Μετὰ δὲ ταῦτα ἐφάνη πάλιν τοῦτο καὶ εἶχε πόδας ἀνθρωπίνους καὶ καρδίαν ἀνθρωπίνην. Τὸ δὲ δεύτερον θηρίον ἦτο ὅμοιον ἄρκτου, καὶ ἐστάθη κατὰ μέρος· εἶχε δὲ καὶ τρία πλευρὰ εἰς τὸ στόμα του, ἀνὰ μέσον τῶν ὀδόντων αὐτοῦ καὶ φωνὴ ἠκούετο, ὅπου ἔλεγε πρὸς αὐτό· «Ἐγείρου, φάγε σώματα πολλὰ» (Δαν. ζ’ 5). Τὸ τρίτον θηρίον ἦτο ὡς πάρδαλις πλουμιστὴ καὶ εἶχε τέσσαρα πτερὰ ἐπάνω του καὶ τέσσαρας κεφαλὰς καὶ μεγάλη ἐξουσία ἐδόθη εἰς αὐτό. Τὸ δὲ τέταρτον θηρίον ἦτο κατὰ πολλὰ φοβερὸν καὶ παράδοξον καὶ δυνατὸν πολύ, οἱ ὀδόντες του ἦσαν σιδηροῖ καὶ μεγάλοι καὶ ἔτρωγε δι᾽ αὐτῶν τὰ ἐπίλοιπα καὶ τὰ κατεπάτει μὲ τοὺς πόδας του· διέφερε δὲ κατὰ πολὺ ἀπὸ τὰ ἄλλα θηρία τὰ πρὸ αὐτοῦ ἐμφανισθέντα· εἶχε δὲ τοῦτο καὶ δέκα κέρατα εἰς τὴν κεφαλήν του, μεταξὺ τῶν ὁποίων ἐφύτρωσεν ἄλλο κέρατον μικρὸν καὶ ἐξερρίζωσε τρία κέρατα ἀπὸ τὰ ἄλλα, εἶχε δὲ τὸ μικρὸν ἐκεῖνο κέρας ὀφθαλμοὺς ὡς ἀνθρώπου καὶ στόμα ἀνθρώπινον, τὸ ὁποῖον ὡμίλει λόγους ὑπερηφάνους καὶ ἔκαμε πόλεμον κατὰ τῶν Ἁγίων.
Μετὰ ταῦτα, ἀφοῦ ἔλειψαν τὰ τέσσαρα αὐτὰ θηρία καὶ ἠφανίσθησαν, τότε οἱ Ἄγγελοι τοῦ Θεοῦ ἔβαλον θρόνους καὶ ἐκάθησεν ὁ Παλαιὸς τῶν ἡμερῶν, τοῦ ὁποίου τὸ φόρεμα ἦτο λευκὸν ὡς χιὼν καὶ αἱ τρίχες τῆς κεφαλῆς του ἦσαν ὡς μαλλίον λευκὸν καὶ καθαρόν. Ὁ θρόνος του ἦτο ὡς φλὸξ πυρὸς καὶ οἱ τροχοὶ τοῦ θρόνου του ἦσαν ὡς τὸ πῦρ, ὅταν καίῃ. Ἔμπροσθεν δὲ τοῦ θρόνου αὐτοῦ ἔτρεχε ποταμὸς πύρινος καὶ χιλιάδες Ἀρχαγγέλων καὶ μυριάδες Ἀγγέλων παρίσταντο ἐνώπιον αὐτοῦ μετὰ φόβου καὶ τρόμου. Τότε ἔγινε κρίσις καὶ ἤνοιξαν τὰ βιβλία· ἔφεραν δὲ τὸ θηρίον ἐκεῖνο, τὸ ὁποῖον ἐλάλει τοὺς πολλοὺς καὶ ὑπερηφάνους λόγους καὶ τὸ ἐφόνευσαν, τὸ δὲ σῶμά του ἐδόθη εἰς καῦσιν πυρός· καὶ ἰδοὺ μετὰ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ ἦλθεν ὡς ἄνθρωπος καὶ ἔφθασεν ἕως τοῦ Παλαιοῦ τῶν ἡμερῶν καὶ ἐδόθη εἰς αὐτὸν ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ τιμὴ καὶ ἡ Βασιλεία καὶ πάντες οἱ λαοί, αἱ φυλαὶ καὶ αἱ γλῶσσαι θέλουν δουλεύσει εἰς αὐτὸν καὶ ἡ ἐξουσία αὐτοῦ εἶναι ἐξουσία αἰώνιος, ἡ ὁποία δὲν θέλει παραλλάξει οὐδέποτε καὶ ἡ Βασιλεία αὐτοῦ δὲν θέλει ἀπολεσθῆ ποτέ». Ταῦτα μὲν εἶδεν ὁ Προφήτης, γενόμενος ἐν ἐκστάσει. Τὶ δὲ ἐδηλοποίει ἡ ὅρασις αὕτη, ἀκούσατε.
Τὸ μὲν πρῶτον θηρίον, τὸ ὁποῖον ἦτο ὡς λέαινα, ἐσήμαινε τὴν βασιλείαν τῶν Βαβυλωνίων, τοὐτέστιν αὐτὸν τὸν Ναβουχοδονόσορα. Τὸ δὲ ὅτι εἶχε πτερὰ ὡς ἀετοῦ, δηλοῖ ὅτι εἶχεν ἐξουσίαν μεγάλην εἰς πᾶσαν τὴν γῆν· διότι ὅπως ὁ λέων εἶναι βασιλεὺς εἰς ὅλα τὰ θηρία, οὕτω καὶ ὁ ἀετὸς εἶναι βασιλεὺς εἰς ὅλα τὰ πετεινά·