Καὶ αὐτὰ μὲν ἀπετέλουν τὸν τρόπον ἐνεργείας τοῦ Ἁγίου, καθ’ ὃσον ἀφορᾷ τοὺς τελείως ἀπίστους. Ἄλλοι πάλιν, εὑρισκόμενοι εἰς τὴν περιοχὴν τῆς ὁμολογίας, ἐκινδύνευον κατ’ ἄλλον τρόπον νὰ περιπέσουν εἰς τὴν δικαιοδοσίαν τοῦ πονηροῦ, εἴτε διότι ἐδειλιοῦσαν βλέποντες ὑπερβολικὰ ἀπότομον καὶ δυσκολοβάδιστον τὴν κατὰ Θεὸν ὁδόν, εἴτε διότι ἀποβλέποντες πρὸς τὸ κράτος τῶν ἀπίστων ἐσκανδαλίζοντο ἀπὸ τὴν εὐημερίαν ἐκείνων, ἐπειδὴ βεβαίως ὅσοι εἶναι ἀφελεῖς καὶ δὲν σκέπτονται κατὰ βάθος, σκανδαλίζονται ὅταν κατευθύνουν ἁμαρτωλοὶ καὶ δὲν ἠμποροῦν νὰ βλέπουν τοὺς ἀσεβεῖς νὰ εἰρηνεύουν, μὴ γνωρίζοντες τὸ Μυστήριον τῶν κριμάτων τοῦ Θεοῦ. Τὸ δὲ σπουδαιότερον εἶναι αὐτό, καὶ πρὸ παντὸς δύσκολον νὰ τὸ ἀποφύγουν οἱ πολλοί· ὅτι δηλαδὴ οἱ περισσότεροι προσκολλῶνται εἰς τὰ βλεπόμενα καὶ ἀμφιβάλλουν ὡς πρὸς τὰς οὐρανίους ἐλπίδας, ἐπειδὴ βεβαίως τὰ ἀπαρτίζοντα τὴν ἐλπίδα αὐτὴν στοιχεῖα κρύπτονται ἀθεάτως εἰς τὸ μέλλον, καὶ δι’ αὐτὸ προτιμοῦν νὰ στηρίζωνται εἰς τὰ αἰσθητά, παρὰ νὰ κατευθύνουν τὸ βλέμμα τῆς ψυχῆς των πρὸς τὰ μὴ ὁρώμενα. Ἡ τοιαύτη τοποθέτησις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν ἔχει ὡς συνέπειαν νὰ ἀγαποῦν κατ᾽ ἀνάγκην τὰς ὑλικὰς ἡδονάς, νὰ περιποιοῦνται τὴν σάρκα καὶ νὰ συμμαχοῦν κατὰ τοῦ πνεύματος.
Αὐτοὺς λοιπὸν τοὺς ἀνθρώπους, ποὺ εὑρίσκοντο μὲν εἰς τὴν περιοχὴν τῆς ὁμολογίας, δὲν εἶχον ὅμως σταθερὰν καὶ βαθεῖαν πίστιν, καὶ ὡς ἐκ τούτου ἐκινδύνευον, πῶς νὰ ἐκφράσῃ κανεὶς μὲ λόγους πόσον ἐφρόντιζε νὰ τοὺς διατηρῇ ἀσαλεύτους, σαλευομένους καὶ ἀπὸ τὸν πλέον ἀνεπαίσθητον ἀέρα τῆς ὕλης καὶ τοῦ πονηροῦ εὐκολώτερον καὶ ἀπὸ τὸ εὐκολολύγιστον καλάμι, ὥστε νὰ μὴ ἐκριζωθοῦν ἀπὸ τὸ ἔδαφος τῆς Χάριτος, καὶ ἐκριφθοῦν καὶ παραδοθοῦν καὶ πάλιν εἰς τὴν δυναστείαν τοῦ πονηροῦ; Ἡ ἄγρυπνος δὲ φροντὶς καὶ τὸ ἀνύστακτον αὐτὸ ἐνδιαφέρον του ὠφείλετο εἰς τὸ ὅ,τι ἐθεώρει φοβερὸν πρᾶγμα νὰ ἀποθάνῃ ἕνας ἄνθρωπος εἰς τὴν πλάνην καὶ τὴν δεισιδαιμονίαν καὶ νὰ μὴ ἀξιωθῇ ποτὲ νὰ ὁλοκληρωθῇ εἰς πνευματικῶς τέλειον διὰ τῆς ἀληθείας. Ἀκόμη φρικτότερον ἐθεώρει ἐὰν ἕνας, ποὺ ἠξιώθη νὰ γίνῃ λογικὸν πρόβατον εἰς τὴν μάνδραν τοῦ Χριστοῦ καὶ συγκατηριθμήθη μεταξὺ τῶν πιστῶν, μετὰ ἀπεσκίρτα θεληματικῶς, ἐπανερχόμενος ὡς σκύλος εἰς τὸν ἐμετὸν του καὶ ὡς χοῖρος εἰς τὸν βόρβορον, ἐπιστρέφων καὶ αὐτὸς εἰς τὴν προηγουμένην του ἀσέβειαν.