Συνδιελέγετο δὲ ὁ Ἅγιος μετὰ τῶν μαθητῶν του ὥς τις φιλόστοργος πατὴρ ἀναγράφων καὶ ἐξιστορῶν τὰ περὶ τῶν κατορθωμάτων τοῦ Ἱεροῦ Κοινοβίου, τὰ ὁποῖα ἐσταχυολόγει ἐκ τῆς ἱερᾶς βίβλου τῆς ἐπικαλουμένης Κλῖμαξ τοῦ Ἰωάννου τοῦ Καθηγουμένου τῆς Μονῆς τοῦ Σιναίου [7]. Καὶ οὕτω μὲν ἀείποτε ἐδίδασκε τοὺς μαθητάς του ὁ Ἅγιος ἂς ἴδωμεν ὅμως καὶ ὀλίγα τινὰ ἐκ τῶν ὑπερφυσικῶν του θαυμάτων, τὰ ὁποῖα ζῶν ἔτι ἐτέλεσεν.
Ὅτε ποτὲ ὁ μαθητὴς καὶ βιογράφος τοῦ Ἁγίου Βασίλειος ἐπορεύετο μετά τινος Ἀσκητοῦ Ἰωάννου, ἐπιλεγομένου Ἡσυχαστοῦ, εἰς μακράν τινα ὁδοιπορίαν καὶ ἐνῷ ἐβάδιζον, ἐκ τοῦ πολλοῦ κόπου ἀπέκαμον ἐκ τῆς πείνης καὶ τῆς δίψης καὶ ἐκ τοῦ μακροῦ καὶ ἐντεταμένου δρόμου καὶ ἐλιποθύμησαν· ὅθεν ἐκινδύνευον νὰ ἀποθάνωσιν. Ἐπικαλεσθέντες ὅμως τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου, εὗρον ἐξαίφνης, ὤ τοῦ θαύματος! ἄρτον εἰς τόπον ἐντελῶς ἄβατον καὶ οὐχὶ ἐν τῇ ὁδῷ καὶ ἐξ αὐτοῦ τοῦ ἄρτου διατραφέντες διήνυσαν τὸ ὑπόλοιπον τῆς ὁδοῦ πρόθυμοι καὶ ἀκμαῖοι. Ἄλλοτε πάλιν, ἐνῷ ὁ Ἅγιος ἐβάδιζε μετὰ τοῦ προρρηθέντος μαθητοῦ του Βασιλείου κατὰ τὴν λίμνην, τὴν ἐπικαλουμένην Κορωνίαν, προεῖπεν εἰς τὸν Βασίλειον ὅτι δι’ ἔριν τινὰ ἀναφυεῖσαν εἰς τὴν Μονὴν θέλουσιν ἀποχωρήσει ἀπ’ αὐτῆς κατὰ τὴν ὥραν ἐκείνην ὅ τε Ἰωάννης ὁ προρρηθεὶς καί τις Ἀντώνιος. Ἔλεγε δὲ ταῦτα ὡσὰν νὰ ἔβλεπεν ἀπὸ μακρόθεν τὸ τοιοῦτον κατάντημα αὐτῶν, τὸ ὁποῖον καὶ ἐπληροφορήθησαν μετὰ ταῦτα, ὁπότε, ἐπέστρεψαν εἰς τὴν Μονὴν καὶ εἶδον ὅτι πράγματι κατὰ τὴν ὥραν, τὴν ὁποίαν εἶπεν ὁ Ἅγιος τὸ γεγονός, κατ’ ἐκείνην τὴν ὥραν καὶ αὐτοὶ ἐδραπέτευσαν.
Ὅτε πάλιν ὁ Ἅγιος παρεπεδήμησε τὸ πρῶτον εἰς τὴν φιλόχριστον καὶ φιλομόναχον μεγαλούπολιν τῶν Θεσσαλονικέων, ἔνθα ἀνέβη εἰς τὸν στῦλον καὶ ἔμεινεν εἰς αὐτὸν ὀλίγον χρόνον, ἐθεράπευσέ τινα δαιμονιῶντα διὰ τῆς προσευχῆς καὶ χρίσεως τοῦ ἱεροῦ ἐλαίου. Καὶ τὸν Μοναχὸν Ἱλαρίωνα ἐπίσης ἐθεράπευσε διὰ θαύματος εἰς Περιστερὰς διὰ τῆς θείας αὐτοῦ ἐντεύξεως πρὸς Κύριον καὶ ἐξεδίωξεν ἀπ’ αὐτοῦ τὸ δαιμόνιον, τὸ ὁποῖον συνέσφιγγε καὶ ἠνώχλει αὐτὸν καὶ τὸ ὁποῖον πάλιν ἐπεπήδησεν εἰς αὐτὸν μετὰ πλείονος ὅσης δυνάμεως καὶ ἑτοιμασίας, κατὰ τὸ γραφικόν, ὅτε οὗτος κακῶς διετέθη κατὰ τοῦ Ἁγίου Γέροντος. Τοῦτο δ’ ἐγένετο εἰς αὐτὸν διὰ σωφρονισμὸν καὶ διόρθωσιν τῶν κατεπαιρομένων ἀδίκως καὶ παραλόγως ἐξανισταμένων κατὰ τῶν προεστώτων αὐτῶν καὶ κατατολμούντων νὰ ὑβρίζουν αὐτοὺς καὶ νὰ φέρωνται βαναύσως κατὰ τῶν Ἡγουμένων καὶ τῶν Γερόντων αὐτῶν,