Τὸ δὲ ὅτι ἡ πάρδαλις αὐτὴ ἦτο πλουμιστή, σημαίνει ὅτι ὁ Ἀλέξανδρος οὗτος ἦτο πολύβουλος καὶ πολύτροπος καὶ ἐκυρίευσεν ἔθνη πολλὰ καὶ διάφορα εἰς τὰς θρησκείας· τὰ δὲ τέσσαρα πτερά, τὰ ὁποῖα εἶχεν ἐπάνω της, καὶ αἱ τέσσαρες κεφαλαί, δηλοῦσιν, ὅτι μετὰ τὸν θάνατον τοῦ Ἀλεξάνδρου τέσσαρες βασιλεῖς διεμοιράσθησαν τὴν βασιλείαν του, καθὼς διηγεῖται ἡ ἱστορία τοῦ βασιλέως Ἀλεξάνδρου· πρῶτος ὁ Ἀντίγονος, δεύτερος ὁ Ἀντίπατρος, τρίτος ὁ Πτολεμαῖος καὶ τέταρτος ὁ Ἀντίοχος.
Τὸ δὲ τέταρτον θηρίον, τὸ ὁποῖον ἦτο κατὰ πολλὰ φοβερὸν καὶ δυνατώτερον ἀπὸ τὰ ἄλλα, προεσήμαινε τὴν βασιλείαν τῶν Ρωμαίων, δηλαδὴ τὸν Καίσαρα Αὔγουστον, διότι τὴν βασιλείαν τῶν Ἑλλήνων τὴν ἐκληρονόμησαν κατόπιν οἱ Ρωμαῖοι. Ὅτι δὲ εἶχε δέκα κέρατα εἰς τὴν κεφαλήν του καὶ ἀνάμεσα εἰς ἐκεῖνα ἐφύτρωσεν ἄλλο μικρὸν κέρας καὶ ἐξερρίζωσε τρία μεγάλα κέρατα καὶ ὅτι αὐτὸ εἶχε στόμα ἀνθρώπου καὶ ἐβλασφήμει κατὰ τοῦ Θεοῦ, δηλοῖ ὅτι ἐν τῷ μέσῳ τῶν βασιλειῶν δέκα ἐθνῶν, ἤτοι τῶν Ρωμαίων, τῶν Ἱσπανῶν, τῶν Λιβύων, τῶν Ἀλαμανῶν (Γερμανῶν), τῶν Ἑλλήνων, τῶν Χριστιανῶν, τῶν Τούρκων, τῶν Περσῶν, τῶν Λέχων [5] καὶ τῶν Ρώσων, θέλει γεννηθῆ ὁ Ἀντίχριστος, ὅστις θὰ χαλάσῃ τρεῖς βασιλείας ἀπ’ αὐτὰς καὶ θὰ βασιλεύσῃ αὐτός, διὰ νὰ πλανήσῃ τὸν κόσμον, νὰ τὸν πιστεύσουν ὡς θεόν. Τὸν δὲ Προφήτην Ἠλίαν καὶ τὸν Ἐνὼχ καὶ ὅσους δὲν τὸν προσκυνήσωσι, θὰ τοὺς φονεύσῃ, καθὼς τὸ διηγεῖται καὶ ὁ Θεολόγος Ἰωάννης πλέον λεπτομερέστερον εἰς τὴν Ἀποκάλυψίν του. Τὰ δὲ ἐπίλοιπα τῆς ὀπτασίας τοῦ Προφήτου, εὐλογημένοι Χριστιανοί, ὡς φανερὰ καὶ εἰς τοὺς ἰδιώτας, δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ τὰ ἐξηγήσω, διότι σημαίνουν τὴν Δευτέραν Παρουσίαν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, κατὰ τὴν ὁποίαν μέλλει νὰ κρίνῃ πάσας τὰς φυλὰς καὶ γλώσσας, καὶ ὅτι εἰς μὲν τοὺς δικαίους θέλει δώσει τὴν ἀτελεύτητον Βασιλείαν, τοὺς δὲ ἁμαρτωλοὺς θέλει πάρει ὁ πύρινος ποταμός· αὕτη εἶναι ἡ πρώτη ὅρασις τοῦ Δανιήλ.
Δευτέρα ὅρασις τοῦ Προφήτου Δανιὴλ εἶναι ἐκείνη τὴν ὁποίαν εἶδε κατὰ τὸ τρίτον ἔτος τῆς βασιλείας τοῦ αὐτοῦ βασιλέως Βαλτάσαρ καὶ ἡ ὁποία εἶναι μὲν πολυποίκιλος, πλὴν ὡς ἐν συντόμῳ ἀκούσατε καὶ αὐτὴν καὶ τὴν ἐξήγησιν αὐτῆς. Εἰς τὴν πόλιν Σοῦσα εἶδε, λέγει, ὁ Προφήτης ὡς κριόν, ἱστάμενον εἰς τὸν ποταμὸν τῆς Περσίας Οὐβάλ, εἶχε δὲ οὗτος δύο κέρατα ὑψηλά, τὸ ἕνα δὲ κέρατον ἐκ τῶν δύο ἦτο ὑψηλότερον ἀπὸ τὸ ἄλλο· καὶ μὲ αὐτὸ ἐκεράτιζε τὰ τέσσαρα μέρη τῆς γῆς, ἤτοι Ἀνατολήν, Δύσιν, Ἄρκτον καὶ Μεσημβρίαν, κανένα δὲ ἄλλο θηρίον δὲν ἠδύνατο νὰ σταθῇ ἔμπροσθεν αὐτοῦ, διότι τοῦτο εἶχε μεγάλην ἐξουσίαν καὶ δύναμιν.