Ἀλλὰ καὶ εἰς τὸν Ἰὼβ εὑρίσκομεν, ἐν κεφαλαίῳ τριακοστῷ ὀγδόῳ, λέγοντα διὰ τὸν Κύριον οὕτως· «Ἀνοίγονται δέ σοι φόβῳ πύλαι θανάτου, πυλωροὶ δὲ ᾍδου ἰδόντες σε ἔπτηξαν» (Ἰὼβ λη’ 17). Καὶ πάλιν ἐν τῷ τεσσαρακοστῷ· «Ἐπελθὼν δὲ ἐπ’ ὄρος ἀκρότομον ἐποίησε χαρμονὴν τετράποσιν ἐν τῷ ταρτάρῳ» (αὐτόθι μ’ 15). Δηλαδὴ ὁ διάβολος προσεγγίσας εἰς τὸν Χριστὸν καὶ ἀναγκάσας τοὺς Ἑβραίους νὰ σταυρώσουν Αὐτόν, ἐποίησε χαρὰν εἰς τὰς ψυχὰς τῶν Προπατόρων, τὰς εἰς τὸν τάρταρον κατεχομένας. Ὄρος δὲ λοιπὸν ἀκρότομον τὸν Χριστὸν ὀνομάζει ὁ Ἰώβ, ἐπειδὴ προεῖπεν αὐτὸν ὁ Προφήτης Δανιήλ, εἰς τὸ δεύτερον κεφάλαιον λέγων· «Ἐτμήθη λίθος ἐξ ὄρους ἄνευ χειρῶν» (Δανιὴλ β’ 34), λίθον τὸν Χριστὸν ὀνομάζων καὶ ὄρος τὴν Παρθένον. Τετράποδα δὲ καλεῖ τὰς ψυχὰς τῶν Προπατόρων, ἐπειδὴ ὅπως τὸ τετράποδον σύρεται ὑπὸ τοῦ οἰκείου Δεσπότου πρὸς τὸ θέλημα αὐτοῦ, οὕτω καὶ οἱ δίκαιοι ἄνδρες ἐκεῖνοι ἐκυβερνῶντο ὑπὸ Θεοῦ, εἰς πᾶν θέλημα Αὐτοῦ. Διὰ τοῦτο λέγει καὶ ὁ Προφήτης Δαβὶδ πρὸς τὸν Θεὸν εἰς τὸν ἑβδομηκοστὸν δεύτερον Ψαλμόν· «Κτηνώδης ἐγενόμην παρὰ σοί· κἀγὼ διὰ παντὸς μετὰ σοῦ» (Ψαλμ. οβ’ 22-23). Διότι ὅταν γίνῃ ὁ ἄνθρωπος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ὅπως τὸ κτῆνος, τότε εἶναι καὶ μετ’ Αὑτοῦ διὰ παντός.
Ἄλλοτε πάλιν προσονομάζονται κτήνη καὶ ὅσοι ἡμάρτησαν μέν, ἀλλ’ ὅμως ἔκαμαν διόρθωσίν τινα τῆς ἁμαρτίας αὐτῶν. Περὶ τούτων λέγει ὁ αὐτὸς Προφήτης· «Ἀνθρώπους καὶ κτήνη σώσεις, Κύριε» (Ψαλμ. λε’ 7). Ἀνθρώπους μὲν ὀνομάζει τοὺς φυλάξαντας τὸ κατ’ Εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωσιν, δηλαδὴ ὅσοι διέμενον μέχρι θανάτου· καθὼς ἦτο ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἀναμάρτητος ἐν τῷ Παραδείσῳ πρὸ τῆς παρακοῆς, κτήνη δὲ λέγει τοὺς ἐξισωθέντας πρὸς τὰ ἀνόητα κτήνη καὶ ὁμοιωθέντας μὲ αὐτὰ κατὰ τὸν νοῦν. Ὁμοίως δὲ καὶ εἰς τὸ τρίτον κεφάλαιον ὁ Προφήτης Ἰωνᾶς λέγει· «Καὶ περιεβάλλοντο σάκκους οἱ ἄνθρωποι καὶ τὰ κτήνη» (Ἰωνᾶς γ’ 8). Ὄχι ὅτι καὶ τὰ ἄλογα ζῷα ἐνεδύθησαν σάκκους, μετανοήσαντα εἰς τὸ κήρυγμα τοῦ Προφήτου, ἀλλὰ κτήνη ὀνομάζει ἡ ἁγία Γραφὴ τοὺς ἐκδεδομένους εἰς τὰ θελήματα τῆς σαρκός, ὡσὰν τὰ ἄλογα ζῷα. Εἴτε λοιπὸν τοὺς Δικαίους λέγει τετράποδα ὁ συγγραφεὺς τοῦ Ἰώβ, κατὰ τὴν ἀνωτέρω ἔννοιαν, εἴτε τοὺς ἁμαρτωλούς, κατὰ τὴν δευτέραν, ὅμως καὶ οἱ Δίκαιοι καὶ οἱ ἁμαρτωλοὶ ἐχάρησαν εἰς τὸν τάρταρον, ὅτε ἐπῆλθε τὸ νοητὸν θηρίον ἐπὶ τὸν Χριστόν.