Πολὺ πιθανὸν νὰ εἶχεν αὐτὸν ἐκ τῆς Μονῆς τοῦ Στουδίου, διότι ἔν τισι καλεῖται καὶ ὁ Μητροφάνης Στουδίτης εἴτε διότι προήρχετο καὶ οὗτος ἐκ τῆς αὐτῆς ὡς εἴρηται Μονῆς, εἴτε ἔλαβε τὴν ἐπωνυμίαν ταύτην ἐκ τοῦ Ὁσίου αὐτοῦ Γέροντος, καλουμένου Στουδίτου. Σχολάσαντες λοιπὸν ἐνταῦθα ἐκ πάντων τῶν ἔξω, ἡσύχασαν σχεδὸν τελείως τὴν κατὰ Θεὸν ἡσυχίαν. Ἤκουσαν οἱ μακάριοι τοῦ Θεοῦ διὰ τοῦ Προφητάνακτος λέγοντος· «Σχολάσατε καὶ γνῶτε ὅτι ἐγώ εἰμι ὁ Θεός» [12]. Ἀλλὰ καὶ τὸν Ὅσιον Νεῖλον τὸν σοφὸν ἀνέγνωσαν λέγοντα· «Βίος ἡσύχιος χρημάτων πολλῶν περιφανέστερος» [13].
Ὡσαύτως καὶ τὸν θεῖον Ἰσίδωρον τὸν Πηλουσιώτην γράφοντα· «Ἐμοὶ τὴν μετρίαν εἴδησιν, κατὰ μόνας προσέθηκεν ἀναχώρησις· ὁ γὰρ ἐν μέσῳ θορύβων στρεφόμενος καὶ γνῶναι τὰ οὐράνια βουλόμενος λέληθεν ὅτι τὸ ἐν ἀκάνθαις σπειρόμενον ὑπ’ αὐτῶν συμπνίγεται· καὶ ὁ μὴ σχολάσας Θεὸν γνῶναι οὐ δύναται» [14]. Πρὸς τούτοις τὸν Μέγαν Βασίλειον· «Νοῦς μὴ σκεδαννύμενος ἐπὶ τὰ ἔξω, μηδὲ ὑπὸ τῶν αἰσθητηρίων ἐπὶ τὸν κόσμον διαχεόμενος, ἐπάνεισι μὲν πρὸς ἑαυτόν, δι’ ἑαυτοῦ δὲ πρὸς τὴν τοῦ Θεοῦ ἔννοιαν ἀναβαίνει κἀκείνῳ τῷ κάλλει περιλαμπόμενός τε καὶ ἐλλαμπόμενος, καὶ αὐτῆς τῆς φύσεως λήθην λαμβάνει» [15].
Ἀγωνιζόμενοι οὕτως ἐν τῇ ἡσυχίᾳ διὰ τῶν σωματικῶν, πολλῷ δὲ μᾶλλον διὰ τῶν πνευματικῶν ἀγώνων καὶ ἀναβάσεις ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτῶν διατιθέμενοι καὶ ἀπὸ δόξης εἰς δόξαν προβαίνοντες διὰ τῆς ἀδιαλείπτου προσευχῆς, ἐκάθηραν ἑαυτοὺς ἀπὸ παντὸς μολυσμοῦ καὶ πάθους σαρκὸς καὶ πνεύματος καὶ ἐγένοντο σκεύη δεκτικὰ τῶν δωρεῶν τῆς χάριτος καὶ ἀκηλίδωτα ἔσοπτρα τῶν μυστικῶν ἐλλάμψεων, ἔχοντες ἐν ἑνὶ λόγῳ τὴν ἀγγελικὴν ἀληθῶς καὶ μακαρίαν ζωήν, ἥτις εἶναι ἀρχὴ καὶ προοίμιον τῆς αἰωνίου τοιαύτης, κατὰ τὸν Θεσσαλονίνης θεῖον Γρηγόριον. Περὶ τῶν ζώντων ταύτην τὴν ἔνθεον ζωήν, λέγει καὶ ὁ οὐρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος· «Μακάριοι οὖν οἱ τοῦ ἀληθινοῦ κάλλους φιλοθεάμονες· οἱονεὶ γὰρ προσδεθὲντες αὐτῷ διὰ τῆς ἀγάπης, καὶ τὸν ἐπουράνιον καὶ μακαριστὸν ἐρῶντες ἔρωτα, ἐπιλανθάνονται μὲν οἰκείων καὶ φίλων, ἐπιλανθάνονται δὲ οἴκου καὶ περιουσίας· ἐπιλανθανόμενοι δὲ καὶ τῆς σωματικῆς εἰς τὸ ἐσθίειν καὶ πίνειν ἀνάγκης, μόνῳ τῷ θείῳ καὶ καθαρῷ προσεστήκασιν ἔρωτι» [16].