Τῇ ΚΔ’ (24ῃ) τοῦ αὐτοῦ μηνὸς μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν ΣΥΜΕΩΝ τοῦ ἐν τῷ Θαυμαστῷ Ὄρει.

Τότε, ὤ τοῦ θαύματος! βλέπουσι τὸ παιδίον μὲ ἀνοικτοὺς τοὺς ὀφθαλμοὺς καὶ τελείαν τὴν ὅρασιν. Ὅθεν δραμόντες πρὸς τὸν Ὅσιον ηὐχαρίστουν αὐτὸν μετὰ δακρύων, διηγούμενοι τὸ συμβάν. Οὕτως ἡ πρὸς Θεὸν παρρησία αὐτοῦ ἐπρόφθανε τὴν τῶν αἰτούντων ἀνάγκην, κατὰ τὴν πρόθεσιν τῆς καρδίας των. Ἀλλὰ καὶ γυναῖκα δαιμονιζομένην καὶ διαζευχθεῖσαν ἐθεράπευσε καὶ ἐπανέστειλεν εἰς τὸν σύζυγον αὐτῆς, ἑτέρα δὲ αἱμορροοῦσα ἐπὶ τρεῖς χρόνους ἰατρεύθη, ἐγγίσασα μετ’ εὐλαβείας καὶ πίστεως τὸ ράσον τοῦ Ὁσίου.

Ἐπιδημίας δὲ ἐνσκηψάσης ἐπὶ τῶν Μοναχῶν, ἄλλοι μὲν ἔπιπτον ἀσθενεῖς, ἄλλοι δέ, οἱ ἀσθενέστεροι, ἀπέθνῃσκον. Μεταξὺ δὲ τούτων ἀπέθανε καὶ εἷς Κόνων ὀνόματι, τὸν ὁποῖον ὁ Ὅσιος ὑπερηγάπα. Διὰ θερμῶν δὲ προσευχῶν πρὸς τὸν Πανάγαθον Θεὸν καὶ τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον ἀνέστησεν αὐτὸν διὰ τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, ἀπεμάκρυνε δὲ καὶ ἐκ τῶν ἄλλων Μοναχῶν τὴν νόσον. Καὶ Ἱερεύς τις τῶν Ἰβήρων μετέβη πρὸς τὸν Ὅσιον. Ἀφοῦ δὲ συνωμίλησαν καὶ λίαν ὠφελήθη ὁ Ἱερεὺς ἐκεῖνος, ἀπερχόμενος ἔλαβε τρίχας τινὰς τοῦ Ὁσίου καὶ φθάσας εἰς τὸν τόπον του ἔκτισε Ναὸν καὶ ἔθεσεν εἰς τὸν Σταυρὸν τὰς τρίχας τοῦ Συμεών. Ἐθαυματούργουν λοιπὸν αὗται καὶ ὑπὸ τῶν εὐεργετουμένων προσεφέροντο δῶρα εἰς τὸν Ναόν. Ὅθεν ἐφθόνησαν αὐτὸν οἱ ἄλλοι Ἱερεῖς τῶν Ἰβήρων καὶ τὸν ἐσυκοφάντησαν εἰς τὸν Ἐπίσκοπον, ὅτι ἦτο μάντις καὶ ἐπλάνα τὸν λαόν. Καθῄρεσε τότε ὁ Ἐπίσκοπος τὸν πτωχὸν Ἱερέα. Ὑποστὰς λοιπὸν ὁ ἀγαθὸς ἐκεῖνος Ἱερεὺς διπλῆν τὴν συμφοράν, ἐπεκαλέσθη τὸν Ὅσιον Συμεών. Καὶ τότε εἰσῆλθε δαιμόνιον ἐντὸς τοῦ Ἐπισκόπου, ὅστις ὑποφέρων καὶ ἐννοήσας τὴν αἰτίαν, ἐζήτησε συγχώρησιν ἀπὸ τὸν Ἱερέα. Ἐκεῖνος δὲ προσεκόμισε τὸν περιέχοντα τὰς τρίχας τοῦ Ὁσίου Σταυρόν, τὸν ὁποῖον ἀσπασθεὶς ὁ Ἐπίσκοπος ἰάθη καὶ ἐπανέφερε τὸν Ἱερέα εἰς τὸ ἀξίωμά του.

