δυτικὸν μέρος ἔχει τὴν Ἐρυθρὰν θάλασσαν. Ἐπάνω δὲ τῆς θαλάσσης ταύτης εἶναι ἕνα ὅρος, ἀπὸ τὸ ὁποῖον ἀναβλύζουσι δώδεκα πηγαί, ποτίζουσαι πλῆθος φοινίκων. Εἰς αὐτὸ τὸ ὄρος πολλοὶ ἀναχωρηταὶ κατῴκησαν εἰς σπήλαια καὶ ὀπὰς τῆς γῆς, κατὰ τὸν οὐρανοβάμονα Ἀπόστολον, ἔχοντες τὸ Κυριακὸν ὄχι ἐπάνω εἰς τὸ Ὄρος, ἀλλὰ ἐκεῖ πλησίον. Ἄνθρωποι μὲν κατὰ τὴν φύσιν γήϊνοι, ἀλλὰ εἰς τὰς ἀρετὰς ἦσαν ἰσάγγελοι, ἐπειδὴ τὴν πολιτείαν τῶν Ἀγγέλων ἐμιμοῦντο οἱ τρισμακάριοι, τῶν σωμάτων ὡς ἀλλοτρίων καταφροντήσαντες, καὶ τῶν ψυχῶν ἐπιμελούμενοι, οἵτινες δὲν εἶχον μόνον μίαν ἀρετήν, ἀλλὰ μὲ ὅλας ἦσαν ἐστολισμένοι καὶ εὔκοσμοι, τῶν ὁποίων ἐὰν θελήσω νὰ διηγηθῶ τοὺς ἀγῶνας καὶ τοὺς πειρασμούς, τοὺς ὁποίους τοὺς ἔκαμνον οἱ δαίμονες, δὲν θέλω δυνηθῆ διὰ τὸ πλῆθος αὐτῶν. Μόνον νὰ σᾶς εἰπῶ διὰ ἕνα ἢ δύο, διὰ νὰ μάθετε ὅτι, καθὼς ἦσαν αὐτοὶ εἰς τὴν ἀρετήν, κατὰ ὅμοιον τρόπον ἐπολιτεύοντο καὶ οἱ ἄλλοι».
«Μωϋσῆς τις ἦτο ἀπὸ τὴν Φαράν, καὶ ἔγινεν ἀπὸ μικρὸν παιδίον Μοναχός, ἔκαμε δὲ πλησίον τοῦ Κυριακοῦ ἑβδομήκοντα τρεῖς χρόνους εἰς ἕνα σπήλαιον, δεύτερος Ἠλίας κατὰ ἀλήθειαν, ὅτι ὅσα ἐζήτει ἀπὸ τὸν Θεὸν τὰ ἐλάμβανε, ἔλαβε δὲ καὶ τὴν χάριν νὰ κάμνῃ καὶ θαύματα· ὅθεν πολλοὺς ἀσθενεῖς καὶ δαιμονιζομένους ἰάτρευε, καὶ ὅλον σχεδὸν τὸν λαὸν τῶν Ἀγαρηνῶν, οἵτινες κατοικοῦσαν εἰς τὰ ὅρια τῶν Ἰσμαηλιτῶν καὶ εἰς τὴν Φαρὰν τοὺς ἔκαμε Χριστιανοὺς ὁ τρισόλβιος. Διότι βλέποντες τὰ σημεῖα καὶ τὰ τέρατα, τὰ ὁποῖα ἔκαμνεν, ἐπίστευον εἰς τὸν Χριστὸν καὶ ἐβαπτίζοντο. Οὗτος ὁ Ὅσιος Μωϋσῆς δὲν ἔφαγεν ἄρτον ἀπὸ τὴν ἡμέραν ποὺ ἡσύχασεν, ἀλλὰ μόνον μὲ ὀλίγους φοίνικας καὶ ἐλάχιστον ὕδωρ ἐτρέφετο, ἠγάπα δὲ τὴν ἡσυχίαν περισσότερον παντὸς ἄλλου, ὑπεδέχετο πάντας μὲ ἱλαρὸν πρόσωπον, καὶ τοὺς ἔδιδεν ἀπόκρισιν σύμφωνον μὲ τὴν ἐρώτησιν, καὶ ὅλοι ἐλάμβανον πολλὴν ὠφέλειαν· μόνος μένων ἀφ’ ἑσπέρας δὲν ἐκοιμᾶτο ἕως τὴν ὥραν τοῦ ὄρθρου, ἀλλὰ προσηύχετο δοξάζων τὸν Κύριον. Καθ’ ὅλην τὴν Ἁγίαν Τεσσαρακοστὴν δὲν ἤνοιγεν ἕως τὴν Μεγάλην Πέμπτην τὴν θύραν τοῦ κελλίου του, καὶ μέσα δὲν εἶχεν ἄλλην τροφὴν εἰμὴ μόνον εἴκοσι φοίνικας καὶ μικρὰν ὑδρίαν μὲ νερόν, τὰ ὁποῖα πολλὰς φορὰς εὑρίσκοντο πάλιν σωστά».