Λόγους πανηγυρικοὺς ἔχουσιν εἰς τὴν ἀποτομὴν ὁ Χρυσόστομος, οὗ ἡ ἀρχή· «Ὥσπερ τις ἀνὴρ φιλέρημος»· τοῦ αὐτοῦ εἰς τὴν αὐτήν, οὗ ἡ ἀρχή «Πάλιν Ἡρῳδιὰς μαί- νεται». Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, οὗ ἡ ἀρχή· «Φαεινὴ καὶ θεοχαρὴς ἡμέρα». Ἀνδρέας ὁ Κρήτης, οὗ ἡ ἀρχή· «Πηδᾷ καὶ γῆρας». Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, οὗ ἡ ἀρχή· «Εἰ τίμιος ὁ θάνατος τῶν ὁσίων αὐτοῦ»· (σῴζονται ἐν τῇ ἱερᾷ Λαύρᾳ, ἐν τῇ Μονῇ τοῦ Βατοπαιδίου, ἐν τῇ τῶν Ἰβήρων καὶ ἐν τῇ τοῦ Διονυσίου). Ἐν δὲ τῇ Λαύρᾳ καὶ τῇ τῶν Ἰβήρων σῴζονται καὶ ἄλλοι λόγοι εἰς τὴν ἑορτὴν ταύτην, πάντες τὸ ἐπαινετὸν ἔχοντες, ὧν εἷς ἐστι καὶ ὁ ἀρχόμενος οὕτω· «Ἰωάννην τὸ μέγα κλέος τῆς οἰκουμένης», ὅστις διαλαμβάνει περὶ τῆς συλλήψεως, γεννήσεως καὶ ἀνατροφῆς τοῦ Προδρόμου, καὶ περὶ οὗ προείπομεν εἰς τὸ Γενέσιον τοῦ Προδρόμου. Ἀλλὰ καὶ Θεόδωρος ὁ ἐπικαλούμενος Πτωχοπρόδρομος λόγον γλαφυρὸν ἔχει εἰς τὴν αὐτὴν ἑορτήν, οὗ ἡ ἀρχή· «Καλῶς ἐφήρμοσεν ἡ τάξις τὴν τοῦ Προδρόμου τελείωσιν», (σῴζεται ἔν τινι κελλίῳ Κουτλουμουσιανῷ, τοῦ Προδρόμου ἄνω τῶν Καρυῶν). Ἐπίσης λόγον ἔχει καὶ ὁ Γεώργιος Σουγδουρῆς εἰς τὸν «Νέον Θησαυρὸν» ὃν καὶ καταχωρίζομεν ἐν σελίδι 475, καὶ ὁ Μακάριος ὁ Νοταρᾶς εἰς τὴν «Εὐαγγελικὴν Σάλπιγγα» ὃν καὶ αὐτὸν καταχωρίζομεν ἐν σελ. 491.
Ὁ ἑλληνιστὶ αὑτῆς Βίος σῴζεται ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ τῶν Ἰβήρων καὶ ἐν ἄλλαις, οὗ ἡ ἀρχή· «Πολλοὺς καὶ ψυχωφελεῖς καὶ θαυμαστοὺς τόπους». Εἰς τὴν Ὁσίαν Θεοδώραν Τροπάρια συμπληρωματικὰ ἐποίησεν ὁ Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης, ἅτινα ψάλλονται ἐν τῇ ἐν Θεσσαλονίκῃ Μονῇ αὐτῆς κατὰ τὴν δευτέραν τοῦ μηνὸς Αὐγούστου, καθ’ ἣν τελεῖται ἡ μνήμη της.
Τὸν Βίον τοῦ Ἁγίου τούτου Ἰωσὴφ βλέπε εἰς τὴν 22αν Ἰανουαρίου, ἐν τόμῳ Αʹ τοῦ ἡμετέρου «Μεγάλου Συναξαριστοῦ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».