Αὐτὰ καὶ ἕτερα πλείονα λέγοντες καθ’ ἑκάστην ἐσέβοντο πολὺ τὸν μακάριον Γρηγέντιον, τὸν ὁποῖον ἐτίμων ὡς Θεοῦ Ἄγγελον. Ὁ δὲ Ἑρβὰν δὲν ἠδύνατο ἐκ τῆς πολλῆς ἀγάπης, τὴν ὁποίαν εἶχε πρὸς τὸν Ἅγιον, νὰ ἀπομακρυνθῇ ἀπ’ αὐτοῦ παντελῶς. Ὅθεν καὶ ὁ βασιλεὺς ἠγάπα καθ’ ὑπερβολὴν αὐτόν, ὡς εὐπρεπέστατον καὶ λογιώτατον καὶ ὡς υἱὸν αὐτοῦ πνευματικόν, διότι αὐτὸς τὸν ἀνεδέχθη ἐκ τῆς ἱερᾶς κολυμβήθρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὀνομάσας αὐτὸν Λέοντα, καὶ ἐποίησεν αὐτὸν ἕνα τῆς συγκλήτου, τιμήσας αὐτὸν μὲ τὸ ἀξίωμα τοῦ πατρικίου. Ὄχι δὲ μόνον εἰς τὴν πόλιν Κεφρὼν ἐβαπτίσθησαν οἱ Ἰουδαῖοι, ἀλλὰ καὶ εἰς ὅλας τὰς πόλεις τῆς ἐπαρχίας του προσέταξεν ὁ εὐσεβέστατος βασιλεὺς καὶ ἐβαπτίσθησαν ὅλαι αἱ συναγωγαὶ τῶν Ἑβραίων, ἔφθασε δὲ ὁ ἀριθμὸς τῶν πρώτων νεοφωτίστων Ἰουδαίων τὰς πέντε χιλιάδας. Κατὰ προσταγὴν δὲ τοῦ βασιλέως καὶ τοῦ Ἁγίου ἐμίγησαν ὅλοι οἱ βαπτισθέντες μετὰ τῶν ἄλλων Χριστιανῶν. Ἔγραψε δὲ καὶ νόμον, ὅταν νυμφευθῇ τις ἐκ τούτων τῶν νεοφωτίστων, νὰ μὴ λαμβάνῃ γυναῖκα ἐκ τῆς πατριᾶς αὐτοῦ, ἀλλ’ ἐκ τῶν ἄλλων Χριστιανῶν τῶν ἐξ ἐθνῶν. Ὁμοίως καὶ ὅστις ὑπανδρεύσῃ τὴν θυγατέρα του, νὰ μὴ τολμήσῃ νὰ δώσῃ αὐτὴν εἰς τοὺς ὁμοφύλους του, ἀλλ’ εἰς ξένους Χριστιανούς· ὅστις δὲ παραβῇ τὸν νόμον τοῦτον, νὰ ἀποκεφαλίζεται ἄνευ συγχωρήσεώς τινος. Εἰς ὀλίγους δὲ χρόνους διὰ τῆς πανσόφου ταύτης διατάξεως τοῦ εὐσεβεστάτου βασιλέως καὶ τοῦ θεοπροβλήτου Ἀρχιερέως ἡ γενεὰ ὅλη τῶν Ἰουδαίων συνηνώθη μετὰ τῶν Χριστιανῶν ἐπὶ τοσοῦτον, ὥστε συνεχωνεύθη ὁλοτελῶς καὶ ἅπασα ἡ βασιλεία τῶν Ὁμηριτῶν ἐφωτίσθη βοηθείᾳ τοῦ Θεοῦ καὶ χαρὰ μεγάλη καὶ ἀγαλλίασις ἦτο εἰς τὰς Ἐκκλησίας τοῦ Θεοῦ πανταχοῦ καὶ ὁμόνοια.
Ὁ δὲ βασιλεὺς καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος διῆγον ἐν ἀρετῇ δοξολογοῦντες καθ’ ἑκάστην τὸν Κύριον μὲ ἀγρυπνίας καὶ ἄλλα ἔργα θεάρεστα· ἐξαιρέτως δὲ ἐπεμελοῦντο τὴν ἐλεημοσύνην ὑπὲρ πάσας τὰς ἀρετάς, ὡς θεομίμητον, βοηθοῦντες τὰ ὀρφανὰ καὶ τὰς χήρας καὶ τοὺς ἄλλους πένητας ἀφθονώτατα. Ἐξετάσας δὲ ὁ χριστιανικώτατος βασιλεὺς ὅλας τὰς ψήφους καὶ ἀποφάσεις, τὰς ὁποίας ἔγραψε, τὰς μὲν δικαίας ἐπεκύρωσε, τὰς δὲ ἀδίκους ἠκύρωσε, ὅσας δηλαδὴ τυχὸν ἐποίησεν ἀδίκως, ἕνεκεν ἀπροσεξίας ἢ διαβολῆς κακῶν ἀνθρώπων· κατὰ προσταγὴν δὲ αὐτοῦ οἱ μεγιστᾶνες καὶ οἱ ἄρχοντες τοῦ ἔδωσαν ἐγγράφως ἰδιοχείρους δηλώσεις, ὅτι δὲν θέλουσιν ἀδικήσει πτωχόν τινα οὐδέποτε, οὔτε καὶ νὰ κρίνωσιν ἀδίκως ἤ νὰ καταδικάσωσιν ἀδίκως ἀνεύθυνον ἢ δικαιώσωσιν ὑπεύθυνον.