Ἐπειδὴ δὲ εἰς τὴν βασιλεύουσαν τῶν πόλεων συνέτρεχον ὅλα τὰ καλά, ἦτο δὲ Θεοῦ θέλημα νὰ θησαυρισθῇ ἐν αὐτῇ σὺν τοῖς ἄλλοις καὶ ἡ ἀχειροποίητος αὕτη καὶ ἄχραντος Εἰκὼν τοῦ Κυρίου, διὰ τοῦτο ὁ τότε βασιλεὺς τῶν Ρωμαίων Ρωμανὸς (ὁ νέος δηλαδή, ὁ τοῦ Πορφυρογεννήτου Κωνσταντίνου υἱός, ὁ βασιλεύσας κατὰ τὸ ἐννεακοσιοστὸν πεντηκοστὸν ἔνατον ἔτος, καὶ καλούμενος νέος πρὸς διαφορὰν τοῦ μητροπάτορος αὐτοῦ Ρωμανοῦ, ὄντος γέροντος) κατέβαλε μεγάλην προσπάθειαν νὰ πλουτίσῃ καὶ μὲ τὸν πλοῦτον τῆς ἀχειροποιήτου ταύτης Εἰκόνος τὴν Βασιλεύουσαν. Ὅθεν κατὰ διαφόρους καιροὺς ἔστειλεν εἰς τὴν Ἔδεσσαν καὶ ἐζήτησε τὴν θεανδρικὴν Εἰκόνα τοῦ Κυρίου παρὰ τοῦ ἐκεῖσε εὑρισκομένου Ἀμηρᾶ, δοὺς εἰς αὐτόν, χάριν τοῦ τοιούτου θησαυροῦ, δώδεκα χιλιάδας ἀργύρια καὶ ἐλευθερώσας καὶ διακοσίους Σαρακηνούς, τοὺς ὁποίους ἔτυχε τότε νὰ ἔχῃ αἰχμαλῶτους· ὄχι δὲ μόνον ταῦτα ἐποίησεν, ἀλλὰ καὶ βεβαίως ἔδωκεν ὑποσχέσεις ἐνώπιον πολλῶν, ὅτι εἰς τὸ ἑξῆς δὲν θὰ πολεμῶσι τὰ στρατεύματα τῶν Ρωμαίων τοὺς Σαρακηνούς. Μὲ ταῦτα λοιπὸν καὶ τὰ τοιαῦτα ἐπέτυχε, τῆς αἰτήσεως, ἐκτελέσας ὅλα ὅσα ὑπεσχέθη [4].
Ὅθεν ἐπειδὴ ἐνέδωκεν ὁ Ἀμηρᾶς νὰ ἀποσταλῇ εἰς τὸν Ρωμανὸν ἡ θεία Εἰκών, ὁ Σαμοσάτων Ἐπίσκοπος καὶ ὁ Ἐδέσσης καὶ ἄλλοι τινὲς εὐλαβεῖς, λαβόντες τὸ ἅγιον Εἰκόνισμα τοῦ Κυρίου (καὶ τὴν Χριστόγραφον Ἐπιστολὴν) [5] ἤρχισαν τὴν ὁδοιπορίαν διὰ τὴν Κωνσταντινούπολιν· πολλὰ δε θαύματα ἐγίνοντο καθ’ ὁδόν. Ὅταν δὲ ἔφθασαν εἰς τὴν τοποθεσίαν τῶν Ὀπτημάτων, εἰς τὸν Ναὸν τῆς Θεοτόκου τὸν καλούμενον τοῦ Εὐσεβίου, πολλοὶ ἀσθενεῖς προστρέξαντες μετὰ πίστεως εἰς τὸν ἅγιον Χαρακτῆρα τοῦ Κυρίου ἰατρεύθησαν ἀπὸ τὰς διαφόρους ἀσθενείας των. Τότε δὲ προσῆλθε καὶ εἷς δαιμονιζόμενος, ὁ ὁποῖος ταῦτα προεφήτευσε λέγων· «Ἀπόλαβε, ὦ Κωνσταντινούπολις, δόξαν, τιμὴν καὶ χαράν, καὶ σύ, Πορφυρογέννητε, ἀπόλαβε τὴν βασιλείαν σου. Πάραυτα δὲ ἰατρεύθη ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὸ δαιμόνιον τὸ ὁποῖον τὸν ἐπείραζε.
Κατὰ δὲ τὸ ͵ϛυξζ’ (6467) ἔτος ἀπὸ κτίσεως κόσμου, ἐν τῇ δεκάτῃ πέμπτῃ τοῦ Αὐγούστου μηνός, ἐν ἔτει δὲ ἀπὸ Χριστοῦ ἐννεακοσιοστῷ πεντηκοστῷ ἐνάτῳ ἐπὶ Ρωμανοῦ τοῦ βασιλέως, ἔφθασαν οἱ ἀνωτέρω Ἀρχιερεῖς εἰς Κωνσταντινούπολιν καὶ ἐπῆγαν εἰς τὸν ἐν Βλαχέρναις Ναόν, φέροντες μεθ’ ἑαυτῶν καὶ τὴν ἁγίαν Εἰκόνα τοῦ Κυρίου, ἡ ὁποία σεβασμίως καὶ περιχαρῶς προσεκυνήθη ὑπό τε τῶν βασιλέων, τῶν ἀρχόντων καὶ τοῦ λοιποῦ λαοῦ.