Τῇ ΚΔ’ (24ῃ) τοῦ αὐτοῦ μηνὸς μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν ΣΥΜΕΩΝ τοῦ ἐν τῷ Θαυμαστῷ Ὄρει.

«Ἐγώ, ἀδελφοὶ καὶ τέκνα μου, πολλὰς καὶ μεγάλας εὐεργεσίας ἀπήλαυσα παρὰ τοῦ Δεσπότου μου, καθὼς γνωρίζετε, ἀλλ’ ἓν εἶναι τὸ μεγαλύτερον δῶρον τοῦ ὁποίου ἠξιώθην παρὰ τῆς Ἐκείνου εὐσπλαγχνίας, τὸ ὁποῖον τώρα μόνον σᾶς ἐμπιστεύομαι. Εἶναι χρόνοι πολλοὶ ἀφ’ ὅτου παρεκάλεσα τὴν Αὐτοῦ ἀγαθότητα νὰ μὲ ἀπαλλάξῃ τῆς ἀνάγκης τῶν φθαρτῶν τροφῶν. Ἀλλὰ πῶς νὰ διηγηθῶ τὰ ἐλέη σου, Χριστέ, καὶ τὴν ἀγάπην τὴν ὁποίαν ἔδειξες πρὸς ἐμὲ τὸν ἀνάξιον δοῦλόν Σου; Ἔβλεπον ἐρχόμενον εἰς τὸν ἀέρα νέον ὡραῖον ἐνδεδυμένον φῶς ὡς ἱμάτιον, ἐν στολῇ ἱερατικῇ, ὅστις ἐκράτει θεῖον σκεῦος ἐκ τοῦ ὁποίου διὰ λαβίδος ἐλάμβανε καὶ μοὶ ἔδιδε τρεῖς φοράς. Δὲν γνωρίζω τὶ τροφὴ ἦτο ἐκείνη, κατὰ τὴν ὄψιν ὅμως καὶ τὴν γεῦσιν ἦτο γλυκυτάτη, ἀλλὰ δὲν δύναμαι νὰ τὴν περιγράψω. Καθ’ ἑκάστην δὲ Κυριακὴν μετὰ τὴν θείαν Λειτουργίαν, μέχρι σήμερον, ἤρχετο καὶ μοὶ προσέφερε ταύτην τὴν θείαν μεταλαβήν, ἥτις ἐχόρταινε τὴν καρδίαν μου καὶ μὲ ἐστήριζεν ἕως τῆς ἄλλης Κυριακῆς καὶ δὲν ἐπείνων καθόλου. Τοῦτο μόνον εἶχον ἀπόκρυφον καὶ τοῦτο σᾶς ἐξεμυστηρεύθην. Νὰ πολιτεύεσθε λοιπὸν ἐναρέτως, καθὼς ἐπράττετε καὶ ζῶντος ἐμοῦ, ἵνα ἀπολαύσῃ ἕκαστος κατὰ τὰ ἔργα αὐτοῦ». Διὰ τοιούτων λόγων συνεβούλευε μέχρις ἐσχάτης αὐτοῦ ἀναπνοῆς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ὁ μακάριος.

Δέκα ἡμέρας μετὰ ταῦτα, κδ’ (24ην) τότε τοῦ μηνὸς Μαΐου, ὁ μακάριος Συμεων ἀπῆλθε πρὸς ὃν ἐπόθησε Χριστόν, ἵνα ἀπολαύσῃ τὰ ἄρρητα ἀγαθὰ τὰ ὁποῖα διὰ τοῦτον, καὶ διὰ πάντας τοὺς ἀγαπῶντας Αὐτὸν ἡτοίμασεν ὁ τῶν ἁπάντων Δημιουργὸς καὶ Δεσπότης. Τὸ δὲ τίμιον καὶ σεβάσμιον αὐτοῦ Λείψανον ἔμεινεν ἐκεῖ εἰς τὴν Μάνδραν αὐτοῦ, ἐπὶ τοῦ Θαυμαστοῦ Ὄρους, ὅπου τοὺς θαυμασίους ἀγῶνας ἐτέλεσε καὶ εἶναι τοῦτο ταμεῖον θαυμάτων ἀκένωτον, ἀναβλύζον ἰάματα ὄχι μόνον σωμάτων, ἀλλὰ καὶ ψυχῶν, ἐν Χριστῷ Ιησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν, ᾯ πρέπει πᾶσα δόξα, τιμὴ καὶ προσκύνησις εἰς τοὺς αἰῶνας. Ἀμήν.

