Ὅθεν καὶ Μωσῆς ὁ Θεόπτης καὶ Ἡλίας ὁ ζηλωτὴς καὶ ὁ Ἐλισσαῖος καὶ ἄλλοι τῶν Προφητῶν καὶ αὐτὸς ὁ ἐκ παιδὸς διατρίβων εἰς τὰς ἐρήμους Βαπτιστὴς τοῦ Κυρίου καὶ οἱ τούτων ἐφεξῆς ὀπαδοί, οἱ παλαιοὶ Ὅσιοι, διῆγον πολλάκις εἰς τὰ ὄρη τὰ ἄνω ζητοῦντες κατὰ τὴν τοῦ θείου Παύλου παραγγελίαν, εἰπόντος· «Τὰ ἄνω ζητεῖτε» (Κολ. γ’ 1) καὶ τὴν τοῦ Προφήτου φωνὴν βοῶντος· «Ἐγγίσατε ὄρεσιν αἰωνίοις» (Μιχ. β’ 9). Τούτους δὲ καὶ οἱ Ὅσιοι οὗτοι μιμούμενοι τὴν εἰς τὰ ὄρη ἐπεδίωκον ἡσυχίαν, ἀφορῶντες εἰς ἐκεῖνο τὸ νοητὸν ὄρος τοῦ Κυρίου, ὅπερ τέλος ἀναβαίνει καὶ ἵσταται πᾶς «ἀθῶος χερσὶ καὶ καθαρὸς τῇ καρδίᾳ» (Ψαλμ. κγ’ 4). Καὶ πρῶτον μὲν ἀνῆλθον οἱ μακάριοι εἰς τὸν Ὄλυμπον τῆς Θεσσαλίας, εἰς τὸν ὁποῖον καὶ διέτριψαν χρόνον ἱκανόν, ἐκεῖθεν δὲ μετέβησαν εἰς τὴν Ὄσσαν, καὶ κατόπιν εἰς τὸ Πήλιον, «Ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι … ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς» (Ἑβρ. ια’ 37-38) καὶ τρέχοντες διὰ τῆς ὑπομονῆς τὸν καλὸν ἀγῶνα ὃν περ ἀνέλαβον.
Οὕτω δὲ διάγοντες διεμέριζον τὸν βίον αὐτῶν εἰς προσευχὴν καὶ μελέτην τῶν θείων λόγων, εἰς τὴν ἐργασίαν, ἀπὸ τῆς ὁποίας ἐτρέφοντο «ἐργαζόμενοι ταῖς ἰδίαις χερσὶν» (Α’ Κορ. δ’ 12) καὶ εἰς μικρὰν τοῦ σώματος ἀνάπαυσιν. Ἀπέβησαν ὅθεν ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καθαρώτατος, τοῦ Θεοῦ ἐνδιαίτημα, καθὼς αὐτὸ τὸ ἀψευδέστατον στόμα τοῦ Κυρίου ὑπέσχετο διὰ πάντα τὸν εἰς αὐτὸν πιστεύοντα καὶ ἐκπληροῦντα τὰς εὐαγγελικὰς ἐντολάς, λέγον, ὅτι ἐγὼ καὶ ὁ Πατήρ μου «ἐλευσόμεθα καὶ μονὴν παρ’ αὐτῷ ποιήσομεν» (Ἰωάν. ιδ’ 23). Καὶ διῆγον λοιπὸν οἱ μακάριοι ἐπὶ γῆς ὡς νὰ ἦσαν εἰς τὸν Παράδεισον τῆς τρυφῆς, ἀδιαλείπτως ἐμφορούμενοι τῶν κατὰ νοῦν καὶ γνῶσιν ὑψηλοτάτων θεωριῶν καὶ ἀποβλέποντες πρὸς «τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἑβρ. ιβ’ 2). Εἶχον δὲ καὶ μεγάλην εὐλάβειαν εἰς τὴν Ἄχραντον τοῦ Κυρίου Μητέρα καὶ Θεοτόκον καὶ ταύτην συνεχῶς δι’ ὁσίων ὕμνων ἐγέραιρον καὶ πιστῶς ἐμακάριζον, καθὼς αὐτὴ προεῖπεν ἡ Μητροπάρθενος· «Ἰδοὺ γὰρ ἀπὸ τοῦ νῦν μακαριοῦσί με πᾶσαι αἱ γενεαὶ» (Λουκ. α’ 48) καὶ πρέσβυν αὐτὴν ἐπεκαλοῦντο ὑπὲρ τοῦ κόσμου παντὸς πρὸς τὸν Μονογενῆ αὐτῆς Υἱὸν καὶ Θεόν.