Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τῶν ἐν Ἀμινσῷ Ἁγίων Ἑπτὰ Μαρτύρων γυναικῶν ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΑΣ, ΚΛΑΥΔΙΑΣ, ΕΥΦΡΑΣΙΑΣ, ΜΑΤΡΩΝΗΣ, ΙΟΥΛΙΑΝΗΣ, ΕΥΦΗΜΙΑΣ καὶ ΘΕΟΔΩΡΑΣ.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΑ ἡ Ἁγία Μάρτυς καὶ αἱ σὺν αὐτῇ συναθλήσασαι Ἅγιαι Μάρτυρες γυναῖκες Κλαυδία, Εὐφρασία, Ματρῶνα, Ἰουλιανή, Εὐφημία καὶ Θεοδώρα ἦσαν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Μαξιμιανοῦ τοῦ βασιλεύσαντος κατὰ τὰ ἔτη σπϛ’-τε’ (286-305) ὑπὸ τοῦ ὁποίου καὶ ἐκινήθη ὁ μέγας κατὰ τῶν Χριστιανῶν διωγμός. Ὅθεν, κατ’ ἐκεῖνον τὸν καιρὸν πᾶσα ἡλικία τῶν ὁμολογούντων τῶν Χριστόν, ἀνδρῶν τε καὶ γυναικῶν, ἐθανατώνετο μὲ πολλὰ καὶ διάφορα βασανιστήρια.

Ἐπειδὴ λοιπὸν ὁ πολυώδυνος ἐκεῖνος διωγμὸς ἠγέρθη καὶ ἐν τῇ πόλει τῆς Καππαδοκίας Ἀμινσῷ [1], ὁ δὲ ἄρχων αὐτῆς ἐθανάτωνεν ἀπανθρώπως τοὺς ἐκεῖ Χριστιανούς, τούτου ἕνεκα αἱ ἑπτὰ αὗται Ἅγιαι Παρθένοι παρουσιασθεῖσαι πρὸ τοῦ ἄρχοντος ἤλεγξαν αὐτὸν μὲ παρρησίαν μεγάλην ὁμολογήσασαι τὸν Χριστὸν Θεὸν ἀληθινόν, τὸν δὲ ἄρχοντα ἀπάνθρωπον καὶ θηριώδη καὶ τῆς ἀληθείας ἐχθρόν. Τότε πρῶτον μὲν ἐξέδυσαν αὐτὰς καὶ ἔδειραν μὲ ραβδία, ἔπειτα δὲ ἀπέκοψαν τοὺς μαστούς των διὰ μαχαιρῶν καὶ μετὰ ταῦτα, ἀφοῦ ἐκρέμασαν αὐτάς, τὰς ἐξέσχισαν τόσον ἀπανθρώπως, ὥστε ἐφάνησαν τὰ ἐντόσθιά των. Τέλος δέ, ριφθεῖσαι ἐντὸς ἀνημμένης καμίνου, παρέδωκαν, αἱ μακάριαι, τὰς ψυχάς των εἰς χεῖρας Θεοῦ, παρὰ τοῦ ὁποίου ἔλαβον καὶ τοὺς ἀμαράντους στεφάνους τῆς ἀθλήσεως.

                 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Ὑποσημειώσεις

[1] Ἀμινσὸς ἢ μᾶλλον Ἀμισός, ἀρχαία παράλιος πόλις τοῦ Πόντου. Κατὰ τὸν Ϛʹ πρὸ Χριστοῦ αἰῶνα ἀποικίσθη ὑπὸ Μιλησίων καὶ κατόπι ὑπὸ Ἀθηναίων ὑφ’ ὧν καὶ μετωνομάσθη Πειραιεύς, διετήρησε δὲ τὸ ὄνομα τοῦτο μέχρι τοῦ ἔτους 404 πρὸ Χριστοῦ. Ὑπὸ τῶν Τούρκων καλεῖται Σαμψούν. Βλέπε περὶ ταύτης καὶ σχετικὴν ἰστορίαν ἐν τόμῳ ΙΑʹ τοῦ ἡμετέρου «Μεγάλου Συναξαριστοῦ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», εἰς τὸν βίον τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου, τῇ λʹ (30ῇ) τοῦ μηνὸς Νοεμβρίου.