Ὁ βασιλεὺς εἶπε πάλιν· «Πρέπον εἶναι νὰ λατρεύετε καὶ σεῖς τοὺς ὑπὸ πάσης τῆς οἰκουμένης ἀναγνωριζομένους καὶ λατρευομένους θεούς, συμφώνως καὶ πρὸς ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα παρέδωσαν εἰς ἡμᾶς οἱ θεολόγοι μας, Ὀρφεύς, Ὅμηρος, Ἡσίοδος, ὡς καὶ οἱ ἄλλοι σοφοί. Ἐσχάτως δὲ φανέντα Θεὸν καὶ μάλιστα καταδικασθέντα καὶ ἀποθανόντα καὶ εἰς μνημεῖον κατατεθέντα, οὔτε νὰ προσκυνῆτε, οὔτε νὰ σέβεσθε εἶναι πρέπον. Ἀφοῦ λοιπὸν ἐγκαταλείψετε τὰς ματαίας καὶ ἀορίστους ταύτας φλυαρίας, πεισθῆτε εἰς ἐμὲ καὶ θυσιάσατε εἰς τοὺς θεούς. Ἐὰν δὲ ἐπιμείνετε νὰ ὁμιλῆτε οὕτω, θέλετε μὲ ἀναγκάσει νὰ σᾶς ἐξαφανίσω διὰ φρικτῶν βασάνων». Ὅμως οἱ Ἅγιοι διὰ γενναίου φρονήματος ἀπήντησαν· «Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον πρόκειται νὰ πράξῃς, πρᾶξον τὸ ταχύτερον· διότι ἡμεῖς δὲν προσκυνοῦμεν νεκρὰ εἴδωλα, ἀλλὰ Χριστὸν τὸν μονογενῆ Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, δι’ οὗ τὰ πάντα ἐγένοντο, συνεργοῦντος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸν ὁποῖον λατρεύομεν καὶ πρὸς τὸν ὁποῖον προσφέρομεν τὴν ἀληθινὴν θυσίαν· τὸν Χριστόν, ἐνώπιον τοῦ ὁποίου πᾶν γόνυ κάμπτεται, ἐπουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων καὶ πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογηθήσεται». Ὁ δὲ βασιλεὺς εἶπε· «Δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ πολυλογῇ τις ἐπ’ αὐτῶν».
Εὐθὺς τότε ἐπρόσταξεν ὁ βασιλεὺς νὰ φέρωσι βυτίον σιδηροῦν καὶ ἐντὸς αὐτοῦ νὰ ρίψωσι στυππεῖον, πίσσαν καὶ κηρὸν καὶ νὰ κλείσωσιν ἐν αὐτῷ τὸν Ἅγιον Σωσίπατρον, ἵνα οὕτω διὰ τοῦ πυρὸς ἀναφλεγείς, λάβῃ τὸ τέλος τοῦ βίου. Κατόπιν δὲ εἶπε πρὸς τὸν Ἅγιον Ἰάσονα· «Τὰς τιμωρίας, αἵτινες σὲ ἀναμένουσι, πρέπει πρῶτον ἐν τῷ κηρύγματί σου νὰ ἀναφέρῃς ἵνα, μετὰ ταῦτα, ταύτας δοκιμάζων ἐπιδείξῃς σταθερωτέραν τὴν ὑπομονήν σου». Ὁ δὲ Ἅγιος, Σωσίπατρος, σημειώσας ἑαυτὸν διὰ τοῦ σημείου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, προσηυχήθη καὶ ὡς εἶπε τὸ Ἀμήν, εἰσῆλθεν ἐντὸς τοῦ βυτίου. Ἠνάφθη τότε ἡ φλὸξ καὶ οὕτως ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Σωσίπατρος ἐτελειώθη ἐν Κυρίῳ κατὰ τὴν κη’ (28ην) τοῦ μηνὸς Ἀπριλίου. Ἡ δὲ φλόξ, διολισθήσασα καὶ εἰς πολλοὺς μεταδοθεῖσα ἐκ τῶν πέριξ εὑρισκομένων κατέκαυσε τούτους, ἐνῷ οἱ ἄλλοι ἀνέκραζον· «Μέγας ὁ Θεὸς τῶν Χριστιανῶν. Δὲν ὑπάρχει ἄλλος Θεὸς πλὴν Αὐτοῦ». Ἐθρήνουν δὲ ἅπαντες διὰ τὸν μακάριον Σωσίπατρον, λέγοντες· «Κακὴ ἡ κρίσις τοῦ βασιλέως». Πάντες δὲ ὁμοίως ἐθρήνουν καὶ ἐβόων.