Ἐπειδὴ λοιπὸν ἐγένοντο πανταχοῦ σημεῖα πολλὰ διὰ τοῦ Ὁσίου, συνηθροίζετο πλῆθος πολὺ εἰς τὸ Μοναστήριόν του, ἵνα λάβουν εὐλογίαν ἐκ τῶν ἰδίων αύτοῦ χειρῶν. Ὅθεν ἔπρεπε νὰ λάβῃ καὶ τὴν Ἱερωσύνην, διότι ἕως τότε ἦτο Διάκονος, ἀλλ’ ὁ μακάριος Συμεών, ὡς ταπεινόφρων, ἔλεγεν, ὅτι δὲν εἶναι ἄξιος αὐτῆς. Δι’ ὀπτασίας ὅμως ἐπείσθη, ἄν καὶ δὲν ἤθελεν, ὅτι ἦτο θέλημα Θεοῦ νὰ λάβῃ τὴν ἀξίαν ταύτην, ὡς ὑπεράξιος.


Ὑποσημειώσεις

[1] Ἔδεσσα· ἀρχαία πόλις ἐν τῇ βορειοδυτικῇ Μεσοποταμίᾳ τῆς Τουρκίας, εἰς τοὺς πρόποδας τοῦ λόφου Τόρα ντ’ Οὐροῒ καὶ ἐπὶ τοῦ μικροῦ παραποτάμου τοῦ Εὐφράτου, Σκίρτσου. Ἠσπάσθῃ ἐκ τῶν πρώτων τὸν Χριστιανισμόν. Κατὰ τὴν Ὀθωμανικὴν περίοδον ὑπήρξεν πρωτεύουσα ὁμωνύμου Βιλαετίου. Ἡ σημερινὴ Τουρκικὴ ὀνομασία της εἶναι Ὄρφα ἢ Οὔρφα.

[2] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[3] Χοσρόης Αʹ ὁ Μέγας, βασιλεὺς τῆς Περσίας (531-579). Οὗτος μαχόμενος κατὰ τῶν Βυζαντινῶν κατέλαβε κατὰ τὸ ἔτος 538 τὴν Ἀντιόχειαν, τὴν ὁποίαν καὶ ἐγκατέλειψε μετ’ ὀλίγον ἡττηθεὶς ὑπὸ τοῦ Βελισσαρίου. Ὁ ἔγγονος τούτου Χοσρόης Βʹ (590-628), εἶναι ὁ ἀνακαταλαβὼν ἀπὸ τοὺς Βυζαντινοὺς τὴν Συρίαν καὶ τὴν Παλαιστίνην καὶ ἀπαγαγὼν ἀπὸ τῶν Ἱεροσολύμων τὸν Τίμιον Σταυρὸν (614). Τὸν Χοσρόην Βʹ ἐνίκησεν ὁ Ἡράκλειος (610-641).

[4] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[5] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[6] Βλέπε ὑποσημείωσιν σελίδος 567.

