Ὁ δὲ Ἰουστῖνος καὶ ὁ Εἰρηναῖος καὶ ἄλλοι παλαιοὶ χρονογράφοι καὶ ἀξιόπιστοι λέγουσιν, ὅτι ἕνα ἔτος πρὸ τῆς τελειώσεως τοῦ Ἁγίου Παύλου ἐσταυρώθη ὁ Ἀπόστολος Πέτρος· τούτους δὲ μᾶλλον πιστεύομεν καὶ ἡμεῖς, διότι καὶ ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος, ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων, γράφει εἰς τοὺς βίους τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων περὶ τοῦ Παύλου, ὅτι κατὰ τὴν ἡμέραν, ὅπου ἐσταυρώθη ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, κατ’ αὐτὴν ἀπεκεφαλίσθη καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, τὸν δεύτερον χρόνον, εἰς τὴν 29ην τοῦ μηνὸς τοῦ λεγομένου παρὰ τοῖς Ρωμαίοις Ἰουνίου. Τινὲς δὲ Χριστιανοί, κεκρυμμένοι τότε διὰ τὸν φόβον τῶν τυράννων, παραλαβόντες κρυφίως τὸ τίμιον λείψανον τοῦ θείου Ἀποστόλου Παύλου τὸ ἔθαψαν εἰς τὴν γῆν πλησίον τῆς ὁδοῦ, ἥτις ὠνομάζετο Ὀστινσία [1].
Ὅτι δὲ διὰ νὰ πιστεύσουν αἱ γυναῖκες τοῦ Νέρωνος εἰς τὸ κήρυγα τῶν Ἀποστόλων καὶ νὰ ἐπιστραφῶσι, διὰ τοῦτο οὗτος ἐθανάτωσε τοὺς Ἀποστόλους καὶ ὄχι διὰ Σίμωνα τὸν Μάγον, ὡς λέγουσί τινες, καὶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος τὸ βεβαιώνει εἰς ἕνα λόγον, ὃς ἐπιγράφεται· «πρὸς τοὺς κωλύοντας μονάζειν» ἤτοι εἰς ἐκείνους ὅπου ἐμποδίζουν ἄλλους νὰ παρθενεύουν. Λέγει λοιπὸν ἐκεῖ οὗτος. «Τὸν Νέρωνα πάντως ἀκούετε, καὶ γὰρ ἐπίσημος ἀνὴρ ἀπὸ τῆς ἀσελγείας ἐγένετο, πρῶτος καὶ μόνος εὑρὼν ἐν ἀρχῇ τοιαύτῃ καινούς τινας ἀκολασίας καὶ ἀσχημοσύνης τρόπους. Οὗτος οὖν ὁ Νέρων τὸν μακάριον Παῦλον ἀπέτεμε, καὶ γὰρ ἔτυχε κατὰ τοὺς αὐτοὺς ἐκεῖνος γενόμενος χρόνους, τοιαῦτα ἐγκαλῶν, οἷά περ ὑμεῖς νῦν τοῖς ἁγίοις τούτοις ἀνδράσι· παλλακίδα γὰρ αὑτοῦ σφόδρα ἀπείραστον, τὸν περὶ τῆς πίστεως λόγον δέξασθαι ἔπειθεν, ὁμοῦ καὶ τῆς ἀκαθάρτου συνουσίας ἀπαλλαγῆναι ἐκείνης. Ταῦτα οὖν ἐγκαλῶν ἐκεῖνος, καὶ λυμεῶνα καὶ πλάνον, καὶ ταῦτα ἅπερ ὑμεῖς νῦν φθέγγεσθε, τὸν Παῦλον ἀποκαλῶν, τὸ μὲν πρῶτον ἔδησε, τῇ εἱρκτῇ ἐγκλείσας· ὡς δὲ οὐκ ἔπειθε τῆς πρὸς τὴν κόρην ἀποσχέσθαι συμβουλῆς, τέλος ξίφει τὴν κεφαλὴν ἀπέτεμε». Ἀλλὰ ταῦτα μὲν ὁ χρυσοῦς τὴν γλῶτταν.
Γνωρίσατε δὲ καὶ τοῦτο, ὅτι ὁ Ἀπόστολος οὗτος Παῦλος ἔγραψεν ἐπιστολὰς δέκα τέσσαρας (14) [2] τὰς ὁποίας ἀπέστειλεν εἰς τὰς πόλεις, ἐκ τῶν ὁποίων διῆλθε καὶ ἐδίδασκε, ἕως δὲ τὴν σήμερον ἐξ αὐτῶν ἀναγινώσκομεν περικοπὰς εἰς ἑκάστην θείαν λειτουργίαν καὶ εἰς ἄλλας ἀκολουθίας.