Χθὲς ὁ Κύριος κατῆλθεν εἰς τὸν ᾍδην, ἀλλὰ σήμερον ἀνῆλθεν ἐκ τοῦ ᾍδου· χθὲς πηγαίνων κάτω, καὶ σήμερον ἐρχόμενος ἄνω. Πάντα τὰ ἔθνη λοιπὸν κρατήσατε χεῖρας· καὶ ἐὰν μὴ πάντα, ἀλλὰ κἂν ὅσα ἠλευθερώθησαν ἐκ τῶν χειρῶν τοῦ διαβόλου. Εὐφραινέσθωσαν οἱ οὐρανοί, ἤτοι οἱ Ἄγγελοι ὅπου εἶναι εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἀγαλλιάσθω ἡ γῆ, ἤτοι οἱ ἄνθρωποι ὅπου εἶναι εἰς τὴν γῆν. Τίνος ἕνεκεν; Διατί; Διότι ἐλύθη τῆς παλαιᾶς ἔχθρας τὸ μεσότοιχον· ἠφανίσθη ἡ πρώτη κατάρα καὶ ἦλθεν ἡ ἁγιωσύνη· θαρσεῖτε οἱ νεκροὶ καὶ χαίρεσθε οἱ προπάτορες, διότι σᾶς ἔδωκε τὴν πρώτην πατρίδα, τὸν Παράδεισον, σᾶς ἐχάρισε τὴν αἰώνιον ζωήν. «Ἀγαλλιᾶσθε δίκαιοι ἐν τῷ Κυρίῳ», καθὼς λέγει ὁ Δαβὶδ (Ψαλμ. λβ’ 1). Πᾶσα ἡ γῆ, καὶ πάντες οἱ ἐν τῇ γῇ εὐφραίνεσθε καὶ σκιρτᾶτε, ὅτι σήμερον ἡ ἀπαρχὴ τῆς σωτηρίας ἡμῶν πεφανέρωται, σήμερον ὁ Χριστὸς ἀνέστη καὶ ἡ δύναμις τοῦ διαβόλου κατέπεσε· σήμερον ὁ Χριστὸς ἀνέστη καὶ ὁ ἀντικείμενος ἐχθρὸς τοῦ γένους μας ἐνικήθη· σήμερον ὁ Χριστὸς ἀνέστη καὶ ὁ φθονερὸς Σατὰν κατηργήθη· σήμερον ὁ Χριστὸς ἐβασίλευσε καὶ ὁ διάβολος ἐσφραγίσθη· ὁ Χριστὸς ἀνέστη καὶ οἱ ἀπ’ αἰῶνος νεκροὶ συνανέστησαν, ὁ Χριστὸς ἀνέστη καὶ οἱ θανόντες ἀνέστησαν.
Ἀλλ’ ὢ τῆς πωρώσεως τῶν ἀνόμων Ἰουδαίων! Μηδὲ τώρα καταπείθονται, ἀλλὰ πάσχουσι νὰ συκοφαντήσωσι τὴν Ἀνάστασιν. Ὢ γνώμης πεπωρωμένης! Ἢ πιστεύσατε, ὦ ἀγνώμονες Ἰουδαῖοι, ἢ παραστήσατε ὡς νεκρὸν τὸν ζῶντα εἰς τοὺς αἰῶνας ἀλλὰ ἐπειδὴ σεῖς σιωπᾶτε, μάθετε ἀπὸ ἡμᾶς τὴν ἀλήθειαν, ὅτι ἀνέστη ὁ Χριστός.
Μετὰ τὴν Ταφὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, εὐλογημένοι Χριστιανοί, ἐπῆγαν οἱ φθονερώτατοι Ἰουδαῖοι καὶ εἶπον εἰς τὸν Πιλᾶτον· «Ἐνθυμούμεθα, αὐθέντη, ὅτι ὁ πλάνος ἐκεῖνος, ὅταν ἔζη, εἶπεν, ὅτι μετὰ τρεῖς ἡμέρας θέλει ἀναστηθῆ καὶ διὰ τοῦτο δὸς εἰς ἡμᾶς ἐξουσίαν νὰ σφραγίσωμεν τὸν Τάφον, διὰ νὰ μὴ ὑπάγωσιν οἱ Μαθηταί Του καὶ τὸν κλέψωσι καὶ εἴπωσιν ὅτι ἀνεστήθη καὶ γίνῃ ἡ ὑστερινὴ πλάνη χειροτέρα ἀπὸ τὴν πρώτην» (Ματθ. κζ’ 63-64). Ἀλλὰ ἐὰν ἐκεῖνος εἶναι πλάνος, ὦ ἀρχιερεῖς, τί σᾶς μέλλει δι’ ἕνα πλανεμένον; Πόθεν δὲ ἐγνώρισαν, ὅτι θέλει ἀναστηθῆ ὁ Χριστός; Ἀπὸ τὸν λόγον, τὸν ὁποῖον εἶπε περὶ τοῦ Προφήτου Ἰωνᾶ, ὅτι «Ὥσπερ γὰρ ἐγένετο Ἰωνᾶς ὁ Προφήτης ἐν τῇ κοιλίᾳ τοῦ κήτους τρεῖς ἡμέρας καὶ τρεῖς νύκτας, οὕτως ἔσται καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ καρδίᾳ τῆς γῆς τρεῖς ἡμέρας καὶ τρεῖς νύκτας» (Ματθ. ιβ’ 40).