Χαίρετε, διότι ἀκούοντες τοῦ Προφήτου Ζαχαρίου, ὅτι ἔρχεται ὁ Βασιλεύς, ὁ οὐράνιος Βασιλεύς, διὰ νὰ σᾶς ἐλευθερώσῃ ἀπὸ τὰς χεῖρας τοῦ Διαβόλου, ἑτοιμάζεσθε ὅλοι διὰ νὰ τὸν δεχθῆτε εἰς τὴν ψυχήν σας διὰ τῆς ἱερᾶς μεταλήψεως τῶν ἀχράντων Αὐτοῦ Μυστηρίων. Ὅθεν καὶ διὰ νὰ καταλάβετε μὲ ποίαν προετοιμασίαν χρειάζεται νὰ ὑποδεχθῆτε εἰς τὴν ψυχήν σας τὸν Οὐράνιον Βασιλέα, ἀπεφάσισα καὶ ἐγὼ νὰ σᾶς τὴν φανερώσω μὲ καθαρὰν καὶ λαμπροτάτην θεολογίαν καὶ μὲ εὐφραντικὴν καὶ χαρμόσυνον γλυκολογίαν.
Ἡμεῖς διὰ νὰ δεχθῶμεν εἰς τὴν ψυχήν μας τοιοῦτον οὐράνιον Βασιλέα μὲ τὴν ἁγίαν Κοινωνίαν, πρέπει νὰ καταλάβωμεν πρῶτον (ἀπὸ τὴν ἱερὰν Θεολογίαν τοῦ Δαμασκηνοῦ Ἰωάννου), ποῖος εἶναι αὐτὸς ὁ Βασιλεύς, ὅστις εὑρίσκεται μὲ ἀκατάληπτον καὶ ἀνερμήνευτον τρόπον εἰς τὴν ἁγίαν Τράπεζαν τῶν φρικτῶν Μυστηρίων καὶ ὕστερον νὰ ἴδωμεν ποίαν προετοιμασίαν πρέπει νὰ κάμνωμεν διὰ τοιοῦτον Βασιλέα. Αὐτὸς λοιπόν, ὦ εὐσεβεῖς Χριστιανοί, τὸν ὁποῖον βλέπετε καθ’ ἑκάστην καὶ θυσιάζεται ἀπὸ τοὺς Ἱερεῖς μέσα εἰς τὸν ἅγιον Δίσκον (Θεολογικῶς μελῳδεῖ καὶ ἑρμηνεύει ὁ τῆς Θεολογίας ἑρμηνευτής). Αὐτὸς τὸν ὁποῖον θεωρεῖτε μὲ τὰ ὄμματα καὶ εἶναι ἄρτος καὶ οἶνος καὶ ὕδωρ μέσα εἰς τὸ ἅγιον Ποτήριον, εἶναι τὸ ἴδιον Σῶμα καὶ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ· «ὁ τῆς προθέσεως ἄρτος τε καὶ οἶνος καὶ ὕδωρ, διὰ τῆς ἐπικλήσεως καὶ ἐπιφοιτήσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὑπερφυῶς μετουσιοῦνται εἰς τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ Αἷμα» (Βιβλίον δ’ κεφ. ιδ’), δογματίζει ὁ θεῖος Ἰωάννης.
Αὐτὸς λοιπὸν εἶναι ὁ μέγας Βασιλεὺς τῶν Ἀγγέλων, ὁ μονογενὴς Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Πατρός, ὁ ὁμοούσιος τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι, ὁ προαιώνιος, ὁ συνάναρχος, ὁ μετὰ τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀχωρίστως ὑπάρχων. Αὐτὸς εἶναι ὁ οὐράνιος Βασιλεύς, τὸν ὁποῖον ἑτοιμάζεσθε διὰ νὰ δεχθῆτε εἰς τὴν ψυχήν σας, μὲ τὴν μετάληψιν τοῦ Ἁγίου Αὐτοῦ Σώματος καὶ Αἵματος, ὁ ἐνυπόστατος Λόγος τοῦ προανάρχου Πατρός, τὸ ἀπαύγασμα τῆς θείας αὐτοῦ δόξης, ὁ χαρακτὴρ τῆς τοῦ Πατρὸς οὐσίας καὶ φύσεως, ἡ ζῶσα σοφία καὶ δύναμις, ἡ οὐσιώδης καὶ τελεία καὶ ζῶσα εἰκὼν τοῦ ἀοράτου Θεοῦ καὶ Πατρός.