Τὸ τριμερὲς μόρφωμα τῶν Σεραφεὶμ καὶ τὰ τρία ζεύγη τῶν πτερύγων αὐτῶν εἶναι δύο ἀποδείξεις τῶν τριῶν τῆς Θεότητος ὑποστάσεων· ἰδοὺ δὲ καὶ τρίτη, ὁ μυστηριώδης ὕμνος αὐτῶν. Τρὶς ἐξεβόησαν τὸ ἐπίθετον «Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος» διὰ τὰς τρεῖς ὑποστάσεις· ἅπαξ δὲ τὸ οὐσιαστικὸν «Κύριος Σαβαὼθ» διὰ τὸ ἑνιαῖον τῆς οὐσίας τῆς Θεότητος. Ἅγιος ὁ Πατὴρ ὁ ἄναρχος, Ἅγιος ὁ Υἱὸς ὁ συνάναρχος, Ἅγιος ὁ Παράκλητος ὁ ἀθάνατος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς ἐκπορευόμενον. Οὗτοι δὲ οἱ τρεῖς εἶναι εἷς Κύριος Σαβαώθ, δηλαδὴ ὁ εἷς Θεός. Καὶ ταῦτα μὲν εἶδε καὶ ἐμαρτύρησεν ὁ Ἡσαΐας.
Ὁ δὲ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης λαμπρᾷ τῇ φωνῇ μαρτυρῶν κηρύττει ὅτι εἶδε τὴν μίαν τῶν τριῶν ἁγίων ὑποστάσεων, δηλαδὴ τὸν Μονογενῆ Υἱὸν καὶ Λόγον τοῦ Θεοῦ σαρκωθέντα καὶ κατοικήσαντα εἰς ἡμᾶς. «Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο», λέγει, «καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν Αὐτοῦ, δόξαν ὡς Μονογενοῦς παρὰ Πατρὸς πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας» (Ἰωάν. α’ 14). Ἠκούσατε δὲ σήμερον καὶ τὸν θεηγόρον Λουκᾶν, ὅστις ὡς αὐτόπτης ἐξιστόρησε καὶ τὴν φανερωθεῖσαν κατάβασιν καὶ τὴν ἐνέργειαν τῆς δωρεᾶς τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Ἐπειδὴ λοιπὸν οἱ μαρτυρήσαντες, ταῦτα εἶναι ἄνθρωποι ἀληθινοί, αὐτόπται τῶν τοιούτων πραγμάτων, ἀνυπόκριτοι, Ἅγιοι, τὴν δὲ ἀληθινὴν μαρτυρίαν αὐτῶν ἐβεβαίωσαν διὰ πολλῶν θαυμάτων, διὰ τῆς ἐκχύσεως τοῦ ἰδίου αἵματος διὰ τῆς ἰδίας, αὐτῶν ζωῆς, εἶναι ἀναμφίβολον ὅτι τὰ ὑπ’ αὐτῶν διδαχθέντα εἶναι ἀληθινά, βέβαια καὶ ἀναντίρρητα. Πίστευε λοιπὸν εἰς ὅσα αὐτοὶ ἐδίδαξαν καὶ τοῦτο ἀρκεῖ πρὸς σωτηρίαν σου.
Ὅστις βλέπει τοῦ ἡλίου τὰς ἀκτῖνας, ἐκεῖνος φωτίζεται· ὅστις δὲ στρέφει τοὺς ὀφθαλμοὺς εἰς αὐτὸν τὸν ἥλιον, ἐκεῖνος σκοτίζεται. Ἀκτῖνες τῆς τρισηλίου θεότητος εἶναι αἱ θεόσδοτοι Γραφαί. Ὅσον μελετᾷς τὰ εἰς αὐτὰς θεῖα λόγια, τόσον καὶ ὁ νοῦς σου φωτίζεται εἰς τὴν νοητὴν κατανόησιν τῶν θείων πραγμάτων καὶ ἡ καρδία σου θερμαίνεται ὑπὸ τοῦ ἔρωτος τῆς εὐσεβοῦς Πίστεως. Ἐὰν δὲ προσηλώσῃς τὸν νοῦν διὰ νὰ καταλάβῃς τοῦ Θεοῦ τὰ ἀπόκρυφα, τότε καὶ ὁ νοῦς σου σκοτίζεται καὶ ἡ καρδία σου ψυχραίνεται καὶ ἡ διάνοιά σου πίπτει εἰς τὴν ἀπιστίαν. Ὅστις σκεφθῇ τὶ παρήγγειλεν ὁ Θεὸς εἰς τὸν Μωϋσῆν ἐπάνω εἰς τὸ ὄρος τοῦ Σινᾶ, ἐκεῖνος βλέπει τὴν βεβαίωσιν τούτου τοῦ λόγου. «Καὶ εἶπεν ὁ Θεὸς πρὸς τὸν Μωϋσῆν, λέγων· Καταβὰς διαμάρτυραι τῷ λαῷ, μήποτε ἐγγίσωσι πρὸς τὸν Θεὸν κατανοῆσαι καὶ πέσωσιν ἐξ αὐτῶν πλῆθος» (Ἐξόδ. ιθ’ 21).