Τοιαῦτα ἀποστολικὰ καὶ εὐαγγελικὰ ἔργα πράττοντος τοῦ Ἁγίου, ἐτελεύτησε καὶ ὁ Πνευματικὸς αὐτοῦ πατήρ, ὅστις, καταλιπὼν τὴν παροῦσαν ζωήν, ἀπῆλθεν εἰς τὰς οὐρανίους Μονάς διὰ νὰ ἀπολαύσῃ ὃν ἐπόθησε Κύριον. Καὶ παρευθὺς ψήφῳ κοινῇ πάντων τῶν Ἐπισκόπων τῆς ἐπαρχίας Λαρίσης καὶ πάντων τῶν Κληρικῶν καὶ ἀρχόντων, καὶ γνώμῃ καὶ παρακλήσει ὅλου τοῦ λαοῦ, μᾶλλον δὲ ψήφῳ καὶ κλήσει τοῦ Ἁγίου καὶ τελεταρχικοῦ Πνεύματος, ἀναβιβάζεται ὁ θεῖος Βησσαρίων εἰς τὸν ἔγκριτον θρόνον τῆς Μητροπόλεως Λαρίσης παρὰ τοῦ τότε Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κυρίου Ἱερεμίου [5], διότι ἔπρεπεν ὁ τοιοῦτος μέγας λύχνος νὰ μὴ κρύπτεται ὑποκάτω εἰς τὸν μόδιον, μηδὲ νὰ περιορίζηται εἰς μικρὰς πόλεις καὶ Ἐπισκοπάς, ἀλλὰ νὰ τεθῇ ἀναλόγως ἐπάνω εἰς τὴν ὑψηλὴν καὶ μεγάλην ταύτην λυχνίαν, διὰ νὰ λάμψῃ μακροτέρας καὶ λαμπροτέρας τὰς ἀκτῖνας καὶ ἀστραπὰς τῶν χαρίτων του, καθὼς λέγει ὁ Κύριος, «ὅτι οὐδὲ καίουσι λύχνον, καὶ τιθέασιν αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον· ἀλλ’ ἐπὶ τὴν λυχνίαν, καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ» (Ματθ. ε’ 15).
Ἀφ’ οὗ λοιπὸν ἀνέβη εἰς τὸν Μητροπολιτικὸν θρόνον ὁ Ἅγιος, τί ἔκαμε νομίζετε; ἆρα νὰ ὑπερηφανεύθη διὰ τοῦτο, καὶ νὰ ἐξέπεσε κἂν ὀλίγον τι ἀπὸ τὴν προτέραν του ταπείνωσιν, καθὼς κάμνουσιν ἄλλοι τινὲς ὁμοιόσχημοι; μὴ γένοιτο! ἀλλ’ ὅσον ἔγινεν εἰς τὸ ἀξίωμα μεγαλύτερος, τόσον ἐφαίνετο εἰς τὴν ταπείνωσιν χθαμαλώτερος, ἀκούων τὸν σοφὸν Σειρὰχ νὰ λέγῃ: «Ὅσῳ μέγας εἶ, τοσούτῳ ταπείνου σεαυτόν, καὶ ἔναντι Κυρίου εὑρήσεις χάριν» (Σειρὰχ γ’ 18). Ὄχι δὲ μόνον εἰς τὴν ταπείνωσιν ἐπρόσθετε περισσοτέραν ταπείνωσιν, ἀλλὰ καὶ εἰς τὴν προτέραν του πρᾳότητα ἐπρόσθετεν ἄλλην πρᾳότητα· εἰς τὴν φιλαδελφίαν, φιλαδελφίαν· εἰς τὴν ἐλεημοσύνην, ἐλεημοσύνην· εἰς τὴν ἐπιμέλειαν τῶν ἀσθενῶν καὶ πεφυλακισμένων, ἄλλην ἐπιμέλειαν· καὶ ἁπλῶς εἰπεῖν, εἰς τὰς προτέρας ἀρετὰς ὅπου εἶχεν, ἐπρόσθετεν ἄλλας περισσοτέρας.
Διὰ τοῦτο ἐμιμεῖτο τὸν Μωϋσῆν καὶ τὸν Δαβὶδ εἰς τὴν πρᾳότητα καὶ ἀνεξικακίαν· τὸν Ἀβραὰμ καὶ τὸν Λὼτ εἰς τὴν φιλοξενίαν· τὸν δίκαιον Ἰὼβ εἰς τὴν φιλαδελφίαν καὶ τὴν συμπάθειαν· ὅθεν καὶ οὗτος ὁ Ἅγιος ἐγίνετο, καθὼς ἐκεῖνος, ποὺς χωλῶν, ὀφθαλμὸς τυφλῶν, πατὴρ ὀρφανῶν καὶ χηρῶν καὶ ἀδυνάτων.