Πρὸς δὲ τὴν τρίτην, διατί, δηλαδή, ὥρισεν ὁ Θεὸς ὀκτὼ ἡμερῶν νὰ περιτέμνεται τὸ παιδίον, λέγομεν ταῦτα κατὰ τὸν φυσικὸν τρόπον· ἡ γυνή, ὅταν γεννήσῃ ἄρρεν παιδίον, ἑπτὰ ἡμέρας ποιεῖ διὰ τὴν πρώτην κάθαρσιν καὶ τεσσαράκοντα διὰ τὴν τελείαν· ὅταν δὲ γεννήσῃ θῆλυ ποιεῖ εἰς μὲν τὴν πρώτην δὶς ἑπτὰ, τοὐτέστι δεκατέσσαρας ἡμέρας, εἰς δὲ τὴν δευτέραν ἑξήκοντα ἕξ, καθὼς τὸ λέγει ὁ Θεόπτης Μωϋσῆς εἰς τὸ ιβ’ (12) κεφάλαιον τοῦ Λευϊτικοῦ. Ἥτις γυνὴ τέξει ἄρρεν ἀκάθαρτος ἔσται ἑπτὰ ἡμέρας, καὶ τῇ ἡμέρᾳ τῇ ὀγδόῃ περιτεμεῖ τὴν σάρκα τῆς ἀκροβυστίας αὐτοῦ· ἐὰν δὲ θῆλυ τέξῃ, ἀκάθαρτος ἔσται δὶς ἑπτὰ ἡμέρας κτλ. Ἐπειδὴ λοιπόν, ὡς λέγει ὁ Μωϋσῆς, κατὰ τὸν φυσικὸν τρόπον, ἐὰν δὲν παρέλθωσιν ἑπτὰ ἡμέραι, δὲν καθαρίζεται ἡ γυνή, διὰ τοῦτο ὥρισεν ὁ Θεὸς τῇ ὀγδόῃ ἡμέρᾳ νὰ περιτέμνεται τὸ παιδίον, ἵνα, περιτετμημένον ὑπάρχον καὶ σεσημειωμένον διὰ τοῦ σημείου τῆς Περιτομῆς, θηλάζῃ τὸ καθαρὸν γάλα τῆς κεκαθαρμένης μητρός. Ἀλλὰ ταῦτα μὲν εἶναι κατὰ τὸ φαινόμενον τῆς Γραφῆς, κατὰ δὲ τὸ νοούμενον ἄλλος εἷναι ὁ σκοπὸς τοῦ Θεοῦ.
Ὥρισεν ὁ Θεὸς νὰ περιτέμνωνται τὰ παιδία ὀκτὼ ἡμερῶν, διότι ὀκτὼ εἶναι οἱ αἰῶνες τοῦ παρόντος κόσμου, καθὼς το λέγει και ὁ Θεολόγος Γρηγόριος εἰς τὸν λόγον αὐτοῦ εἰς τὴν Ἁγίαν Πεντηκοστήν, λαβὼν τὰς ἀφορμὰς ἐκ τοῦ σοφοῦ Σολομῶντος λέγοντος εἰς τὸ ια’ (11) κεφάλαιον τοῦ Ἐκκλησιαστοῦ· «Δὸς μερίδα τοῖς ἑπτὰ καί γε τοῖς ὀκτώ». Ὀκτὼ δὲ αἰῶνας λέγουσι τὰς χιλιάδας τῶν χρόνων, δηλονότι, ἀφ’ ὅτου ἤρχισεν ὁ Θεὸς νὰ κατασκευάζῃ τὸν ὁρατὸν καὶ τὸν ἀόρατον κόσμον μέχρι τῆς συντελείας αὐτῶν, καθὼς βεβαίως καὶ ἡμεῖς εὑρισκόμεθα σήμερον εἰς τὸν ὄγδοον αἰῶνα, ἤτοι εἰς τὴν ὀγδόην χιλιάδα [2]). Θέλων λοιπὸν νὰ δείξῃ συμβολικῶς, ὃτι κατὰ τὸν ὄγδοον καὶ τελευταῖον αἰῶνα μέλλει νὰ ἔλθῃ τὸ τέλος τοῦ κόσμου, νὰ περιτμηθῇ, τοὐτέστι νὰ κοπῇ τότε πᾶσα ἁμαρτία καὶ ἐπιθυμία κακὴ καὶ νὰ καταργηθῇ πᾶσα ἐξουσία καὶ δύναμις, ὡς λέγει καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐν τῷ ιε’ (15) κεφαλαίῳ τῆς πρὸς Κορινθίους Α’ Ἐπιστολῆς, διὰ τοῦτο ἐνομοθέτησεν, οὐχὶ εἰς πέντε ἢ εἰς δέκα ἢ εἰς ἄλλας ἡμέρας νὰ περιτέμνεται ὁ ἄνθρωπος ἐν ὅσῳ εἶναι βρέφος, ἀλλὰ εἰς τὰς ὀκτώ. Ἔχομεν ὅθεν ἐν συντόμῳ καὶ τὴν λύσιν τοῦ τρίτου ζητήματος.