Διὰ ταῦτα λοιπὸν ἐθλίβοντο βαθύτατα οἱ Κληρικοί, μάλιστα δὲ διότι οὐδὲ νὰ τὸν θάψουν κατηξιώθησαν, οὐδὲ τὴν θεολόγον νὰ παραλάβωσι Κάραν, ἵνα ἔχωσι ταύτην ὡς Λείψανον σωτήριον καὶ πάντων τῶν δυσχερῶν συμβάντων ἱερὸν προφυλακτήριον, ἀλλὰ καὶ ἡ πατρὶς μεγίστην προστασίαν καὶ σκέπην. Ὅμως ὁ Κύριος δὲν ἀφῆκε τούτους ἀπαραμυθήτους. Διότι ἀμέσως κατὰ τὴν ἑπομένην νύκτα, θεῖος Ἄγγελος ἐφάνη τρὶς πρὸς τὸν Ἐλπιδοφόρον καὶ ἀνήγγειλε πρὸς τοῦτον ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος καὶ Μάρτυς Βασιλεὺς παρευρίσκεται εἰς Σινώπην καὶ ἐκεῖ σᾶς ἀναμένει. Θαυμάζων τότε ὁ Ἐλπιδοφόρος ἔσπευσε, καὶ ἀνεκοίνωσε πρὸς πάντας τὴν ὀπτασίαν ταύτην, ἅπαντες δὲ ἀφοῦ ἤκουσαν ταῦτα ἀνέπνευσαν καὶ τῆς πολλῆς ἀθυμίας ἀπηλλάγησαν. Ἐπειδὴ δὲ καὶ ὁ Διάκονος Παρθένιος παρόμοια εἶδε καθ’ ὕπνον, ἀδιστάκτως ἐνεπιστεύθησαν εἰς τὴν θείαν ταύτην ὀπτασίαν καὶ ἐπιβάντες πλοίου ἐξ Ἀμισοῦ [6] ἦλθον εἰς Σινώπην καὶ παρεκάλουν ἔτι θερμότερον τὸν Θεὸν νὰ ὑποδείξῃ εἰς τούτους τὸ ὑπὸ τῆς ψυχῆς των ποθούμενον, καθοδηγῶν αὐτοὺς εἰς τὸν τόπον εἰς τὸν ὁποῖον εὑρίσκετο ὁ προσφιλής των. Διὸ καὶ τῆς προσευχῆς των δὲν ἀπέτυχον.
Διότι καὶ ὁ ἄλλοτε ἐπιφανὴς εἰς τὸν Ἐλπιδοφόρον θεῖος Ἄγγελος, ἐφάνη καὶ πάλιν καὶ ὑπέδειξε τὸν τόπον πρὸς τὸ ἀκρωτήριον τῆς Σινώπης. Εἰς τὸ ἀκρωτήριον αὐτό, κάτω ἀπὸ τὴν ἐπιφάνειαν τῆς θαλάσσης εὑρίσκετο, ὡς πολύτιμος μαργαρίτης, ὁ ἔνδοξος Μάρτυς τοῦ Χριστοῦ Βασιλεύς. Ἁπλώσαντες δὲ ἐκεῖνοι τὰ τῆς πίστεως δίκτυα, ἀνείλκυσαν ἐκ τοῦ βυθοῦ τὸ ἱερὸν Λείψανον[7] ἄρτιον, ὁλόκληρον, ἄφθαρτον, ὤ τοῦ θαύματος! Ἐφαίνετο δὲ τοῦτο ὡς νὰ ἐκοιμᾶτο, πεπληρωμένον ὑπάρχον θείας Χάριτος, ἡ δὲ ἱερὰ αὐτοῦ κεφαλὴ ἦτο προσηρμοσμένη εἰς τὸ καλλίνικον σῶμα καὶ μόνον ὡς ἐρυθρὰ ταινία ἐφαίνετο ἡ τομή. Τὰ πάντα τότε ἐπληρώθησαν εὐωδίας ἀρρήτου κατὰ πολὺ εὐωδεστέρας πολυτίμων μύρων καὶ ἀρωμάτων καὶ παντὸς ἄλλου ἀρώματος ἐξ ὅσων ἡ Ἰνδικὴ χώρα καὶ ἡ πλουσία Ἀνατολὴ παράγει. Ταῦτα δέ, ἂν καὶ τὸ μαρτυρικὸν καὶ ἀθλοφόρον σῶμα παρέμεινεν ἐπὶ τόσας ἡμέρας ἐντὸς τῆς θαλασσίας φθορᾶς καὶ ἐν τῷ μέσῳ τῶν κητῶν τῆς θαλάσσης. Ἀλλ’ ὑποχωροῦν τὰ στοιχεῖα καὶ ἡ θάλασσα καὶ τὰ θηρία πρὸ τῶν θεραπόντων τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ ὑπὲρ τὴν φύσιν ὑπηρετοῦσιν.