Εἶναι λοιπὸν αὕτη ἡ ἀνωτάτη σοφία τοῦ Θεοῦ. Αὐτή, ἡ ὁποία ἐν στάθμῃ, μέτρῳ καὶ ἀριθμῷ ἔκτισεν ἀρρήτως τὰ πάντα, αὐτὴ ἡ ὁποία καθεζομένη ἐπὶ θρόνου δόξης εἰς τὸν οὐρανόν, προσκυνεῖται ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους. «ᾨκοδόμησεν ἑαυτῇ» (Παρ. θ’ 1), ἔκτισεν ἐδῶ εἰς τὴν γῆν, διὰ νὰ προσκυνῆται καὶ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, οἶκον· οἶκον προσευχῆς, οἶκον ἁγιασμοῦ, οἶκον σωτηρίας, τὴν Ἐκκλησίαν. Θεμέλιον τοῦ οἴκου ἔβαλε τὴν ὁμολογίαν ἐκείνην, τὴν ὁποίαν ἠκούσαμεν σήμερον ἀπὸ τὸν Ναθαναήλ· «Ραββί, σὺ εἶ ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (Ἰωάν. α’ 50), ἥτις εἶναι ἡ αὐτή, μὲ ἐκείνην τὴν ὁποίαν ἔκαμεν ὁ Πέτρος εἰς τό ιϛ’ τοῦ Ματθαίου, ὅταν ὡμολόγησε· «Σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος» (Ματθ. ιϛ’ 16).
Ἐκ τούτων μανθάνομεν, ὅτι αὐτὸς ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος, καρδίᾳ πιστευόμενος, καὶ στόματι ὁμολογούμενος, εἶναι τὸ προκαταρκτικὸν θεμέλιον τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι ὁ ἀκρογωνιαῖος Λίθος, ἡ ἀσάλευτος καὶ ἀρραγὴς Πέτρα τῆς Πίστεως. Οὕτω προφητεύει ὁ Ἡσαΐας· «Ἰδοὺ ἐγὼ ἐμβάλλω εἰς τὰ θεμέλια Σιὼν Λίθον πολυτελῆ, ἐκλεκτόν, ἀκρογωνιαῖον, ἔντιμον, εἰς τὰ θεμέλια αὐτῆς καὶ ὁ πιστεύων οὐ μὴ καταισχυνθῇ» (Ἡσ. κη’ 16). Καὶ ὁ Δαβὶδ λέγει· «Λίθον, ὃν ἀπεδοκίμασαν οἱ οἰκοδομοῦντες, οὗτος ἐγεννήθη εἰς κεφαλὴν γωνίας» (Ψαλμ. ριζ’ 22). Τὰ αὐτὰ διδάσκει ὁ θεῖος Παῦλος· «Θεμέλιον γὰρ ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰησοῦς ὁ Χριστός» (Α’ Κορ. γ’ 11). Οὕτω ἑρμηνεύων ὁ Κύρου Θεοδώρητος εἰς τὸν τρίτον λόγον τοῦ Ἄσματος τῶν Ἀσμάτων· ὁ Βασίλειος εἰς τὸν λόγον περὶ μετανοίας, καὶ εἰς τό, πρόσεχε σεαυτῷ· ὁ Χρυσόστομος εἰς τὸ ιϛ’ τοῦ Ματθαίου, καὶ πολλοὶ ἄλλοι διδάσκαλοι. Ὅθεν τὴν στερέωσιν τοῦ μυστικοῦ τούτου οἴκου ἀλληγορικῶς φανερώνει καὶ ὁ Χριστὸς εἰς τὸ ζ’ κεφάλαιον τοῦ κατὰ Ματθαῖον, εἰς τὸ ὁποῖον λέγει, ὅτι ὁ φρόνιμος ἄνθρωπος «ᾠκοδόμησε τὴν οἰκίαν αὐτοῦ ἐπὶ τὴν πέτραν, καὶ κατέβη ἡ βροχή, καὶ ἦλθον οἱ ποταμοί, καὶ ἔπνευσαν οἱ ἄνεμοι, καὶ προσέπεσον τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ, καὶ οὐκ ἔπεσε· τεθεμελίωτο γὰρ ἐπὶ τὴν πέτραν» (Ματθ. ζ’ 24-25). Οἰκία θεμελιωμένη ἐπάνω εἰς πέτραν στερεὰ καὶ ἀσάλευτος εἶναι ἡ Ἐκκκλησία τοῦ Χριστοῦ, κτισμένη ἀπὸ τὸν φρόνιμον, τὸν πάνσοφον καὶ θεῖον Ἀρχιτέκτονα.