Ἐπιστρέψας δὲ εἰς τὸ βασίλειόν του, ἐξέλεξε καὶ ἀπὸ τὰ τέκνα τῶν Ἑβραίων ὅσα ἠθέλησε καὶ τὰ παρέδωκεν εἰς τὸν ἀρχιευνοῦχον του, Ἀφανὲξ λεγόμενον καὶ Ἀσχένην, νὰ τὰ φυλάττῃ διὰ νὰ τὰ ἔχῃ εἰς ὑπηρεσίαν τῆς βασιλείας. Ἀπ’ ἐκεῖνα λοιπὸν τὰ παιδία τέσσαρα ἦσαν ἐκλελεγμένα καὶ διὰ τὴν φρόνησίν των, ἀλλὰ καὶ διότι ἦσαν ἀπὸ τὸ γένος τῶν βασιλέων Ἐζεκίου καὶ Σεδεκίου· ἐξ αὐτῶν τὸ πρῶτον ἔλεγον Δανιήλ, τὸ δεύτερον Ἀνανίαν, τὸ τρίτον Ἀζαρίαν καὶ τὸ τέταρτον Μισαήλ. Αὐτὰ τὰ τέσσαρα παιδία, ἐπειδὴ ἦσαν τόσον ἐκλεκτά, προσέταξεν ὁ βασιλεὺς καὶ τὰ εὐνούχισαν, μετήλλαξε δὲ καὶ τὰ ὀνόματά των καὶ τὸν μὲν πρῶτον, τοὐτέστι τὸν Δανιήλ, ὠνόμασε Βαλτάσαρ, τὸν δὲ δεύτερον, τὸν Ἀνανίαν, ἐκάλεσε Σεδράχ, τὸν τρίτον, ἤτοι τὸν Ἀζαρίαν ἐκάλεσε Μισὰχ καὶ τὸν τέταρτον, τὸν Μισαήλ, ἐκάλεσε Ἀβδεναγώ· προσέταξε δὲ νὰ τοὺς δίδωσι καὶ ἀπὸ τὰ βασιλικὰ φαγητὰ καθ᾽ ἑκάστην ἡμέραν, ἤτοι κρέας καὶ ὅσα ἄλλα ἔτρωγεν ὁ βασιλεύς, οὕτω δὲ νὰ διατραφῶσι τρία ἔτη μανθάνοντα τὰ γράμματα καὶ τὴν γλῶσσαν τῶν Χαλδαίων [1], μετὰ δὲ ταῦτα νὰ τὰ φέρωσιν ἔμπροσθεν αὐτοῦ.
Ταῦτα λοιπὸν ὁ βασιλεὺς Ναβουχοδονόσορ προστάξας, παρέδωκεν αὐτοὺς εἰς τὸν ἀρχιευνοῦχον ἐκεῖνον· ὁ δὲ Προφήτης Δανιὴλ καὶ οἱ ἄλλοι Τρεῖς Παῖδες ἔβαλαν ἀγαθὸν λογισμὸν εἰς τὴν ψυχήν των, νὰ μὴ μιανθῶσι παντελῶς ἀπὸ τὰ φαγητὰ τοῦ βασιλέως, ἐπειδὴ ἐκεῖνος μὲν ἦτο ἐθνικὸς καὶ εἰδωλολάτρης, αὐτοὶ δὲ ἦσαν Ἑβραῖοι. Ἔχοντες λοιπὸν τὸν τοιοῦτον λογισμόν, εἶπον πρὸς τὸν ἀρχιευνοῦχον· «Παρακαλοῦμέν σε νὰ μὴ μᾶς δίδῃς ἀπὸ τὰ φαγητὰ τοῦ βασιλέως, ὡς τοὺς ἄλλους παῖδας, ἀλλὰ ταῦτα μὲν λάμβανε σύ, πρὸς ἡμᾶς δὲ νὰ δίδῃς ἀπὸ τὰ ὄσπρια καὶ τὰ λάχανα τῆς γῆς νὰ τρώγωμεν». Εἶπε δὲ ὁ εὐνοῦχος· «Φοβοῦμαι τὸν βασιλέα, ὅστις προσέταξε τὸ φαγητόν σας καὶ τὸ ποτόν σας, διότι θὰ ταλαιπωρηθῆτε ἀπὸ τὴν νηστείαν, καὶ ὅταν σᾶς ἴδῃ ὁ βασιλεύς, θὰ ὀργισθῇ κατ’ ἐμοῦ καὶ θὰ χάσω τὴν ζῳήν μου». Λέγει εἰς αὐτὸν ὁ Δανιήλ· «Δοκίμασόν μας ὡς λέγομεν μὲ τὰ ὄσπρια καὶ δίδε μας καὶ ὕδωρ νὰ πίνωμεν ἕως δέκα ἡμέρας, καὶ ἐὰν ἴδῃς ὅτι μετήλλαξε τὸ πρόσωπόν μας καὶ ἔγινεν ἀσχημότερον ἀπὸ τὸ τῶν ἄλλων παιδίων, τὰ ὁποῖα τρώγουν τὸ κρέας καὶ πίνουν τὸν οἶνον, τότε ποίησον ὡς σοὶ ἀρέσκει».