Ἀφ’ οὗ δὲ ἐγένετο τοῦτο, κατέστη περιβόητος εἰς ὅλους ἡ ἀγγελικὴ ζωὴ τῆς μακαρίας Ἄννης. Ὅθεν ἐπληθύνοντο καθ’ ἑκάστην ἡμέραν οἱ προσερχόμενοι εἰς τὸ Μοναστήριον. Ὁ μισόκαλος ὅμως ἐχθρός, φθονῶν τὴν προκοπὴν τῆς Ἁγίας καὶ θέλων νὰ λυπήσῃ αὐτήν, ἐνέσπειρε ζιζάνια εἴς τινα Μοναχὸν μὲν κατὰ τὸ σχῆμα, κατὰ δὲ τὰ ἔργα καὶ πράγματα φίλον ὄντα τοῦ χαιρεκάκου δαίμονος· ὅθεν μετήρχετο αὐτὸς τὸ ἀπαραίτητον ἔργον τοῦ διαβόλου, δηλαδὴ τὸ νὰ ἐκτοξεύῃ ὕβρεις αἰσχρὰς ἐναντίον τῆς Ὁσίας, διότι ἦτο εὐνοῦχος, καὶ τὸ νὰ κατηγορῇ αὐτὴν φανερά. Ἀλλ’ ἡ μακαρία ἐκείνη εἰς οὐδὲν ἐλογίζετο τὰς κατηγορίας, μᾶλλον δὲ καὶ ὡς εὐεργεσίας ταύτας ἐνόμιζε. Γυνὴ δέ τις θεοφιλής, ἀκούσασα τοὺς αἰσχροὺς καὶ βδελυροὺς λόγους, τοὺς ὁποίους ἔλεγε κατὰ τῆς Ὁσίας ὁ τῇ ἀληθείᾳ αἰσχρὸς Μοναχός, ὅστις καὶ ἐφάνη ὅτι ἦτο φονεὺς εἰς τὸ ὕστερον, ταῦτα, λέγω, ἀκούσασα, τοῦ εἶπε· «Πρόσεχε, ἀδελφέ, μήπως αὐτὸς τὸν ὁποῖον κατηγορεῖς δὲν εἶναι εὐνοῦχος, οὐδὲ ἐμπαθής, καθὼς ὑπολαμβάνεις, ἀλλὰ γυνή, καὶ γυνὴ ἀπαθής. Καὶ τότε σὺ μὲν μέλλεις νὰ λάβῃς τὴν γέενναν τοῦ πυρὸς διὰ τὰς κατηγορίας σου, θὰ μολύνῃς ὅμως καὶ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι σὲ ἀκροάζονται, κατηγοροῦντα τὴν ἀπαθῆ. Ἐπειδὴ πρό τινων ἐτῶν γυνή τις, διαμοιράσασα τὰ ὑπάρχοντά της εἰς τοὺς πτωχούς, ἔγινεν ἀφανὴς καὶ πρόσεξε μήπως εἶναι αὐτὴ ἡ ἰδία, τὴν ὁποίαν σὺ λέγεις εὐνοῦχον ἐμπαθῆ καὶ ἐκ τούτου καταδικάζεις τὴν ψυχήν σου εἰς ἀπώλειαν».
Ὁ δὲ μιαρὸς ἐκεῖνος καὶ δόλιος Μοναχός, ἀντὶ νὰ συσταλῇ προσέθεσεν εἰς τὴν πονηρίαν του καὶ τοῦτον τὸν λόγον, τὸν ὁποῖον ἤκουσεν, ἤτοι ἐκήρυττεν εἰς ὅλους, ὅτι ἦτο γυνή. Προσεπάθει δὲ ὁ ἀνόσιος νὰ εὕρῃ εὐκαιρίαν τινὰ διὰ νὰ κρημνίσῃ τὴν Ἁγίαν εἰς κατηφορικὸν τόπον, οὕτως ὥστε κρημνιζομένης ταύτης νὰ ἀνασυρθῶσι τὰ ἐνδύματά της καὶ ἴδῃ αὐτὴν γεγυμνωμένην καὶ γνωρίσῃ τὸ βέβαιον, ἐὰν εἶναι γυνὴ ἢ ὄχι. Ποιήσας δὲ τοῦτο ὁ μυσαρός, δὲν εἶδε μὲν τίποτε, ἔγινεν ὅμως ἡμίξηρος, τιμωρηθεὶς ὑπὸ τῆς θείας δυνάμεως. Ὅθεν ἀναχωρήσας ἀπὸ τὸ Μοναστήριον, μετέβη εἰς τὴν πατρίδα του· ἐκεῖ δὲ εὑρισκόμενος συνελήφθη ὡς ὑπεύθυνος δι’ ἔγκλημα φόνου καὶ οὕτως ὁ ἄθλιος κρεμασθεὶς εἰς τὴν ἀγχόνην, ἀπέρρηξε τὴν μιαράν του ψυχήν.