τῆς φήμης σου, ἔρχεται νὰ εὐλογηθῇ παρὰ σοῦ». Ὁ δὲ Ὅσιος ἀπεκρίθη· «Ναί, ἐγὼ ἑτοιμάζω τὸν ἑαυτόν μου». Φορέσας λοιπὸν τὸ κεντώνιόν του, ἤτοι τὸ παλαιὸν φόρεμά του, τὸ μὲ πολλὰ κεντήματα καὶ ἐμβαλώματα ἐρραμμένον, καὶ λαβὼν εἰς τὴν χεῖρά του ἄρτον καὶ τυρόν, ἐτοποθετήθη εἰς τὴν θύραν τοῦ κελλίου του καὶ ἔτρωγεν. Ὁ δὲ ἄρχων μὲ τοὺς περὶ αὐτόν, βλέποντες αὐτὸν τρώγοντα, τὸν ἐξηυτέλισαν λέγοντες «οὗτος εἶναι ὁ περίφημος ἀναχωρητὴς, περὶ οὗ τοσαῦτα ἠκούομεν;» καὶ εὐθὺς ἀνεχώρησαν.

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ Ὁσίου ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ τοῦ κτίτορος τῆς ἐν τῷ Ὄρει τοῦ Ἄθω ἱερᾶς καὶ κοινοβιακῆς Μονῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου, ἐν εἰρήνῃ τελειωθέντος.

Κτίτωρ Μονῆς, σύ, τοῦ μεγίστου Προδρόμου
Δεχθεὶς ἐνοικεῖς νῦν Μοναῖς ταῖς τοῦ Πόλοι.

Εἰς τὸν Ὅσιον τοῦτον Διονύσιον πλήρη ἀκολουθίαν συνέταξεν ὁ γνωστὸς Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

   

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ ὁ Ὅσιος καὶ πνευματοφόρος ΔΟΜΕΤΙΟΣ ὁ φίλος καὶ συνασκητὴς τοῦ ρηθέντος ἁγίου Διονυσίου, ὁ καὶ ποιμὴν καὶ Ἡγούμενος χρηματίσας τῆς αὐτῆς κοινοβιακῆς Μονῆς τοῦ Διονυσίου, ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Δόμους παρελθὼν τοὺς κάτω Δομέτιος,
Ἀνακτόροις νῦν ἐγχορεύει τοῖς ἄνω.

   

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη καὶ ἄθλησις τοῦ Ἁγίου Ὁσιομάρτυρος ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ, τοῦ ἀπὸ Βάρνης καταγομένου, καὶ ἀθλήσαντος ἐν Σμύρνῃ ἐν ἔτει ͵αωι’ (1810) ἀπὸ Χριστοῦ.

Ἀθλήσας στερρῶς, τὸν πρῴην τρώσαντά σε
Ἔτρωσας ἐχθρόν, Προκόπιε, καιρίως.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Νεομάρτυρος ΓΕΩΡΓΙΟΥ τοῦ ἐξ Ἀτταλείας μὲν καταγομένου ἐν Κρήνῃ δὲ τῆς Μικρᾶς Ἀσίας μαρτυρήσαντος καὶ δι’ ἀγχόνης κατὰ τὸ 1823 τελειωθέντος.

Χριστῷ γεωργῷ Γεώργιε, τῶν ὅλων
Ἀθλητικὴν ἤνεγκας νῦν γεωργίαν.

 Τὸ Συναξάριον τοῦτο τὸ πρῶτον ἤδη παρ’ ἡμῶν εἰς τύπον ἐκδιδόμενον ἐδόθη ἡμῖν διωρθωμένον κατὰ τὴν φράσιν παρὰ τοῦ Ὁσιολογιωτάτου πατρὸς Γερασίμου Μοναχοῦ Μικραγιαννανίτου, λαβόντος τοῦτο παρὰ τοῦ Γέροντος Συνεσίου πρῴην Σιμωνοπετρίτου καὶ τούτου πάλιν παρὰ τοῦ Μοναχοῦ Γελασίου πρῴην Λαυριώτου ἐκ Κρήνης (Τσεσμὲ) καταγομένου.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Μνήμη τῶν ἁγίων καὶ θαυματουργῶν δουκῶν Μουρόμης ΠΕΤΡΟΥ καὶ ΦΕΒΡΩΝΙΑΣ τῶν διὰ τοῦ Ἀγγελικοῦ σχήματος μετονομασθέντων ΔΑΒΙΔ καὶ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ τῶν Ρώσων.

   

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