Ὁμοίως καὶ εἰς τὸ δέκατον ἕβδομον κεφάλαιον τῶν αὐτῶν Πράξεων, εὐσχήμονας ὀνομάζει τὰς γυναῖκας τῶν Βεροιαίων, λέγων· «Πολλοὶ μὲν οὖν ἐξ αὐτῶν ἐπίστευσαν καὶ τῶν Ἑλληνίδων γυναικῶν τῶν εὐσχημόνων καὶ ἀνδρῶν οὐκ ὀλίγοι» (αὐτόθι ιζ’ 12). Τὸ δὲ βουλευτής, ὡς λέγει ὁ Βουλγαρίας Θεοφύλακτος, ἦτο ἀξία τις, μᾶλλον δὲ ὑπηρεσία, κατὰ τὴν ὁποίαν ὁ ἔχων ἠναγκάζετο ἐκ τῆς βασιλείας νὰ ἐπιβλέπῃ τὰ περὶ τῆς καλῆς λειτουργίας τῆς ἀγορᾶς καὶ τῆς πόλεως ἐν γένει. Ἐκ ταύτης δὲ τῆς ὑπηρεσίας καὶ κίνδυνος ἠκολούθει εἰς τὸν ἔχοντα ταύτην, διότι ἐάν ποτε ἤθελε παρατηρηθῆ ἔλλειψις τροφίμων ἢ καὶ τῶν ἄλλων εἰδῶν πρώτης ἀνάγκης ἀπὸ τὴν ἀγορὰν ἢ ἐπήρχετο ἀνωμαλία τις εἰς τὴν πληρωμὴν τῶν φόρων, ἐτιμωρεῖτο ὑπὸ τῆς ἡγεμονίας ὁ βουλευτὴς ἐκεῖνος.
Τὸ δὲ τέταρτον, διατί δὲν ἐπῆγέ τις ἀπὸ τοὺς ἕνδεκα Μαθητὰς τοῦ Χριστοῦ νὰ ζητήσῃ τὸ Σῶμα Αὐτοῦ ἀπὸ τὸν Πιλᾶτον, ἀλλ’ οὗτος ὁ Ἰωσήφ, εἶναι αὐτονόητον. Διότι οἱ μὲν Μαθηταὶ ἦσαν κεκρυμμένοι εἰς τὸν οἶκον τοῦ Ζεβεδαίου καὶ οὐδεὶς ἐτόλμα νὰ ἐξέλθῃ διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, μήπως τοὺς συλλάβωσιν ὡς συναποστάτας τοῦ Χριστοῦ· οὗτος δὲ ἐπειδὴ δὲν ἦτο φανερὸς Μαθητής, ἀλλὰ κεκρυμμένος, διὰ τοῦτο δὲν εἶχε καὶ τὸν φόβον νὰ τὸν ὑποπτευθῇ τις, οὔτε ὁ Πιλᾶτος, οὕτε οἱ Ἰουδαῖοι, ὡς συμμέτοχον τῆς δῆθεν ἀποστασίας τοῦ Χριστοῦ. Μᾶλλον δὲ ὡς ἔχων παρρησίαν καὶ γνωριμίαν πρὸς τὸν Πιλᾶτον ἀπὸ τὸν πλοῦτον καὶ τὸ ἀξίωμά του, διὰ τοῦτο ἀπετόλμησε καὶ ἐζήτησε τὸ Σῶμα τοῦ Κυρίου νὰ τὸ θάψῃ, ἵνα μὴ λάβωσιν αὐτὸ καὶ τὸ ἀτιμάσωσιν οἱ θεομάχοι Ἑβραῖοι.
Περὶ δὲ τοῦ πέμπτου, διατὶ ἠρώτησεν ὁ Πιλᾶτος τὸν κεντυρίωνα, ἐὰν ἀπέθανεν ὁ Χριστός, λέγομεν, ὅτι ἐνόμιζεν ὁ Πιλᾶτος ὅτι ὁ Χριστὸς ἀκόμη ζῇ καὶ διὰ τοῦτο θέλει ὁ Ἰωσὴφ νὰ τὸν καταβιβάσῃ. Φοβούμενος λοιπὸν μήπως ἀφεθῇ ὁ Χριστὸς καὶ γίνῃ πάλιν σύγχυσις ἐκ μέρους τῶν ἀρχιερέων καὶ τῶν γραμματέων, διὰ τοῦτο ἠρώτησεν ἐὰν ἔχῃ ὥραν, ὅπου ἐτελεύτησε. Ἀφοῦ δὲ ἐπληροφορήθη, ὅτι πράγματι ἀπέθανε, τότε ἐχάρισεν εἰς αὐτὸν τὸ νεκρὸν Σῶμα. Τοῦ ἕκτου δὲ ζητήματος ἡ λύσις εἶναι ἡ ἑξῆς. Κεντυρίων, κατὰ τὴν γλῶσσαν τῶν Ρωμαίων, λέγεται ὁ ἑκατόνταρχος, διότι οἱ Ρωμαῖοι τσέντουμ (κατ’ ἀκρίβειαν Centum) λέγουν τὰ ἑκατόν. Ἐκ τοῦ τσέντουμ λοιπὸν καὶ ὁ ἑκατόνταρχος λέγεται κεντυρίων. Μόνος δὲ ὁ Εὐαγγελιστὴς Μάρκος ὀνομάζει τὸν ἑκατόνταρχον κεντυρίωνα, κατὰ τὴν διάλεκτον τῶν Ρωμαίων.