Δεκεμβρίου ΚϚ’ (26η)

Τῇ ΚϚ’ (26ῃ) τοῦ αὐτοῦ μηνὸς ἡ Σύναξις τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.

Λεχὼ ἄμωμον ἀνδρὸς μὴ γνοῦσαν λέχος,
Δώροις ἀμώμοις δεξιοῦμαι τοῖς λόγοις.
Μολπὴν Ἁγνοτάτῃ λεχοῖ εἰκάδι ἕκτῃ ἀείδω.

Εἰς τὴν Σύναξιν ταύτην τῆς Θεοτόκου λόγους ἔχουσιν Ἀθανάσιος ὁ Μέγας, Κύριλλος ὁ Ἀλεξανδρείας (παρὰ τῇ ἱερᾷ Τελετουργίᾳ), Βασίλειος ὁ Σελευκείας, οὗ ἡ ἀρχή· «Μεγάλας τῶν ἐγκωμίων» (σῴζεται ὁ τελευταῖος ἐν τῇ Μεγίστῃ Λαύρᾳ καὶ ἐν τῇ τοῦ Διονυσίου) καὶ ἄλλοι.

 

Ἡ ἐν Αἰγύπτῳ φυγὴ τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.

Ἥκοντα πρὸς σὲ τὸν πάλαι πλήξαντά σε,
Αἴγυπτε, φρίττε καὶ Θεὸν τοῦτον φρόνει.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν ΕΥΘΥΜΙΟΥ Ἐπισκόπου Σάρδεων τοῦ Ὁμολογητοῦ. ἢ μᾶλλον εἰπεῖν, τοῦ Ἱερομάρτυρος.

Θεῷ παραστάς, Εὐθύμιε τρισμάκαρ,
Πλήρης ἀλήκτου τυγχάνεις εὐθυμίας.

Ὁ παρατιθέμενος ἐνταῦθα Βίος τοῦ Ἁγίου ἐλήφθη ἐκ τῆς Ἀκολουθίας αὐτοῦ τῆς κατὰ τὸ ἔτος 1897 ἐν Κωνσταντινουπόλει ἐκδοθείσης ὑπὸ τῆς Κοινότητος Χιλῆς, πόλεως τῆς ἐπαρχίας Χαλκηδόνος τῆς Μικρᾶς Ἀσίας ἐπὶ τοῦ Εὐξείνου Πόντου, εἰς τὴν ὁποίαν ἦτο τότε ἀποτεθησαυρισμένον τὸ ἱερὸν τοῦ Ἁγίου Λείψανον (βλέπε καὶ ὑποσημείωσιν σελ. 664).

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ ὁ Ὅσιος Πατὴρ ἡμῶν ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ὁ ἐξ Ἰουδαίων ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Ὡς ἐξ ἀκανθῶν τῶν Ἰουδαίων ρόδον,
Ὁ θεῖος ἀνθεῖ καὶ θανὼν Κωνσταντῖνος.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ ὁ Ὅσιος Πατὴρ ἡμῶν ΕΥΑΡΕΣΤΟΣ ἐν εἰρήνῃ τελειοῦται.

Ἔσπευδεν Εὐάρεστος ἔργῳ καὶ λόγῳ,
Ἕως τελευτῆς εὐαρεστεῖν σοι, Λόγε.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ Ἁγίου Νέου Ἱερομάρτυρος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΟΥ τοῦ Ρώσου, ἀθλήσαντος ἐν Κωνσταντινουπόλει κατὰ τὸ ͵αψμγ’ (1743) ἔτος.

Βάλλεις τὸν ἐχθρόν, ὅς σε βέβληκε πάλαι,
Κωνστάντιε σύ, καὶ λαμβάνεις βραβεῖον.

Τὸ Μαρτύριον αὐτοῦ συνέγραψεν ὁ Ἱερομόναχος Ἰωνᾶς ὁ Καυσοκαλυβίτης, ὅστις καὶ πολλὰ Μαρτύρια Ἁγίων Νεομαρτύρων συγγεγραμμένα ὑπὸ τοῦ Ἰωάννου Καρυοφύλλη μετέφερεν εἰς τὴν ἁπλῆν Ἑλληνικήν. Ταῦτα μετ’ ἄλλων συλλέξας ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης κατήρτισε τὸ «Νέον Μαρτυρολόγιον», ὅπερ καὶ τύποις ἐξέδωκεν ἐν ἔτει 1799. Ἐκ τούτου παραληφθὲν ὑφ’ ἡμῶν παρατίθεται ἐνταῦθα διεσκευασμένον κατὰ τὴν φράσιν. Τὴν Ἀκολουθίαν αὐτοῦ συνέθεσεν ὁ Ὑμνογράφος Πατὴρ Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

  

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ ΚΥΡΙΑΚῌ μετὰ τὴν τοῦ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ, μνήμην ἐπιτελοῦμεν τῶν Ἁγίων καὶ Δικαίων ΙΩΣΗΦ τοῦ Μνήστορος, ΙΑΚΩΒΟΥ τοῦ Ἀδελφοθέου, καὶ ΔΑΒΙΔ τοῦ Προφήτου καὶ Βασιλέως.

Εἰς τὸν Ἰωσήφ·

Τιμῶ Ἰωσὴφ μνήστορα τῆς Παρθένου,
Ὡς ἐκλεγέντα φύλακα ταύτης μόνον.

Εἰς τὸν Ἰάκωβον·

Σὺ τέκτονος παῖς, ἀλλ’ ἀδελφὸς Κυρίου,
Τοῦ πάντα τεκτήναντος ἐν λόγῳ μάκαρ.

Εἰς τὸν Δαβὶδ·

Ἐγὼ τὶ φήσω, μαρτυροῦντος Κυρίου,
Τὸν Δαβίδ εὗρον ὡς ἑμαυτοῦ καρδίαν;

Κατὰ τὴν 26ην ταύτην τοῦ παρόντος μηνός, εἰ τύχοι ἐν Κυριακῇ ἢ τῇ Κυριακῇ, ἥτις θέλει τύχοι ἀπὸ τῆς παρούσης 26ης ἕως τέλους αὐτοῦ, ἐπιτελοῦμεν τὴν μνήμην τῶν Ἁγίων Ἰωσὴφ τοῦ Μνήστορος τῆς Παρθένου, Δαβὶδ τοῦ Προφήτου καὶ Βασιλέως καὶ Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου· μὴ τυχούσης δὲ Κυριακῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις, ἐπιτελοῦμεν αὐτὴν κατὰ τὴν παροῦσαν 26ην.

Κατὰ τὴν Κυριακὴν ταύτην ἀναγινώσκεται λόγος τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Νύσσης, οὗ ἡ ἀρχή· «Οἷόν τι πάσχουσι πρὸς τοὺς πολυανθεῖς» (σῴζεται ἐν τοῖς ἐκδεδομένοις).

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ

   

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