Αὕτη ἡ φήμη διέδραμεν εἰς πάντα τὰ περίχωρα, ἔσπευδον δὲ πανταχόθεν ὅσοι εἶχον ἀσθένειάν τινα, οἵτινες εὑρίσκοντες ἄμισθον θεραπείαν ἐπέστρεφον ὑγιεῖς δοξάζοντες τὸν Θεὸν καὶ εὐχαριστοῦντες τὸν Ἅγιον. Βλέπων δὲ ὁ μέγας οὗτος πατὴρ τόσον πολλοὺς ἀνθρώπους ἐρχομένους πρὸς αὐτὸν ἐλυπεῖτο διὰ τὴν τιμὴν τὴν ὁποίαν τοῦ ἔκαμον καὶ διὰ τὸν θόρυβον, ἐκ τοῦ ὁποίου δὲν εἶχε πλέον ἡσυχίαν ὡς τὸ πρότερον· ὅθεν ἐσκέφθη νὰ φύγῃ κρυφίως πρὸς τὸν Ρουβᾶν, διὰ νὰ μὴ ἔχῃ τόσην ἐνόχλησιν. Ὁ θεῖος ὅμως Θεόκτιστος, γνωρίσας τὸ μελετώμενον, συνήθροισεν ἅπασαν τὴν ἀδελφότητα, καὶ παρεκάλουν θερμῶς τὸν Ἅγιον νὰ μὴ τοὺς ἀφήσῃ ὀρφανούς, ἀλλὰ νὰ λυπηθῇ τὴν ποίμνην του καὶ νὰ μὴ ἀφήσῃ νὰ τὴν κατασπαράξῃ ὁ ἐχθρὸς μὲ τὴν ἀναχώρησίν του. Ταῦτα μὲν ἐκεῖνοι δεόμενοι ἔλεγον. Ὁ δὲ Ὅσιος, ἀπὸ τὸν ἔρωτα τῆς ἡσυχίας καταθελγόμενος, ἀνεχώρησε κρυφίως μὲ ἕνα μαθητήν του ἐνάρετον ὀνομαζόμενον Δομετιανόν. Ἀπελθόντες δὲ εἰς τὴν Νεκρὰν Θάλασσαν πρὸς τὸν Ρουβᾶν, ἀνέβησαν εἰς τὸ ὄρος Μαρδὰν καλούμενον, τὸ ὁποῖον ἦτο ὑψηλότερον τῶν ἄλλων, εἶχε δὲ ἐκεῖ ὕδωρ καί τινα ἐρείπια διὰ τῶν ὁποίων ἔκτισαν Ναὸν καὶ κατῴκησαν ἐπί τι διάστημα τρεφόμενοι ἐκ τῶν ἀγρίων βοτάνων, κατόπιν ὅμως μετέβη εἰς τὴν ἔρημον Ζηφών, διὰ νὰ ἴδῃ τὸ σπήλαιον εἰς τὸ ὁποῖον ἐκρύβη ὁ Δαβὶδ διωκόμενος ὑπὸ τοῦ Σαοὺλ καὶ ἐπειδὴ τοῦ ἤρεσεν ὁ τόπος ἡσύχασεν ἐκεῖ.
Ὁ Πανάγαθος ὅμως Θεὸς τὸν ἔκαμε καὶ ἐκεῖ περιβόητον, ἔκτισε δὲ καὶ ἐκεῖ Μοναστήριον μὲ τοιοῦτον τρόπον θαυμάσιον. Εἷς νέος ἀπὸ τὸ χωρίον Ἀριστοβουλιὰς εἶχε δαιμόνιον, τὸ ὁποῖον τὸν ἐτάρασσε καὶ ἐπεκαλεῖτο τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Εὐθυμίου χωρὶς νὰ τὸν γνωρίζῃ. Οἱ δὲ γονεῖς του, μαθόντες ποῦ εὑρίσκεται ὁ Ἅγιος καὶ ποῖος ἦτο ὁ μέγας Εὐθύμιος, ἔλαβον τὸν παῖδα καὶ ἐπορεύοντο διὰ νὰ τὸν εὕρωσι· πρὶν ὅμως φθάσουν εἰς τὸ σπήλαιον, προγνωρίσας ὁ δαίμων τὴν ἀσθένειαν αὐτοῦ, τοῦ δὲ Ὁσίου τὴν δύναμιν, ἐδειλίασε καὶ μεγάλως σπαράξας τὸν νεανίσκον ἀπῆλθεν ἀπ’ αὐτοῦ καὶ ἀφῆκεν αὐτὸν τελείως ὑγιᾶ. Τὸ θαῦμα τοῦτο ἀκούσαντές τινες ἦλθον ἀπὸ τὸ ἄνωθεν χωρίον καὶ ἔκτισαν τὸ ἐκεῖ Μοναστήριον, εἰς τὸ ὁποῖον συνήχθησαν πολλοί, τοὺς ὁποίους εἵλκυεν ὡς ὁ μαγνήτης τὸν σίδηρον ἡ θαυμασία τοῦ Ἁγίου ἀρετή. Μαθὼν δὲ ὅτι εἴς τι μέρος ἦσαν τινὲς αἱρετικοί, βεβυθισμένοι εἰς τὴν μανίαν τοῦ Μάνεντος, μετέβη μόνος του εἰς αὐτοὺς καὶ διὰ τῆς καλῆς του διδασκαλίας ἐπανέφερεν ἅπαντας εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν.