Διατὶ ὅμως λέγω ἀπὸ τὸν Χριστόν; Οὔτε ἀπὸ τὸν Ἰωάννην τὸν Βαπτιστὴν δὲν εἶναι ἀνώτερος. Διότι λέγει τὴν ἀλήθειαν ὁ Κύριος ἡμῶν ὅταν λέγῃ· «Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ» (Ματθ. ια’ 11). (Σᾶς λέγω τὴν ἀλήθειαν, ὅτι κανεὶς δὲν ὑπῆρξεν ἀνώτερος απὸ τὸν Ἰωάννην τὸν Βαπτιστήν, ἀπὸ ὅσους ἐγεννήθησαν ἀπὸ γυναῖκα). Οὔτε βεβαίως παραδεχόμεθα, ὅτι οὗτος εἶναι τὸ Ἅγιον Πνεῦμα. Διὰ νὰ ἴδετε δὲ ὅτι δὲν εἶναι ὁ Μελχισεδὲκ ἀνώτερος τοῦ Χριστοῦ, ἂς μᾶς εἴπουν ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ὑποστηρίζουν τὴν γνώμην αὐτήν, ἀπὸ ποίαν περιοχὴν ἢ ἀπὸ ποῖον τόπον λέγουν ὅτι εἶναι ὁ Μελχισεδέκ; Ἆράγε ἀπὸ οὐράνιον τόπον; Μήπως ἀπὸ ἐπίγειον; Μήπως ἀπὸ καταχθόνιον; Ἐὰν λοιπὸν μᾶς εἴπουν, ὅτι ὁ Μελχισεδὲκ εἶναι ἀπὸ τὸν οὐρανὸν ἤ ἁπὸ κάποιον ἄλλον τόπον, ἂς ἀκούσουν ὅτι οὗτος ἐνώπιον τοῦ Χριστοῦ γονυπετεῖ. Διότι λέγει ὁ Ἀπόστολος, ἐνώπιον αὐτοῦ θὰ γονυπετήσουν πάντες καὶ πᾶσα γλῶσσα θὰ τὸν δοξολογήσῃ, καὶ τῶν ἐπουρανίων καὶ τῶν ἐπιγείων καὶ τῶν καταχθονίων (Φιλιπ. β’ 10).
Ἐὰν λοιπὸν ὁ Μελχισεδὲκ γονυπετῇ ἐνώπιον τοῦ Χριστοῦ, εἶναι λογικὸν νὰ εἶναι ὁ Μελχισεδὲκ κατώτερος ἀπὸ τὸν ὑπ’ αὐτοῦ προσκυνούμενον Χριστόν. Ἀλλὰ διατὶ οἱ ἀνόητοι δὲν διαβάζουν καὶ τὸν ἑπόμενον στίχον, τὸν ὁποῖον εἶπεν ὁ Ἀπόστολος, διὰ νὰ βεβαιωθοῦν ὅτι ὁ Μελχισεδὲκ εἷναι πράγματι κατώτερος τοῦ Χριστοῦ; Συμπληρώνει δηλαδὴ ὁ Ἀπόστολος τὸν λόγον του προσθέτων· «Ἀφωμοιωμένος τῷ Υἱῷ τοῦ Θεοῦ, ὥσπερ καὶ ἡμεῖς κατ’ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσιν τοῦ Χριστοῦ ἐγενόμεθα» (Ἑβρ. ζ’ 3). Ἴσως ὅμως κάποιος ἐκ τῶν ἀκροατῶν νὰ ἐρωτᾷ καὶ νὰ λέγῃ· Διὰ ποῖον λόγον τότε ὁ Μελχισεδὲκ ἀναφέρεται χωρὶς πατέρα καὶ χωρὶς μητέρα καὶ χωρὶς γενεαλογίαν; Πρὸς αὐτὸν ἡμεῖς θὰ ἀπαντήσωμεν, ὅτι οἱ μὲν Ἰουδαῖοι εὑρῆκαν ὅτι ὁ Μελχισεδὲκ ἐγεννήθη ἐκ πορνείας καὶ δι’ αὐτὸ ἡ Γραφὴ δὲν ἀναφέρει τὴν γενεαλογίαν του. Πρὸς τοὺς Ἰουδαίους ὅμως ἡμεῖς θὰ εἴπωμεν, ὅτι ἡ ἀπάντησίς των εἶναι ἐσφαλμένη. Διότι εἰς τὴν Γραφὴν εὑρίσκομεν καὶ ἄλλους, οἱ ὁποῖοι ἐγεννήθησαν ἐκ πορνείας, ἀλλ’ ἀναφέρεται ἡ γενεαλογία των. Ἀμέσως ἀναφέρομεν τὸν Σολομῶντα, ὁ ὁποῖος ἐγεννήθη ἀπὸ τὴν γυναῖκα τοῦ Οὐρίου, καὶ ἐγενεαλογήθη, καὶ τὸν Ἀβιμέλεχ, τὸν υἱὸν τοῦ Γεδεών, ὁ ὁποῖος ἄν καὶ ἐγεννήθη ἐκ πορνείας, ἐγενεαλογήθη. Διὰ ποῖον λόγον τότε δὲν ἀναφέρεται ἡ γενεαλογία τοῦ Μελχισεδέκ; Διότι ὁ Μελχισεδὲκ ἦτο ὁ τύπος τοῦ Χριστοῦ, ἀπετέλει τὴν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ. Δι’ αὐτὸ ἡ Γραφὴ παρέλειψε νὰ ἀναφέρῃ τὸν πατέρα καὶ τὴν μητέρα του καὶ τὸν ἀφῆκε χωρὶς νὰ ἀναφέρῃ τὴν γενεαλογίαν του, διὰ νὰ ἴδωμεν εἰς ἐκεῖνον ὡς μέσα εἰς καθρέπτην τὸν πραγματικῶς χωρὶς πατέρα καὶ μητέρα καὶ γενεαλογίαν ὑπάρχοντα Χριστόν.