                                

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Ὑποσημειώσεις

[1] Ἔδεσσα· ἀρχαία πόλις ἐν τῇ βορειοδυτικῇ Μεσοποταμίᾳ τῆς Τουρκίας, εἰς τοὺς πρόποδας τοῦ λόφου Τόρα ντ’ Οὐροῒ καὶ ἐπὶ τοῦ μικροῦ παραποτάμου τοῦ Εὐφράτου, Σκίρτσου. Ἠσπάσθῃ ἐκ τῶν πρώτων τὸν Χριστιανισμόν. Κατὰ τὴν Ὀθωμανικὴν περίοδον ὑπήρξεν πρωτεύουσα ὁμωνύμου Βιλαετίου. Ἡ σημερινὴ Τουρκικὴ ὀνομασία της εἶναι Ὄρφα ἢ Οὔρφα.

[2] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[3] Χοσρόης Αʹ ὁ Μέγας, βασιλεὺς τῆς Περσίας (531-579). Οὗτος μαχόμενος κατὰ τῶν Βυζαντινῶν κατέλαβε κατὰ τὸ ἔτος 538 τὴν Ἀντιόχειαν, τὴν ὁποίαν καὶ ἐγκατέλειψε μετ’ ὀλίγον ἡττηθεὶς ὑπὸ τοῦ Βελισσαρίου. Ὁ ἔγγονος τούτου Χοσρόης Βʹ (590-628), εἶναι ὁ ἀνακαταλαβὼν ἀπὸ τοὺς Βυζαντινοὺς τὴν Συρίαν καὶ τὴν Παλαιστίνην καὶ ἀπαγαγὼν ἀπὸ τῶν Ἱεροσολύμων τὸν Τίμιον Σταυρὸν (614). Τὸν Χοσρόην Βʹ ἐνίκησεν ὁ Ἡράκλειος (610-641).

[4] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[5] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[6] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[7] Εἰς τὰς παλαιὰς ἐκδόσεις τῆς κατὰ πλάτος Βιογραφίας τοῦ Ὁσίου τούτου Συμεὼν ἀναγράφεται ὅτι ἑβδομήκοντα πέντε ἐτῶν ἐτελεύτησεν ὁ Ὅσιος. Ἐπειδὴ ὅμως τοῦτο, ὡς συνάγεται ἐκ τῶν κατωτέρω παρατιθεμένων, φαίνεται ἐσφαλμένον, διὰ τοῦτο διωρθώθη ἵνα συμφωνήσῃ μὲ τὰ Συναξάρια τοῦ Μηναίου καὶ τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου, εἰς ἃ ἀναγράφεται ὅτι ὀγδοήκοντα πέντε ἐτῶν ἐτελεύτησε. Διωρθώθη δὲ ἡ ἡλικία τοῦ Ὁσίου καὶ εἰς τὰς σελίδας 562 ὅπου ἀντὶ εἴκοσι ἔγινε τριάκοντα καὶ 565 ὅπου ἀντὶ τριάκοντα τριῶν ἔγινε τεσσαράκοντα τριῶν. Διότι ἀδύνατον εἶναι, κατὰ τὸν ὀρθὸν λόγον, νὰ ἦτο εἴκοσιν ἐτῶν, ὅταν κατῆλθεν ἀπὸ τὸν πρῶτον στῦλον, ἀφοῦ ἐπ’ αὐτοῦ παρέμεινε, κατὰ μὲν τὴν παροῦσαν Βιογραφίαν, ἔτη ὀκτώ, κατὰ δὲ τὰ Συναξάρια ἔτη δέκα ὀκτώ, καὶ ἀφοῦ πρὸ ὀκτὼ τουλάχιστον ἐτῶν εἶχε χειροτονηθῆ Διάκονος. Κατὰ τὰ Συναξάρια, ἓξ ἐτῶν ἦτο ὁ Ὅσιος ὅταν ἀνεχώρησεν ἐκ τοῦ κόσμου, ἓξ ἔτη παρέμεινεν εἰς τὸ πρῶτον Μοναστήριον, εἰς τὸ ὁποῖον εἰσῆλθε μικρὸς καὶ δέκα ὀκτὼ ἔτη παρέμεινεν ἐπὶ τοῦ πρώτου στύλου, ἢ ὀκτὼ ὡς λέγει ἡ παροῦσα Βιογραφία. Πάντως ἢ οὕτως ἢ ἄλλως ἐσφαλμένον φαίνεται τὸ ὅτι εἴκοσιν ἐτῶν κατῆλθεν ἀπὸ τοῦ πρώτου στύλου.

