Ὁ δὲ Φίλων ὁ Ἑβραῖος λέγει, ὅτι ἑκατὸν χρόνους ἔκαμεν ὁ Ἀδὰμ εἰς τὸν Παράδεισον. Ἄλλοι δὲ λέγουσιν ἑπτὰ ἡμέρας, ἢ ἑπτὰ χρόνους, καὶ τοῦτο λέγουσι διὰ τὴν τιμὴν τοῦ ἑπταδικοῦ ἀριθμοῦ, ὅστις παρὰ τοῖς Ἑβραίοις ἐθεωρεῖτο κατ’ ἐξαίρετον τρόπον τίμιος. Ὅτι δὲ εἰς τὴν ἕκτην ὥραν τὰς χεῖρας ἥπλωσεν ὁ Ἀδὰμ καὶ τὸν καρπὸν ἐτρύγησεν, ἐφανέρωσε τοῦτο καὶ ὁ νέος Ἀδάμ, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὅστις θεραπεύων τὸ τόλμημα τοῦ Πρωτοπλάστου, εἰς τὴν ἕκτην ὥραν καὶ ἡμέραν τὰς παλάμας ἥπλωσεν ἐν τῷ Σταυρῷ.
Μέσον δὲ φθορᾶς καὶ ἀφθαρσίας ἐπλάσθη ὁ Ἀδάμ, μὲ σκοπὸν νὰ ἀποκτήσῃ ἐκ τῶν δύο ἐκεῖνο εἰς τὸ ὁποῖον ἤθελε κλίνει μὲ την ἰδικήν του προαίρεσιν, καθότι ἐπλάσθη αὐτεξούσιος. Ἦτο βεβαίως δυνατὸν εἰς τὸν Θεὸν νὰ τὸν κάμῃ καὶ ἀναμάρτητον, ἀλλὰ διὰ νὰ φανῇ καὶ τῆς ἰδικῆς του προαιρέσεως τὸ καλόν, διὰ τοῦτο ἔδωκεν εἰς αὐτὸν τὸν νόμον, ὅστις τὸν ἐπρόσταζεν, ἀπὸ ὅλα μὲν τὰ φυτὰ νὰ παίρνῃ καρποὺς καὶ νὰ τρώγῃ, ἀπὸ ἓν δὲ μόνον νὰ ἀπέχῃ. Ἐκεῖνος δὲ πεισθεὶς εἰς τὴν γυναῖκα ἢ νὰ εἰπῶ καλλίτερα εἰς τὴν ψυχοφθόρον συμβουλὴν τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως, ἀφήνων ὅλα τὰ ἄλλα, ἥπλωσε χεῖρα παράνομον εἰς τὸ θεόθεν ἐμποδισμένον.
Ποίου δὲ εἴδους φυτὰ ἦσαν ἐκεῖνα τὰ συγκεχωρημένα, καὶ ποίου εἴδους φυτὸν ἦτο ἐκεῖνο τὸ ἐμποδισμένον, πολλοὶ πολλὰ λέγουσι, τὰ ὁποῖα διότι εἶναι νοήματα ὑψηλὰ καὶ θεωρίαι μεγάλαι, δὲν καταλαμβάνονται ἀπὸ τοὺς ἀγραμμάτους καὶ ἁπλουστέρους. Τὸ δὲ ξύλον, ὅπου ἐμπόδισεν ὁ Θεός, ξύλον τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν, τὸ ὠνόμασεν ἀπὸ τῆς ἐκβάσεως, ἤτοι ἀπὸ τὸ ἰδίωμα, ὅπου ἔχει ἡ ἁμαρτία, εὐθὺς ὅπου τεθῇ εἰς ἐνέργειαν. Εὐθὺς δηλαδὴ ὡς τελεσθῇ ἡ ἁμαρτία, ἐγείρεται, ἤτοι ἐξυπνᾷ ἡ συνείδησις, ὁ πικρὸς καὶ ἀδυσώπητος κατήγορος, λέγουσα μέσα εἰς τὴν ψυχὴν πρὸς τὸν ἁμαρτήσαντα: «Κακῶς ἔπραξας, εἶσαι ἄξιος κολάσεως». Καὶ βλέπε ζωντανὸν τὸ παράδειγμα εἰς τοὺς Πρωτοπλάστους. Αὐτοὶ καὶ πρότερον, ἤτοι πρὸ τῆς παρακοῆς, ἦσαν γυμνοί, καὶ ὅμως δὲν ᾐσχύνοντο· ἔπειτα, ὅταν παρέβησαν τὴν ἐντολήν, τότε ἠννόησαν, ὅτι ἦσαν γυμνοί. Ὅθεν ἀντελήφθησαν πόσον καλὸν εἶναι ἡ ὑπακοή, καὶ ἐκ τοῦ ἐναντίου πόσον κακὸν ἡ παρακοή. Διὰ τοῦτο καὶ εὐθὺς ἐφρόντισαν νὰ σκεπάσουν καὶ νὰ ἀποκρύψουν τὴν γύμνωσίν των, καὶ ἀκούσαντες ἐρχόμενον πρὸς αὐτοὺς τὸν Θεόν, ἐφοβήθησαν καὶ ἐκρύβησαν.