Ἐὰν λοιπὸν οἱ νέοι ἦσαν ἀνήλικοι τότε, δὲν ἐχρειάζοντο δυνατοὶ ἄνθρωποι, διὰ νὰ τοὺς δέσουν, ἀλλὰ καὶ ὁ καθεὶς ἄνθρωπος ἠδύνατο νὰ τοὺς δέσῃ. Ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ἄλλο σημεῖον τῆς διηγήσεως δυνάμεθα νὰ ἐννοήσωμεν τοῦτο, ἤτοι ἀπὸ τὸ ὅτι ὁ αὐτὸς Δανιήλ, πρὸ τῆς διηγήσεως τῆς καμίνου, γράφει, ὅτι ὁ βασιλεὺς κατέστησεν ἐπὶ τὰ ἔργα τῆς χώρας τῆς Βαβυλῶνος τοὺς Σεδράχ, Μισὰχ καὶ Ἀβδεναγώ, δηλαδὴ πρὶν ἀκόμη τοὺς βάλῃ εἰς τὴν κάμινον τοὺς εἶχε καταστήσει διοικητὰς καὶ ἐπιτηρητὰς τῶν διαφόρων περιοχῶν τῆς Βαβυλῶνος. Καὶ πάλιν, μετὰ τὴν διήγησιν τῆς καμίνου, γράφει, ὅτι ἠξίωσεν ἀπ’ αὐτῶν ὁ βασιλεὺς νὰ ἡγηθοῦν πάντων τῶν Ἰουδαίων, τῶν εὑρισκομένων εἰς τὸ βασίλειον αὐτοῦ.
Ἐὰν λοιπὸν οἱ Ἅγιοι οὗτοι Παῖδες δὲν ἦσαν τελείας ἡλικίας, πῶς ἦτο δυνατὸν νὰ τοὺς ἀνατεθῇ τοσαύτη ἐξουσία καὶ διακυβέρνησις λαῶν; Μὴ δὲ σᾶς φαίνωνται παράδοξοι οἱ λόγοι οὗτοι καὶ ἀπορεῖτε διατί λέγονται παῖδες, ἀφοῦ ἦσαν τόσων ἐτῶν τότε, ὅπως ἐπίσης καὶ διατί τοὺς ζωγραφίζουν νέους καὶ αὐτοὺς καὶ τὸν Προφήτην Δανιήλ, ὅστις ἔζησε τόσα ἔτη. Γνωρίζετε, ὅτι ὅταν τοὺς συνέλαβεν αἰχμαλώτους ὁ Ναβουχοδονόσορ, ἦσαν μικρὰ παιδία καὶ διὰ τοῦτο ὠνομάζοντο παῖδες· ἐπειδὴ δὲ οἱ Τρεῖς οὗτοι ἦσαν πάντοτε μαζὶ ὡς νὰ ἦσαν μία ψυχή, διὰ τοῦτο ἡνωμένως ὠνομάζοντο Τρεῖς Παῖδες, ἀπέμεινε δὲ τὸ ὄνομα αὐτὸ εἰς αὐτοὺς ἕως οὗ ἀπέθανον. Πρέπει δὲ νὰ γνωρίζωμεν ἀκόμη, ὅτι παῖδες ὄχι μόνον τὰ παιδία λέγονται εἰς τὴν Γραφήν, ἀλλὰ καὶ οἱ αἰχμάλωτοι καὶ οἱ δοῦλοι· τοῦτο δὲ δύναται νὰ τὸ διαπιστώσῃ ὁ καθεὶς ἀπὸ πολλὰς ρήσεις τῆς Παλαιᾶς καὶ Καινῆς Διαθήκης, μάλιστα δὲ ἀπὸ τὴν Γένεσιν, εἰς τὴν ὁποίαν ὁ Μωϋσῆς διηγεῖται, ὅτι οἱ Αἰγύπτιοι ζητοῦντες ἀπὸ τὸν Ἰωσὴφ σῖτον, ἐδέχθησαν νὰ εἶναι αἰχμάλωτοι τοῦ Φαραώ, καὶ εἶπον· «Ἵνα οὖν μὴ ἀποθάνωμεν ἐναντίον σου καὶ ἡ γῆ ἐρημωθῇ κτῆσαι ἡμᾶς καὶ τὴν γῆν ἡμῶν ἀντὶ ἄρτων καὶ ἐσόμεθα καὶ ἡμεῖς καὶ ἡ γῆ ἡμῶν παῖδες τῷ Φαραώ» (Γεν. μζ’ 19). Καὶ πάλιν κατωτέρω γράφει ὅτι, ἀφοῦ τοὺς ἔδωκε τὸν σῖτον, εἶπον· «Σέσωκας ἡμᾶς, εὕρομεν χάριν ἐναντίον τοῦ Κυρίου ἡμῶν καὶ ἐσόμεθα παῖδες τῷ Φαραώ» (Γεν. μζ’ 25). Ἀλλὰ καὶ εἰς πλεῖστα ἄλλα σημεῖα τῆς Ἁγίας Γραφῆς γράφεται ἡ λέξις παῖδες, ἀντὶ τῶν λέξεων αἰχμάλωτοι ἢ δούλοι.