Ἡμεῖς εὑρίσκομεν λογικώτερον, ὅτι ὁ Οσιος εἴκοσι δύο ἐτῶν ἐχειροτονήθη Διάκονος, ὅτι πιθανὸν πρὸ τῆς εἰς Διάκονον χειροτονίας του εἶχεν ἀνέλθει ἐπὶ τοῦ στύλου καὶ ὅτι μετὰ τὴν χειροτονίαν τὸν ἀνεβίβασαν καὶ πάλιν ἐπ’ αὐτοῦ μετὰ τιμῶν, παρόντος τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀντιοχείας καὶ τοῦ Σελευκείας, οἵτινες τὸν ἐχειροτόνησαν, ὡς ἐν σελίδι 559 ἀναγράφεται, ἀπ’ αὐτῆς δὲ τῆς μετὰ τὴν χειροτονίαν, οὕτως εἰπεῖν, ἐπισήμου ἀναβάσεως παρέμεινεν ἄλλα ὀκτὼ ἔτη, τὰ ὁποῖα ἀναφέρει ἡ παροῦσα Βιογραφία. Ἑπομένως εἰς ἡλικίαν τριάκοντα ἐτῶν καὶ ὄχι εἴκοσι κατῆλθεν ἀπὸ τοῦ πρώτου στύλου καὶ ἀνέβη εἰς τὴν κορυφὴν τοῦ Θαυμαστοῦ Ὄρους. Ἐκεῖ ἔμεινεν ἐπάνω εἰς ξηρὰς πέτρας ἄστεγος δέκα ἔτη, κατὰ τὰ προειρημένα Συναξάρια. Ἀφοῦ δὲ ἵδρυσεν ἐκεῖ τὴν Μονήν του καὶ τὸν δεύτερον στῦλον, ἀνῆλθεν ἐπ’ αὐτοῦ εἰς ἡλικίαν τεσσαράκοντα ἐτῶν, τεσσαράκοντα δὲ τριῶν ἐχειροτονήθη Ἱερεύς. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου τούτου στύλου παρέμεινεν ἕως τέλους τῆς ζωῆς του, ἤτοι τεσσαράκοντα πέντε ἔτη, ὡς περὶ αὐτοῦ συμφωνοῦν τά τε Συναξάρια καὶ ἡ κατὰ πλάτος Βιογραφία αὐτοῦ, ἤτοι τὰ ὅλα ἔτη τῆς ζωῆς του εἶναι ὀγδοήκοντα πέντε, ἐκ τῶν ὁποίων τὰ 66 διῆλθεν εἰς τὴν ἄσκησιν. Ἐτελεύτησε δὲ τὸ ἔτος 595 ἀπὸ Χριστοῦ.