[7] Εἰς τὰς παλαιὰς ἐκδόσεις τῆς κατὰ πλάτος Βιογραφίας τοῦ Ὁσίου τούτου Συμεὼν ἀναγράφεται ὅτι ἑβδομήκοντα πέντε ἐτῶν ἐτελεύτησεν ὁ Ὅσιος. Ἐπειδὴ ὅμως τοῦτο, ὡς συνάγεται ἐκ τῶν κατωτέρω παρατιθεμένων, φαίνεται ἐσφαλμένον, διὰ τοῦτο διωρθώθη ἵνα συμφωνήσῃ μὲ τὰ Συναξάρια τοῦ Μηναίου καὶ τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου, εἰς ἃ ἀναγράφεται ὅτι ὀγδοήκοντα πέντε ἐτῶν ἐτελεύτησε. Διωρθώθη δὲ ἡ ἡλικία τοῦ Ὁσίου καὶ εἰς τὰς σελίδας 562 ὅπου ἀντὶ εἴκοσι ἔγινε τριάκοντα καὶ 565 ὅπου ἀντὶ τριάκοντα τριῶν ἔγινε τεσσαράκοντα τριῶν. Διότι ἀδύνατον εἶναι, κατὰ τὸν ὀρθὸν λόγον, νὰ ἦτο εἴκοσιν ἐτῶν, ὅταν κατῆλθεν ἀπὸ τὸν πρῶτον στῦλον, ἀφοῦ ἐπ’ αὐτοῦ παρέμεινε, κατὰ μὲν τὴν παροῦσαν Βιογραφίαν, ἔτη ὀκτώ, κατὰ δὲ τὰ Συναξάρια ἔτη δέκα ὀκτώ, καὶ ἀφοῦ πρὸ ὀκτὼ τουλάχιστον ἐτῶν εἶχε χειροτονηθῆ Διάκονος. Κατὰ τὰ Συναξάρια, ἓξ ἐτῶν ἦτο ὁ Ὅσιος ὅταν ἀνεχώρησεν ἐκ τοῦ κόσμου, ἓξ ἔτη παρέμεινεν εἰς τὸ πρῶτον Μοναστήριον, εἰς τὸ ὁποῖον εἰσῆλθε μικρὸς καὶ δέκα ὀκτὼ ἔτη παρέμεινεν ἐπὶ τοῦ πρώτου στύλου, ἢ ὀκτὼ ὡς λέγει ἡ παροῦσα Βιογραφία. Πάντως ἢ οὕτως ἢ ἄλλως ἐσφαλμένον φαίνεται τὸ ὅτι εἴκοσιν ἐτῶν κατῆλθεν ἀπὸ τοῦ πρώτου στύλου.

Ἡμεῖς εὑρίσκομεν λογικώτερον, ὅτι ὁ Οσιος εἴκοσι δύο ἐτῶν ἐχειροτονήθη Διάκονος, ὅτι πιθανὸν πρὸ τῆς εἰς Διάκονον χειροτονίας του εἶχεν ἀνέλθει ἐπὶ τοῦ στύλου καὶ ὅτι μετὰ τὴν χειροτονίαν τὸν ἀνεβίβασαν καὶ πάλιν ἐπ’ αὐτοῦ μετὰ τιμῶν, παρόντος τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀντιοχείας καὶ τοῦ Σελευκείας, οἵτινες τὸν ἐχειροτόνησαν, ὡς ἐν σελίδι 559 ἀναγράφεται, ἀπ’ αὐτῆς δὲ τῆς μετὰ τὴν χειροτονίαν, οὕτως εἰπεῖν, ἐπισήμου ἀναβάσεως παρέμεινεν ἄλλα ὀκτὼ ἔτη, τὰ ὁποῖα ἀναφέρει ἡ παροῦσα Βιογραφία. Ἑπομένως εἰς ἡλικίαν τριάκοντα ἐτῶν καὶ ὄχι εἴκοσι κατῆλθεν ἀπὸ τοῦ πρώτου στύλου καὶ ἀνέβη εἰς τὴν κορυφὴν τοῦ Θαυμαστοῦ Ὄρους. Ἐκεῖ ἔμεινεν ἐπάνω εἰς ξηρὰς πέτρας ἄστεγος δέκα ἔτη, κατὰ τὰ προειρημένα Συναξάρια. Ἀφοῦ δὲ ἵδρυσεν ἐκεῖ τὴν Μονήν του καὶ τὸν δεύτερον στῦλον, ἀνῆλθεν ἐπ’ αὐτοῦ εἰς ἡλικίαν τεσσαράκοντα ἐτῶν, τεσσαράκοντα δὲ τριῶν ἐχειροτονήθη Ἱερεύς. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου τούτου στύλου παρέμεινεν ἕως τέλους τῆς ζωῆς του, ἤτοι τεσσαράκοντα πέντε ἔτη, ὡς περὶ αὐτοῦ συμφωνοῦν τά τε Συναξάρια καὶ ἡ κατὰ πλάτος Βιογραφία αὐτοῦ, ἤτοι τὰ ὅλα ἔτη τῆς ζωῆς του εἶναι ὀγδοήκοντα πέντε, ἐκ τῶν ὁποίων τὰ 66 διῆλθεν εἰς τὴν ἄσκησιν. Ἐτελεύτησε δὲ τὸ ἔτος 595 ἀπὸ Χριστοῦ.