Ὁμιλία εἰς τὴν ΖΩΟΔΟΧΟΝ ΠΗΓΗΝ καὶ ὅτι δουλεύοντες τῇ ἁμαρτία ἀδύνατον νὰ τελῶμεν ὑπὸ τὴν κραταιὰν τῆς Παρθένου προστασίαν, Θεοδώρου Ζωγράφου Ἰωαννίτου, Βόλος 1914.

Ὅθεν ἐν μετανοίᾳ καὶ εὐλαβείᾳ πρὸς τὴν παντάνασσαν Δέσποιναν ἂς πλησιάζωμεν καὶ ποσῶς μὴ ἀμφιβάλλωμεν, ὅτι τῆς κραταιᾶς αὐτῆς προστασίας θὰ ἐπιτυγχάνωμεν· πᾶσαν ἡμῶν τὴν ἐλπίδα μετὰ Θεὸν εἰς ταύτην ἂς ἀναθέτωμεν καὶ παρ’ αὐτῆς ἂς περιμένωμεν ἐν μὲν ταῖς δυστυχίαις τοῦ παρόντος βίου πᾶσαν βοήθειαν καὶ παρηγορίαν, ἐν δὲ τῇ αἰωνιότητι τὴν μακαρίαν ἡμῶν ἀποκατάστασιν καὶ σωτηρίαν. Μὴ παύωμεν δὲ παρακαλοῦντες τὴν Παρθένον, ὅπως πρεσβεύῃ ὑπὲρ ἡμῶν πρὸς τὸν Υἱὸν αὐτῆς, διότι μεγάλως ἰσχύει παρ’ αὐτῷ ἡ δέησις αὐτῆς, καθόσον ἐγένετο Μήτηρ Θεοῦ συλλαβοῦσα ἀσπόρως καὶ τεκοῦσα ἀδιαφθόρως τὸν ὑπὲρ ἡμῶν παθόντα καὶ ἀναστάντα Σωτῆρα Χριστόν, καὶ τὸ ὕδωρ τοῦτο τὸ ζῶν ἂς σπουδάζωμεν, ὅπως ἐντὸς ἡμῶν λαμβάνωμεν. Καὶ τότε παντὸς μὲν ρύπου κεκαθαρμένοι θὰ διατελῶμεν, εὐτυχεῖς δὲ καὶ ἐπὶ γῆς ὅσον τὸ δυνατὸν θὰ καταβῶμεν καὶ ἐν τῇ αἰωνιότητι τῆς ἀρρήτου ἐκείνης μακαριότητος θὰ ἀξιωθῶμεν. Γένοιτο.

      

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Ὑποσημειώσεις

[1] Οἱ αὐτοκράτορες τῆς Κωνσταντινουπόλεως κατὰ τὴν ἑορτὴν τῆς Ἀναλήψεως ἤρχοντο εἰς τὸν Ναὸν τοῦτον ἵνα λειτουργηθῶσι καὶ λάβωσιν ἁγίασμα.

[2] Ἡ Πηγὴ αὕτη σήμερον εἶναι εἰς πάντας γνωστὴ ὑπὸ τὸ τουρκικὸν ὄνομα Μπαλουκλί, ὅπερ σημαίνει πηγὴν ἰχθύων. Τὸ ὄνομα τοῦτο πιθανὸν νὰ ἐδόθη ἐκ παλαιᾶς παραδόσεως, καθ’ ἥν, ὅτε οἱ Τοῦρκοι ἐκυρίευσαν τὴν Κωνσταντινούπολιν, Χριστιανός τις ἀνήγγειλε τοῦτο εἰς γέροντά τινα τηγανίζοντα ἰχθῦς πλησίον τῆς Πηγῆς, ὁ δὲ γέρων εἶπε· «Τότε μόνον θὰ πιστεύσω τοῦτο, ὅταν καὶ οἱ τηγανιζόμενοι ἰχθύες πλεύσωσιν εἰς τὴν Πηγήν». Καὶ ἀμέσως οἱ ἰχθύες, κατὰ τὴν παράδοσιν ἐκείνην τοῦ λαοῦ, ἐπήδησαν εἰς τὴν Πηγήν.