Λόγος εἰς τὰ Ἅγια ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

ἐλευθερώνει ἀπὸ τὰς ἁμαρτίας. Ἔχομεν λύσει οὕτω καὶ τὸ ἔνατον ζήτημα. Βούλεσθε τώρα νὰ εἴπω καὶ τὸ δέκατον ζήτημα ἢ νὰ τὸ ἀφήσω; Νομίζω, ὅτι ὅλοι τὸ καταλαμβάνετε, ὡς ἁπλοῦν καὶ φανερόν· διότι, ποῖος Χριστιανὸς εἶναι, ὅστις δὲν καταλαμβάνει ποίαν χάριν ἔχει τὸ Ἅγιον Βάπτισμα, ἢ τί καλὸν δίδει εἰς τὸν ἄνθρωπον; πλὴν νὰ εἴπω καὶ περὶ τούτου ὀλίγα, διὰ νὰ μὴ φανῶ ὅτι ἀμελῶ.

Δέκατον ζήτημα εἶναι· Τί δύναται νὰ χαρίσῃ τὸ Βάπτισμα εἰς τὸν ἄνθρωπον; Καὶ λέγομεν εἰς αὐτό: Ὁ ἄνθρωπος ἐξ ἀρχῆς ἀναμάρτητος ἔγινεν ἀπὸ τὴν γῆν χειρὶ Θεοῦ· ὅμως, ὅταν παρέβη τὴν ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ καὶ ἔφαγε ἀπ’ ἐκεῖνο τὸ ξύλον τῆς γνώσεως, τότε ἀπέκτησε καὶ τὴν ἁμαρτίαν, καὶ ἀπὸ τότε ὅσοι ἄνθρωποι ἐγεννῶντο μετεῖχον ὅλοι τῆς ἁμαρτίας τοῦ Ἀδάμ. Διὰ τοῦτο καὶ δὲν ἠδύναντο νὰ ἀναβοῦν εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἐκεῖ ἀπὸ ὅπου ἐξέπεσεν ὁ πρῶτος ἄνθρωπος Ἀδάμ. Ὁ Χριστὸς λοιπόν, ὡς φιλάνθρωπος καὶ ἐλεήμων, δὲν ἀφῆκε τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων, ἤτοι τὸ πλάσμα του, νὰ τὸ κερδήσῃ ὁ διάβολος, ἀλλὰ ἦλθε καὶ ἐβαπτίσθη καὶ μᾶς ἔδειξε τὸν τρόπον καὶ τὴν ὁδὸν τῆς σωτηρίας μας, ὅτι διὰ τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος θὰ ἀξιωθῶμεν τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν, τῆς πρώτης μας πατρίδος. Εἶναι λοιπὸν τὸ Ἅγιον Βάπτισμα σωτηρία τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἐλευθέρωσις ἀπὸ τῶν ἁμαρτιῶν. Τὸ Βάπτισμα εἶναι ἡ κλεὶς τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν. Τὸ Βάπτισμα εἶναι φωτισμὸς τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου, τὸ Βάπτισμα εἶναι ἁγιασμὸς καὶ λαμπρότης τῶν ἀνθρώπων τὸ Βάπτισμα εἶναι ζωὴ καὶ σωτηρία τῶν Χριστιανῶν τὸ Βάπτισμα εἶναι ἐλευθερία ἀπὸ τῆς κολάσεως· διότι, ὅστις τὸ φυλάξῃ καθαρῶς, ἀξιώνεται τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν· τὸ Βάπτισμα εἶναι νοητόν, εἶναι δευτέρα πλάσις τοῦ ἀνθρώπου, διότι ὅταν βαπτισθῇ ὁ ἄνθρωπος γίνεται ἀναμάρτητος, καθὼς τὸν ἔκαμεν ὁ Θεὸς ἐξ’ ἀρχῆς. Θέλεις νὰ μάθῃς τὴν ἀλήθειαν, τί δύναται νὰ χαρίσῃ τὸ Ἅγιον Βάπτισμα; Ἄκουσον πῶς ὁρίζει τοῦτο ὁ Χριστὸς εἰς τὸ κατὰ Ἰωάννην Ἅγιον Εὐαγγέλιον· «Εἴ τις οὐκ ἀναγεννηθῇ ἐξ ὕδατος καὶ Πνεύματος, οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν», ἤτοι ὅστις δὲν δευτερογεννηθῇ ἀπὸ τὸ Ἅγιον Βάπτισμα, ἐκεῖνος δὲν εἰσέρχεται εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἐκεῖνος δὲ ὁ ἄνθρωπος ὅστις βαπτισθῇ πηγαίνει εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. Τί ἄλλο περισσότερον θέλεις, ἢ τί ἄλλο χάρισμα ζητεῖς καλλίτερον ἀπὸ αὐτό, ποὺ σοῦ δίδει τὸ Ἅγιον Βάπτισμα;


Ὑποσημειώσεις

[1] Ἡ δὲ δύναμις ἐκείνων, οἵτινες κατέπεσον εἰς τὰ καταχθόνια, συνετρίβη μὲ τὴν κάθοδον τοῦ Κυρίου εἰς τὸν Ἅδην μετὰ τὴν σταύρωσιν, ἀφ’ ὅτου ἀναστὰς συνεξανέστησε καὶ ἅπαν τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων.