Οὗτος δὲ ὑπέφερε καὶ τοὺς σκώληκας, ὅπου ἐγεννήθησαν εἰς τὰς πληγὰς τῶν ποδῶν καὶ τὸν κατέτρωγον, ἐὰν δὲ ἔπιπτέ τις εἰς τὴν γῆν, τὸν ἔπαιρνε πάλιν ὁ Ὅσιος καὶ τὸν ἔβαλλεν εἰς τὸν τόπον του, διὰ νὰ ἔχῃ τοὺς πόνους τῆς σαρκὸς περισσοτέρους, ἀκολούθως δὲ καὶ τὰς ἀμοιβὰς εἰς τὴν ψυχὴν παρομοίας. Τόσον ἦτο γενναῖος εἰς τὴν ψυχήν, ὑπομονητικὸς καὶ καρτερόψυχος.
Εἶχε δὲ τοσοῦτον ἐρριζωμένην τὴν πίστιν εἰς τὴν καρδίαν του ὁ μακάριος, ὥστε ἠδύνατο νὰ τελέσῃ ἀδύνατα καὶ δυσκατόρθωτα πράγματα, νὰ μετακινήσῃ ὄρη καὶ ἄλλα παρόμοια, καθὼς ἐγνωρίσθη μὲ τὸ ἑξῆς θαυματούργημα. Εἶχέ ποτε ἕνα μαθητὴν Ἱερομόναχον, Μᾶρκον ὀνόματι, ὁ ὁποῖος τοῦ ηὐλόγει τὴν τράπεζαν, ὅστις ἐν μιᾷ τῶν ἡμερῶν ἐτελεύτησε. Συναθροισθέντων δὲ τῶν ἀδελφῶν νὰ ἐνταφιάσουν τὸ λείψανον, εἶπεν εἷς ἀπ’ ἐκείνους ταῦτα πρὸς τὸν Μελέτιον· «Πρόσταξε, Πάτερ, τὸν μαθητήν σου νὰ κάμῃ στίχον, νὰ ψάλωμεν». Τοῦτο εἶπεν ἢ ἀπὸ θλῖψιν πολλὴν καὶ παρελάλησεν ἢ ἀπὸ ἀπιστίαν, μὴ πιστεύων ὅτι θὰ ἠδύνατο νὰ ὁμιλήσῃ ὁ νεκρός. Ὁ δὲ Ὅσιος, διὰ νὰ θεραπεύσῃ τὴν ἀπιστίαν του καὶ διὰ νὰ ἀποδείξῃ ἀληθεῖς τοὺς λόγους τοῦ Δεσπότου τοὺς λέγοντας· «Πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι», εἶπε πρὸς τὸν νεκρόν· «Τέκνον μου Μᾶρκε, εὐλόγησον». Τότε ὁ νεκρός, ὢ τοῦ θαύματος! ὑπήκουσε, καὶ ἀνοίξας τοὺς ὀφθαλμοὺς ἐσήκωσε τὴν δεξιάν, καὶ κάμνων Σταυρὸν εἰς τὸ πρόσωπόν του, ἐκίνησε τὰ χείλη του λέγων· «Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς» καὶ τὰ ἐπίλοιπα τοῦ στίχου καὶ τότε πάλιν ἔμεινε νεκρὸς ὡς τὸ πρότερον. Ἀλλὰ ἀκούσατε καὶ ἕτερον θαῦμα μέγα, διὰ νὰ πιστωθῆτε ὅτι ἔπνεε πῦρ εἰς τὸ στόμα τοῦ Μελετίου, ὡς καὶ τοῦ Μωϋσέως καὶ τοῦ Ἠλιού, καὶ Πέτρου τοῦ Κορυφαίου, ὅταν παρέδιδον τοὺς παραβάτας καὶ ἀδίκους δικαίως εἰς τιμωρητικὸν θάνατον.
Ἐν μέσῳ τῶν ἄλλων μαθητῶν του ἦτο καὶ εἷς αὐθάδης καὶ ἀπαίδευτος, τὴν κλῆσιν Νικόδημος, τὸν ὁποῖον ὁ θεῖος Μελέτιος δὲν ἄφηνε νὰ ἱερωθῇ ἠξεύρων αὐτὸν ἀνάξιον· αὐτὸς δὲ ὁ δείλαιος, καταφρονήσας τὸν βαθμὸν τῆς ὑπακοῆς, μετέβη εἰς τὰς Θήβας καὶ ἐχειροτονήθη ἀπὸ τὸν Ἀρχιερέα κρυφίως· πλὴν δὲν ἐπέστρεψεν εἰς τὸ Μοναστήριον, ἀλλὰ ἔμεινεν ἐκεῖ εἰς τὰς Θήβας· ἡ δὲ θεία δίκη ἔκαμεν ἐκεῖνον τὸν ἄδικον νὰ πέσῃ δικαίως εἰς τὸν ἀδέκαστον δικαστὴν Μελέτιον καὶ νὰ λάβῃ τὰ τῆς αὐθαδείας ἐπίχειρα μὲ τρόπον τοιοῦτον θαυμάσιόν τε καὶ φοβερώτατον.