διότι ἐκείνη, ἂν καὶ ἔγινε διὰ θαυματουργίας τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ἔγινε μίαν μόνην φοράν, καὶ ὄχι ἄλλην· αὕτη δέ, ἂν καὶ ἔγινε διὰ τέχνης ἀνθρωπίνης, μένει ὅμως εἰς πολλοὺς χρόνους, ἐλευθερώνουσα πάντοτε ὅλους τοὺς διερχομένους ἀπὸ τὴν ζημίαν καὶ κόπωσιν τῆς μακρᾶς ὁδοιπορίας, καὶ ἀπὸ αὐτὸν τὸν θάνατον τοῦ πνιγμοῦ ἐξ ὑδάτων. Ὄχι δὲ μόνον τὴν γέφυραν αὐτήν, ἀλλὰ καὶ ἄλλας πολλὰς γεφύρας καὶ δρόμους πολλοὺς ᾠκοδόμησε καὶ κατεσκεύασεν ὁ Ἅγιος εἰς ὅλην τὴν Θεσσαλίαν, καὶ ἄλλα μὲν ἀνεκαίνισε μόνον καὶ ἐστερέωσεν, ἄλλα δὲ καὶ ἐκ θεμελίων ἔκτισε καὶ τοιουτοτρόπως ἔγινεν εἰς ὅλους παντοδαπὸς εὐεργέτης καὶ προθυμότατος ἀντιλήπτωρ καὶ βοηθός· διότι ἐγνώριζεν ὁ μακάριος, ὅτι μὲ κανὲν ἄλλο μέσον δὲν γίνεται ὁ ἄνθρωπος ὅμοιος μὲ τὸν Θεὸν εἰμὴ μὲ τὸ νὰ εὐεργετῇ καὶ νὰ κάμνῃ καλὸν εἰς τοὺς ἀδελφούς του, καθὼς λέγει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «Οὐδενὶ ἄλλῳ ἄνθρωπος Θεῷ ὁμοιοῦται, ὡς τῷ εὖ ποιεῖν».
Ταῦτα μὲν εἶναι τὰ ἐξωτερικὰ καλά, ὅπου ὁ Ἅγιος κατώρθωσεν εἰς τὸν λαόν του. Καιρὸς δὲ εἶναι νὰ εἴπωμεν ἐδῶ ἓν ἢ δύο καὶ ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἐσωτερικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ κατορθώματά του, καὶ οὕτω νὰ δώσωμεν τέλος εἰς τὸν λόγον μας. Συνήθειαν εἶχεν ὁ Ἅγιος νὰ μὴ χειροτονῇ Ἐπισκόπους ἁπλῶς τοὺς τυχόντας ἀνθρώπους, ἀλλὰ τοὺς ἀξίους καὶ ἱκανοὺς εἰς τὸ νὰ ποιμάνουν σωτηριωδῶς τὸ τοῦ Χριστοῦ ποίμνιον, καὶ ἐκείνους ὅπου ἔβλεπεν ὅτι μιμοῦνται τὴν πολιτείαν αὑτοῦ καὶ εἶναι ἀνεπίληπτοι, εἰρηνικοί, ἀφιλάργυροι, νηφάλιοι, σώφρονες, ἐπιεικεῖς, καθὼς ὁ Ἀπόστολος Παῦλος παραγγέλλει, καὶ οἱ θεῖοι καὶ ἱεροὶ Κανόνες διαγορεύουσι· τοσοῦτον δὲ εἰργάζετο ὁ Ἅγιος τὴν μεταξὺ αὑτοῦ καὶ τῶν Ἐπισκόπων του ἀγάπην, ὁμόνοιαν καὶ εἰρήνην, ὥστε διὰ νὰ μὴ νομίσῃ τις ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους του, ὅτι ἔχει πρᾶγμα ἰδικόν του, εἶχεν ὅλα τὰ πράγματα, τόσον αὑτοῦ καὶ τῶν Ἐπισκόπων του, ὅσον καὶ πάντων τῶν ἐν τῇ Μητροπόλει ἀνθρώπων του, κοινοβιάτικα καθὼς ἦσαν καὶ κατὰ τὴν ἀρχὴν τοῦ Εὐαγγελίου ὅλα τὰ πράγματα τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Χριστιανῶν κοινὰ εἰς ὅλους, ὡς ἱστορεῖ ὁ ἱερὸς Λουκᾶς εἰς τὰς Πράξεις· «Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὑτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ’ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά» (δ’ 32).