Τῇ Δ’ (4ῃ) τοῦ αὐτοῦ μηνὸς ἡ Σύναξις τῶν Ἁγίων ἐνδόξων ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

10) Ἀριστόβουλος· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα, ἠκολούθησε δὲ τὸν Ἀπόστολον Παῦλον καὶ ἐχειροτονήθη Ἐπίσκοπος Βρεταννίας. Ἑορτάζεται τὴν λα’ (31) Ὀκτωβρίου καὶ τὴν ιε’ (15) Μαρτίου.

11) Ἀρτεμᾶς· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο Ἐπίσκοπος Λύστρας [Ὀκτωβρ. λ’ (30)].

12) Ἄρχιππος· ἐχρημάτισε μαθητὴς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου καὶ ἐτελεύτησε μαρτυρικῶς. Ἑορτάζεται Νοεμβρίου κβ’ (22) καὶ Φεβρουαρίου ιθ’ (19).

13) Ἀσύγκριτος· κηρύξας τὸ Εὐαγγέλιον εἰς πολλὰ μέρη τοῦ κόσμου και πολλοὺς ἐπιστρέψας ἐβασανίσθη ὑπὸ Ἰουδαίων καὶ Ἑλλήνων καὶ ἐτελεύτησε μαρτυρικῶς [Ἀπριλ. η’ (8)].

14) Ἀχαϊκός· ἐτελειώθη ἐν λιμῷ καὶ δίψῃ [Ἰουν. ιε’ (15)].

15) Βαρνάβας ἢ Ἰωσῆς· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα, κατήγετο ἐκ τῆς φυλῆς Λευί, ἐγεννήθη δὲ ἐν Κύπρῳ. Ἐκήρυξε τὸ Εὐαγγέλιον ἐν Ἱερουσαλήμ, Ρώμῃ, Ἀλεξανδρείᾳ καὶ Κύπρῳ ὅπου ἐλιθοβολήθη ὑπὸ τῶν ἐκεῖ Ἰουδαίων καὶ Ἑλλήνων, καὶ ἔπειτα παρεδόθη εἰς τὸ πῦρ [Ἰουνίου ια’ (11)].

16) Γάϊος· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο Ἐπίσκοπος Ἐφέσου [Νοεμβρ. ε’ (5)].

17) Ἐπαινετός· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο Ἐπίσκοπος Καρθαγένης [Ἰουλίου λ’ (30)].

18) Ἐπαφρόδιτος· ἐγένετο Ἐπίσκοπος Κολοφῶνος [Δεκ. η’ (8)].

19) Ἔραστος· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο οἰκονόμος τῆς ἐν Ἱεροσολύμοις Ἐκκλησίας καὶ μετὰ ταῦτα Ἐπίσκοπος Νεάδος (ἢ Πανεάδος)· ἐτελειώθη ἐν εἰρήνῃ [Νοεμβρ. ι’ (10)].

20) Ἑρμᾶς ἢ Ἑρμῆς· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο Ἐπίσκοπος Φιλίππων [Νοεμβρ. ε’ (5) καὶ Μαρτίου η’ (8)].

21) Εὔβουλος· περὶ αὐτοῦ ἀναφέρει ὁ Παῦλος (Β’ Τιμ. δ’ 21)· ἑορτάζεται τὴν κη’ (28) Φεβρουαρίου.

22) Εὔοδος· ἦτο ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα. Ἐγένετο Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας [Σεπτ. ζ’ (7)].

23) Ζακχαῖος· εἶναι ὁ ἀνελθὼν ἐπὶ τὴν συκομορέαν ἵνα ἴδῃ τὸν Κύριον [Ἀπριλίου κ’ (20)].

24) Ζηνᾶς ἢ Ζήνων· ἐγένετο Ἐπίσκοπος Διοσπόλεως (ἥτις εἶναι ἡ αὐτὴ μὲ τὴν Λαοδίκειαν) [Σεπτ. κζ’ (27)].


Ὑποσημειώσεις

[1] Οὕτως ἀναφέρει τὸ Συναξάριόν του· διατὶ δὲ δὲν συνεορτάζεται μετὰ τοῦ Πρωτομάρτυρος Στεφάνου, ἀλλὰ μετὰ τῶν διακόνων Προχόρου, Τίμωνος καὶ Παρμενᾶ οὐδὲν ἀναφέρεται. Ἴσως διότι ἐθεωρήθη προτιμότερον νὰ συνεορτάζεται μετὰ τῶν συνδιακόνων καὶ ὄχι τοῦ Ἀρχιδιακόνου.